اولین استارتاپ یونیکورن در حوزه فین تک در کره‌ جنوبی ظهور کرد

جمعه ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
استارتاپ‌های حوزه‌ی مالی در سال‌های اخیر جذابیت بالایی برای سرمایه‌گذاران داشته‌اند و چند نمونه یونیکورن در بین آن‌ها ظهور کرده است.
تبلیغات

استارتاپ کره‌ای Toss فعال در حوزه‌ی فین تک (خدمات مالی) در جریان جدیدترین دوره‌ی جذب سرمایه‌ی خود، ۸۰ میلیون دلار سرمایه‌ی جدید کسب کرد. این دوره‌ی جذب سرمایه با همکاری شرکت‌های آمریکایی Klein Perkins و Ribbit Capital اجرا شد. شرکت‌هایی همچون Altos Ventures، Bessemer Venture Partners، PayPal و Qualcomm Ventures و چند سازمان دیگر در این سرمایه‌گذاری شرکت کردند.

دوره‌ی جذب سرمایه‌ی اخیر استارتاپ Toss، ارزش آن را به ۱.۲ میلیارد دلار می‌رساند. به‌ بیان‌ دیگر، این استارتاپ جدیدترین یونیکورن حوزه‌ی فین‌ تک و اولین یونیکورن فین تک کره جنوبی محسوب می‌شود. 

استارتاپ تاس کار خود را با سرویس‌های پرداخت نقطه‌به‌نقطه شروع کرد و به‌مرور خدماتی را همچون بیمه، سرمایه‌گذاری، حساب‌های پس‌انداز، مدیریت اعتبار و پیش‌خوانی برای نظارت و مدیریت دارایی‌ها توسط کاربران ارائه کرد. این شرکت با همکاری دیگر فعالان حوزه‌ی مالی حدود ۱۰ میلیون کاربر ثبت‌‌شده دارد. به‌بیان‌دیگر، خدمات آن‌ها به حدود ۲۰درصد از جمعیت کره‌جنوبی ارائه می‌شود.

یونیکورن / unicorn

سرمایه‌ی جدید جذب‌شده، در استارتاپ تاس به‌منظور بهبود فناوری‌های موجود و جذب مشتریان جدید هزینه خواهد شد. به‌علاوه، برنامه‌های همکاری با سازمان‌های مالی بیشتر به‌منظور توسعه‌ی بازه‌ی خدمات نیز جزو برنامه‌های مدیران این استارتاپ است. قطعا توسعه‌ی بازار به استارتاپ کره‌ای کمک خواهد کرد تا در فضای شدیدا رقابتی خدمات مالی، حضور جدی داشته باشد. از رقیبان استارتاپ Toss می‌توان به KakaoPay اشاره کرد که غولی همچون علی‌بابا را در فهرست سرمایه‌گذاران و پشتیبانان خود دارد.

ارائه‌ی همزمان و یکپارچه‌ی خدمات مالی در یک سرویس، روندی است که اکثرا در اروپا مشاهده می‌شود. به‌هرحال، به‌نظر می‌رسد مدل مذکور در حال توسعه به دیگر مناطق جغرافیایی جهان هم باشد. تاس تصمیم دارد تا خدمات خود را در داخل کره‌ جنوبی توسعه دهد اما مناطقی پرظرفیت همچون جنوب شرق آسیا (خصوصا ویتنام) را نیز در برنامه‌ریزی‌های استراتژیک خود لحاظ می‌کند.

سرمایه‌ی آمریکایی که به شرکت‌های فین تک کره‌جنوبی سرازیر می‌شود، در توسعه و تکامل اکوسیستم مذکور در کشور کمک خواهد کرد. اگرچه کره‌ جنوبی موفق به معرفی اولین یونیکورن خود در حوزه‌ی فین‌تک شد اما هنوز پشت سر رقبایی همچون هند و چین حرکت می‌کند. به‌هرحال به‌نظر می‌رسد با افزایش علاقه‌ی شرکت‌های بزرگ بین‌المللی در حوزه‌ی فین تک کره‌ جنوبی، اعتماد‌به‌نفس لازم برای توسعه‌ی هرچه بهتر این حوزه در آن‌ها ایجاد شده است.

درنتیجه‌ی موفقیت استارتاپ‌های فین‌تک در کره‌جنوبی و جذب سرمایه‌های خارجی، احتمال ورود سرمایه‌گذاران جدید به این حوزه نیز وجود دارد. این روند به رشد هرچه بیشتر فین‌تک در کره کمک می‌کند و همچنین، دیگر فعالان اکوسیستم کارآفرینی را به حضور در این حوزه تشویق خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات