کاهش متقاضیان کار در مشاغل بلاک‌ چین بعد از کاهش قیمت ارزهای دیجیتال

شنبه ۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
بعد از کاهش ارزش رمزارزها، تعداد افراد علاقه‌مند به کار در این صنعت و همچنین تعداد مشاغل این حوزه کاهش چشمگیری داشته است.
تبلیغات

قیمت ارزهای رمزنگاری شده و علاقه‌مندی به مشاغل مرتبط با حوزه‌ی کریپتو رابطه‌ی مستقیمی با یکدیگر دارند. داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط انجل‌لیست (شرکت استخدامی متمرکز بر استارتاپ‌ها) نشان می‌دهند با افزایش قیمت رمزارزها در سال گذشته، تعداد موقعیت‌های شغلی جدید و مرتبط با کریپتو نیز افزایش پیدا کرده؛ اما در سال جاری و با کاهش قیمت رمزارزها، تعداد آگهی‌های شغلی مرتبط با آن‌ها نیز کاهش پیدا کرده است.

سال گذشته، صنعت بلاک‌چین ۴۰ درصد توجه افراد جویای کار در پلتفرم انجل‌لیست را به خود اختصاص داده بود؛ درحالی‌که در شرایط کنونی تنها ۲۰ درصد افراد جویای کار، بلاک‌ چین را در لیست سه صنعت برتر برای پیدا کردن شغل قرار داده‌اند.

Bitcoin

تعدیل نیروی شرکت‌های مرتبط با بلاک‌چین

وب‌سایت کاریابی ایندید نیز بعد از پایین آمدن قیمت رمزارزها، کاهش قابل توجهی را در تعداد متقاضیان کار در صنعت بلاک‌چین و همچنین تعداد آگهی‌های درج‌شده در این زمینه گزارش داده است. ایندید در گزارش خود اعلام کرده فاصله‌ی زمانی بین مهرماه سال ۹۵ و مهرماه ۹۶ اوج علاقه‌مندی افراد جویای کار به صنعت رمزارزها بوده و نوشته است:

اگر به داده‌های جمع‌آوری‌شده نگاه کنید، متوجه می‌شوید علاقه‌ی افراد جویای کار به مشاغل مرتبط با بیت‌ کوین، بلاک‌چین و رمزارز در فاصله‌ی زمانی بین مهرماه سال ۹۵ و مهرماه ۹۶ حدود ۴۸۱.۶۱ درصد افزایش و علاقه‌مندی کارفرماها به این صنعت در همین فاصله‌ی زمانی ۳۲۵ درصد رشد داشته است. درحالی‌که علاقه‌مندی کارفرماها به مشاغل مرتبط با رمزارز در فاصله‌ی زمانی بین مهرماه سال ۹۶ و مهرماه سال ۹۷  تنها ۲۵.۴۹ درصد افزایش داشته و در همین فاصله‌ی زمانی، علاقه‌مندی افراد جویای کار ۳.۰۶ درصد کاهش پیدا کرده است.

علاوه‌براین تعدادی از استارتاپ‌های بلاک‌چین نیز کارمندان خود را تعدیل کرده‌اند. جوزف لوبین، یکی از بنیان‌گذاران اتریوم و کانسن‌سیز اعلام کرد این شرکت قصد بازسازی دارد و درنتیجه ۱۳ درصد از نیروی کار این شرکت تعدیل خواهند شد. او در نامه‌ای به کارمندانش نوشت:

ما در مورد کانسن‌سیز ۲ بسیار هیجان‌زده هستیم و اولین گام ما در این مسیر بسیار دشوار است. ما در حال ساده‌سازی روند بخش‌هایی از شرکت هستیم و این یعنی ۱۳ درصد کارمندان شرکت تعدیل خواهند شد.
bitcoin

تعدیل نیروی شرکت Steemit

شرایط در شرکت‌های دیگری مانند Steemit به مراتب بدتر است، به‌طوری این شرکت قصد دارد ۷۰ درصد نیروی کار خود را تعدیل کند. ضعف بازار رمزارز و افزایش هزینه‌ی دستگاه‌هایی که به شبکه‌ی بلاک‌چین متصل می‌شوند (فول نود) از دلایل تعدیل نیروی این شرکت نام برده شده‌اند.

ناگفته نماند تمام اخبار مرتبط با رمزارزها منفی نیست به‌طوری‌که لینکدین، شبکه‌ی اجتماعی تخصصی در حوزه‌ی کار به‌تازگی اعلام کرده که موقعیت شغلی توسعه‌دهنده‌ی بلاک‌چین بیشترین رشد را در سال جاری داشته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات