سامسونگ پروژه‌های جدید مرکز نوآوری C-Lab را در CES 2021 به‌نمایش گذاشت

شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
سامسونگ در نمایشگاه CES 2021 استارتاپ‌های جدیدی به‌نمایش گذاشت که ‌به مرکز نوآوری C-Lab تعلق دارند؛ مرکزی که شرکت کره‌ای ازطریق آن در پی حمایت از استارتاپ‌های خلاق است.
تبلیغات

سامسونگ الکترونیکس ۱۱ تا ۱۴ ژانویه‌ی ۲۰۲۱ (۲۲ تا ۲۵ دی ۱۳۹۹) در نمایشگاه CES 2021 از چند پروژه‌ی مربوط به مرکز نوآوری C-Lab و استارتاپ‌های C-Lab Outside پرده برداشت. شرکت کره‌ای در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرده است چهار پروژه‌ی مرکز نوآوری C-Lab Inside مراحل توسعه را سپری می‌کنند. این در حالی است که سال گذشته‌ی میلادی، هفده استارتاپ فرایند شتاب‌دهی را به‌لطف C-Lab Outside انجام داده‌اند. 

دنیاگیری ویروس کرونا بیش از یک سال است رویدادهای فناوری‌محور را تحت‌تأثیر قرار داده است. برای مثال، به‌‌علت این بیماری و لزوم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، بسیاری از رویدادها لغو و برخی رویدادها تماما آنلاین برگزار شدند. CES همه‌ساله میزبان شرکت‌کنندگان و غرفه‌داران زیادی از سراسر دنیا است؛ اما به‌دلیل آنلاین‌بودن CES 2021، استارتاپ‌ها فرصتی برای رونمایی دستاوردهایشان پیدا نکردند.

سامسونگ در همین زمینه بستری فراهم کرد تا استارتاپ‌ها بتوانند به‌صورت مجازی در CES 2021 حضور پیدا کنند. حضور مجازی استارتاپ‌ها در همایش‌های این‌چنینی باعث می‌شود توجه سرمایه‌گذاران بالقوه به آن‌ها جلب شود. سامسونگ نخستین‌بار در تاریخ نمایشگاه CES 2021، استارتاپ‌هایی محلی معرفی کرد که نتیجه‌ی همکاری مستقیم این شرکت با مراکز نوآوری Daegu و Gyeong-buk هستند. 

مرکز نوآوری C-Lab Inside سامسونگ سال ۲۰۱۲ بنیان‌گذاری شد و شرکت کره‌ای ازطریق آن قصد دارد ایده‌های داخلی خود را پرورش و درنهایت نوآوری و خلاقیت کارمندانش را افزایش دهد. سامسونگ بیانیه‌‌ای برای زومیت فرستاده و در آن گفته است پروژه‌های معرفی‌شده‌ی C-Lab Inside در نمایشگاه CES 2021 بر محصولات و خدمات شخصی متمرکز هستند و براساس سبک زندگی افراد طراحی شده‌اند.

نرم افزار EZCal برای کالبیراسیون کیفیت تلویزیون در پروژه C-Lab سامسونگ CES 2021

نخستین پروژه‌ی سامسونگ در قالب C-Lab Inside با نام EZCal شناخته می‌شود. EZCal اپلیکیشنی است که می‌تواند به‌صورت خودکار کیفیت تصویر تلویزیون‌های سامسونگ را کالیبره کند

پروژه C-Lab سامسونگ CES 2021 دستگاه Air Pocket

دومین پروژه Air Pocket نام دارد که دستگاهی قابل‌حمل است و می‌تواند اکسیژن را در خود ذخیره کند

پروژه C-Lab سامسونگ CES 2021 دستگاه اسکن پارچه

سامسونگ دستگاه‌هایی با نام Scan&Dive نیز معرفی کرده است که به هوش مصنوعی مجهز هستند. Scan&Dive پارچه را اسکن و آن را دسته‌بندی می‌کند و کارهای پیشنهادی به‌منظور مراقبت از آن‌ها را به اطلاع کاربر می‌رساند

پروژه C-Lab سامسونگ CES 2021 سرویس پیدا کردن ترکیب غذا و نوشیدنی

چهارمین پروژه‌ی سامسونگ Food&Sommelier است. Food&Sommelier سرویسی است که به شما برای پیداکردن بهترین ترکیب ممکن از غذاها و نوشیدنی‌ها کمک خواهد کرد

C-Lab Outside یکی دیگر از واحدهای نوآوری سامسونگ است که سال ۲۰۱۸ و شش سال پس از C-Lab Inside بنیان‌گذاری شد. سامسونگ ازطریق C-Lab Outside فرایند شتاب‌دهی استارتاپ‌ها را انجام می‌دهد. براساس اعلام سامسونگ، این شرکت در قالب پروژه‌های C-Lab Outside، با دو مؤسسه‌ی Daegu و Gyeong-buk برای رشددهی استارتاپ‌ها همکاری می‌کند.

سامسونگ پیش‌نیاز‌هایی برای استارتاپ‌های C-Lab Outside در نظر گرفته است؛ ازجمله فضای کار اداری‌. این استارتاپ‌ها می‌توانند از کارمندان سامسونگ مشورت بگیرند و به‌لطف این شرکت کره‌ای در نمایشگاه‌های جهانی فناوری‌محور حضور پیدا کنند و راهی برای ارتباط با سرمایه‌گذاران بیابند. سامسونگ بستر لازم را فراهم کرد تا هفده استارتاپ در نمایشگاه CES 2021 حضور پیدا کنند؛ استارتاپ‌هایی که در سال گذشته‌ی میلادی مراحل توسعه‌شان را به‌لطف C-Lab Outside گذرانده‌اند. 

پروژه C-Lab سامسونگ CES 2021 سیستم طبقه‌بندی لباس

استارتاپ‌های مربوط به مؤسسه‌ی C-Lab Outside سامسونگ از ایده‌های جدیدی در حوزه‌های مختلف، نظیر پنهان‌کردن اطلاعات ازطریق هوش مصنوعی و ایجاد آواتار واقعی با استفاده از اسکن سه‌بُعدی پرده برداشتند. یکی از استارتاپ‌ها دستگاه مدیریت رشد کودکان به‌نمایش گذاشت و استارتاپی دیگر اعلام کرد با بهره‌گیری از هوش مصنوعی موفق ‌شده است ابزارهایی برای طراحی مُد ایجاد کند. 

سامسونگ اعلام کرد سه استارتاپ مربوط به مرکز C-Lab Inside، نشان افتخار در CES 2021 دریافت کرده‌اند. این شرکت چند سال است که تلاش می‌کند از ایده‌های با ظرفیت چشمگیر برای موفقیت، ازطریق مرکز C-Lab Inside حمایت کند تا این ایده‌ها رشد یابند.

سامسونگ تاکنون به رشد استارتاپ‌های زیادی کمک کرده است که سه نمونه از آن‌ها با نام‌های Luple و Bluefeel و Pixelro در همایش CES 2021 حضور داشتند. اتحادیه‌ی فناوری مصرفی (CTA)، نهاد برگزارکننده‌ی نمایشگاه CES، اعلام کرد نشان افتخار بهداشت و سلامت خود را به این سه استارتاپ اعطا کرده است.

پروژه C-Lab سامسونگ CES 2021 دستگاه نظارت روی کودک

استارتاپ Luple دستگاهی قابل‌حمل ساخته است که نور مصنوعی خورشید را ایجاد می‌‌کند. استارتاپ Breathings نیز دستگاهی‌ مبتنی‌بر اینترنت اشیاء (IoT) تولید کرده است که به‌سادگی سلامت تنفسی کاربر را مدیریت می‌‌کند. افزون‌براین، Linkface گردن‌بندی ساخته است که روی سیگنال‌های زیستی مربوط به تنفس و قلب نظارت می‌کند. گفتنی است Linkface سال گذشته نیز جایزه‌ی نوآوری CES را دریافت کرده بود.

این‌کوک هان، مدیر مرکز نوآوری سامسونگ، استارتاپ‌های حاضر در C-Lab Outside را استارتاپ‌هایی با شایستگی فنی و مزایای رقابتی خطاب می‌کند و می‌گوید بستر فراهم‌شده‌ی CES به این استارتاپ‌ها برای پیدا‌کردن فرصت‌های تجاری جدید کمک می‌کند. وی به تمایل سامسونگ به حمایت از ایده‌های داخلی و خارجی نیز اشاره می‌کند و می‌گوید این کار درنهایت به‌نفع همه خواهد بود.

سامسونگ پیش‌تر در سال ۲۰۱۸ اعلام کرده بود که قصد دارد در مدت‌ پنج سال به شتاب‌دهی سیصد استارتاپ در قالب C-Lab Outside و رشد دویست ایده در قالب C-Lab Inside کمک کند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات