مدیرعامل دیزنی احتمال تصاحب این شرکت توسط اپل را رد کرد

سه‌شنبه ۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
مدیرعامل جدید دیزنی می‌گوید این شرکتِ متمرکز بر صنعت سرگرمی هیچ مذاکره‌ای با اپل نداشته و شایعه‌های مربوط به احتمال تصاحب دیزنی توسط اپل، حقیقت ندارند.
تبلیغات

باب ایگر، مدیرعامل سرشناس دیزنی که مدتی از این شرکت دور بود اما اخیراً مجدد سکان رهبری را برعهده گرفته، از همین حالا اعلام کرده است که تمایلی به فروختن شرکت تحت مدیریتش به اپل ندارد.

دیزنی چند هفته قبل به‌طور ناگهانی باب چاپک، مدیرعامل قبلی را اخراج کرد و سِمَت او را به باب ایگر داد. دیزنی به ایگر گفته است که به مدت دو سال وظیفه‌ی رهبری را برعهده بگیرد تا مدیرعامل جدیدی برای این شرکت پیدا شود. باب ایگر ۷۱ ساله، دو دهه سابقه‌ی مدیرعاملی دیزنی را در کارنامه دارد.

ایگر امروز اولین جلسه‌ی حضوری را با کارکنان دیزنی برگزار کرد تا درباره‌ی یک‌سری مسائل شفاف‌سازی کند. گفته می‌شود ایگر در جلسه‌ی موردبحث درباره‌ی احتمال ادغام دیزنی با اپل صحبت کرده است. باب ایگر مدت‌ها در تیم هیئت‌مدیره‌ی اپل حضور داشت، اما پس از شروع رقابت این شرکت با دیزنی در زمینه‌ی تولید فیلم و سریال اختصاصی، از هیئت‌مدیره‌ی اپل خارج شد.

ایگر هرگونه مذاکره بین اپل و دیزنی را رد کرده است. او می‌گوید هرگونه خبر در این زمینه «حدس‌و‌گمان محض» است. تاکنون هیچ گزارشی در رسانه‌ها مبنی‌بر احتمال ادغام اپل و دیزنی منتشر نشده، اما شماری از تحلیلگران شناخته‌شده‌ی بازار گفته بودند که امضاء چنین قراردادی منطقی به‌نظر می‌رسد و می‌تواند برای هر دو شرکت مزیت‌بخش باشد.

زمانی که یکی از شرکت‌های رقیب اپل ضعیف‌تر از تولیدکننده‌ی آیفون عمل می‌کند، تحلیلگران ایده‌ی تصاحب آن شرکت توسط اپل را مطرح می‌کنند. دیزنی به طرز قابل‌توجهی بزرگ‌تر از شرکت‌هایی است که اپل سابقه‌ی تصاحب آن‌ها را دارد. برای نمونه اپل شرکت بیتس را در سال ۲۰۱۴ با پرداخت سه میلیارد دلار تصاحب کرد و مدتی بعد شاهد روی کار آمدن سرویس اشتراک موسیقی اپل موزیک بودیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات