تسهیلات دومیلیاردتومانی برای کسب‌وکارهای آسیب‌دیده حوزه فاوا

سه‌شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۸
مطالعه 2 دقیقه
طبق دستورالعمل سازمان فناوری اطلاعات، تسهیلاتی تا سقف دومیلیارد تومان با سود ۹ درصد به کسب‌وکارهای آسیب‌دیده حوزه‌ی فاوا پرداخت خواهد شد.
تبلیغات

به‌گزارش ایرنا، سازمان فناوری اطلاعات با انتشار نامه‌ای دستورالعمل جامع ضوابط و طرح‌های حمایتی مرتبط با تسهیلات از محل وجوه اداره‌شده را منتشر کرد. این دستورالعمل برای به‌حداقل‌رساندن عواقب اقتصادی‌اجتماعی ناشی از بحران شیوع ویروس کرونا در کشور ابلاغ شده است و طبق آن به اشخاص حقوقی که ارائه‌ی خدمات یا فروش آن‌ها تحت‌تأثیر شرایط کشور قرار گرفته است، تسهیلاتی تا سقف دومیلیارد تومان با سود ۹ درصد از محل وجوه اداره‌شده پرداخت خواهد شد. 

هدف کلی این طرح حمایت از کسب‌وکارهای آسیب‌دیده‌ی حوزه‌ی فاوا در شرایط بحرانی حاصل از ویروس کرونا است که به‌صورت ارائه‌ی تسهیلات سرمایه‌ی در گردش و متناسب با تعداد نیروی‌های انسانی دارای کد بیمه است. 

کسب و کار فاوا

میزان تسهیلات برای هر نیروی انسانی دارای کد بیمه مبلغ ۱۰ میلیون تومان با نرخ بهره‌ی ۹ درصد است که باید طی ۱۲ ماه بدون گذراندن دوره‌ی تنفس پرداخت شود. همچنین، سقف میزان وام برای شرکت‌های نوپا ۵۰۰ میلیون تومان و برای شرکت‌های غیرنوپا دومیلیارد تومان است.

صاحبان کسب‌وکارها برای دریافت این تسهیلات باید در سامانه‌ی ایران نوآفرین ثبت‌نام کرده و درخواست خود را برای دریافت تسهیلات اضطراری نوآفرین ارسال کنند. سپس، دبیرخانه‌ی وجوه اداره‌شده یا نظام صنفی رایانه‌ای آن‌ها را به‌عنوان کسب‌وکار آسیب‌دیده‌‌ی حوزه فاوا در شرایط بحرانی شناسایی می‌کند و کسب‌وکار باید تعهد دهد ۹۰ درصد سطح اشتغال خود را تا پایان بازپرداخت تسهیلات حفظ خواهد کرد.

برای دریافت وام کمتر از ۵۰۰ میلیون تومان، به چک یا ظهرنویسی دو ضامن نیاز است و برای ضمانت دریافت وام بیشتر از این مقدار اوراق سهام قابل‌معامله در بازار اول، اوراق خزانه، ضمانت‌نامه‌ی معتبر بانکی، ضمانت‌نامه‌ی صادره از صندوق نوآوری و شکوفایی یا صندوق‌های پژوهشی و فناوری یا وثیقه‌ی ملکی نیاز است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات