تحقیقات جنجالی دولت آمریکا بر سیاست‌های اپل با جدیت ادامه دارد

پنج‌شنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
چهره تیم کوک مدیرعامل اپل Tim Cook Apple از نمای نزدیک
تحقیقات گسترده‌ی وزارت دادگستری ایالات متحده بر سیاست‌های اپل همچنان در حال انجام است و احتمالا تولیدکننده‌ی آیفون به‌زودی دادگاهی می‌شود.
تبلیغات

بر اساس گزارش وال‌استریت ژورنال، وزارت دادگستری ایالات متحده در حال افزایش تحقیقات روی اپل با محوریت قوانین ضدانحصار است. این تحقیقات در سال ۲۰۱۹ کلید خورد و در پی فهمیدن پاسخ این سؤال است که قوانین اپ استور و iOS ضدرقابتی هستند یا نه. منابع آگاه می‌گویند وزارت دادگستری در حال تدوین پیش‌نویس متن شکایت است.

ظاهراً مقامات ارشد وزارت دادگستری آمریکا در حال اضافه کردن دادخواه‌های بیشتری به پرونده‌ی اپل هستند و خواستار دسترسی به اسناد بیشتری شده‌اند. مقیاس تحقیقات وزارت دادگستری بر فعالیت‌های اپل، «گسترده» توصیف شده است.

سال گذشته در گزارشی غیررسمی گفته شد که وزارت دادگستری تا پیش از پایان ۲۰۲۲ شکایت رسمی خود را علیه اپل ثبت می‌کند. ضرب‌الأجل یادشده از دست رفت، اما ظاهرا تحقیقات وزارت دادگستری با جدیت پیش می‌رود.

اپل در چندین کشور در حال دست‌و‌پنجه نرم کردن با شکایت‌های متمرکز بر قوانین ضدانحصار است. اتحادیه‌ی اروپا با وضع قانون جدیدی در تلاش است ساختار iOS و اپ استور را اصلاح کند. احتمالا در سال ۲۰۲۳ تغییرات بزرگی در سیستم‌عامل موبایل اپل خواهیم دید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات