شرکتی کوچک به نام Meta از فیسبوک به‌‌دلیل تغییر نام به Meta شکایت کرد

چهارشنبه ۲۹ تیر ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکتی کوچک به نام Meta.is با شکایت از Meta، مالک فیسبوک و اینستاگرام، آن را به نقض نام تجاری متهم کرده است.
تبلیغات

وقتی فیسبوک در سال ۲۰۲۱ نام خود را به Meta تغییر داد، برخی از تحلیلگران نگرانی خود را درباره‌ی برنامه‌ریزی این شرکت برای تسلط کامل بر متاورس ابراز کردند. موضوعی که کسی از آن خبر نداشت، این بود که ظاهراً شرکت مارک زاکربرگ با تغییر نام به Meta، نام تجاری شرکتی کوچک را به‌سرقت برده است.

به‌گزارش ورج، یکی از شرکت‌های فعال در حوزه‌ی هنر چیدمان به نام META (یا Meta.is) اعلام کرده است که قصد دارد از شرکت مارک زاکربرگ به‌اتهام نقض علامت تجاری شکایت کند. مدیران Meta.is ادعا می‌کنند که فیسبوک با تغییر نام به Meta، باعث نقض حق‌و‌حقوق برندشان شده است. در بخشی از اطلاعیه‌ای که Meta.is منتشر کرده، می‌خوانیم:

در ۲۸ اکتبر ۲۰۲۱ (۶ آبان ۱۴۰۰) فیسبوک نام و علامت تجاری META ما را به‌طور غیرقانونی توقیف کرد. ما بیش از ۱۲ سال با تمام وجود تلاش کردیم تا برند META را بسازیم. امروز پس از هشت ماه تلاش بی‌نتیجه برای مذاکره با فیسبوک، هیچ راهی به‌جز شکایت از آن‌ها پیش روی خود نمی‌دیدیم.

Meta.is در اکثر بخش‌های پرونده‌ی خود به رسوایی‌های فیسبوک اشاره کرده و گفته است که بدنام‌بودن این شرکت باعث شده که نگاه مردم به Meta.is نیز منفی باشد. مدیران Meta.is می‌گویند که دیگر نمی‌توانند سرویس‌ها و کالاهایشان را با نام تجاری Meta دردسترس قرار دهند؛ چون مردم ممکن است به‌اشتباه فکر کنند محصولات این شرکت به فیسبوک مرتبط است.

Meta.is علامت تجاری معتبری با نام Meta دارد؛ بااین‌حال، ممکن است همچنان در دادگاه با نبردی دشوار مواجه باشد. فیسبوک از زمان تغییر نام به متا علامت‌های تجاری بسیار زیادی ثبت کرده است. گفتنی است متا فعلاً به درخواست رسانه‌ها برای شفاف‌سازی پاسخ نداده است.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات