ویتالیک بوترین دکترای افتخاری دانشگاه بازل سوییس را دریافت کرد

شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۰
مطالعه 3 دقیقه
ویتالیک بوترین به پاس تلاش‌ها و زحمات خود در انقلاب دیجیتال و رمزارزها، دکترای افتخاری دانشگاه ۵۰۰ ساله‌ی سوییس را دریافت کرد.
تبلیغات

ویتالیک بوترین، هم‌بنیان‌گذار اتریوم از یکی از قدیمی‌ترین مراکز آموزشی عالی سوییس یعنی دانشگاه بازل، دکترای افتخاری دریافت کرد. دکترای افتخاری بوترین از سوی مرکز کسب‌وکار و اقتصاد این دانشگاه و به پاس تلاش‌های او برای غیرمتمرکزسازی و یکسان کردن حق مشارکت در انقلاب دیجیتال و همچنین دستاوردهایی که در ارزهای رمزنگاری‌شده، قراردادهای هوشمند و طراحی سازمانی داشته به وی اعطا شده است.

دانشگاه بازل سوییس که در سال ۱۴۶۰ بنیان‌گذاری شده است، با انتشار توییتی این موضوع را اطلاع‌رسانی کرد و با طرفداری از فناوری بلاک‌چین نوشت:

او یک متفکر استثنایی با تفکری خلاق و نوآور است که از سن کم، نقش مهمی در شکل دادن انقلاب دیجیتال داشته است.
vitalik buterin

افتخارات و جوایز

این اولین باری نیست که از بوترین به پاس مشارکت و تلاش‌هایش در دنیای تکنولوژی قدردانی می‌شود. بوترین در آبان‌ماه سال ۱۳۹۳ با عبور از مارک زاکربرگ، بنیان‌گذار فیسبوک، جایزه‌ی جهانی تکنولوژی در بخش نرم‌افزار IT را برنده شد.

بوترین تنها چند ماه بعد از انتشار وایت پیپر اتریوم، این جایزه را دریافت کرد. پیش از او افراد شناخته‌شده‌ای مانند بنیان‌گذار تسلا، اسپیس ایکس و پی‌پل یعنی ایلان ماسک و غول‌های تکنولوژی مانند آمازون، آی‌بی‌ام و اپل این جایزه را دریافت کرده بودند و حال نام او نیز در فهرستی در کنار این افراد دیده می‌شود.

بوترین در ابتدای همان سال کمک هزینه‌ی تحصیلی ۱۰۰ هزار دلاری از دانشگاه خود یعنی دانشگاه واترلوی کانادا را دریافت کرد. او در آن زمان مشغول تحصیل در سال چهارم دانشگاه بود. از بین ۲۰ نفری که آن سال کمک هزینه‌ی تحصیلی دریافت کرده بودند، بوترین تنها شخصی بود که در زمینه‌ی فناوری بلاک‌چین و ارزهای رمزنگاری‌شده یا رمزارزها فعالیت می‌کرد. بوترین مدت کمی بعد از دریافت کمک هزینه‌ی تحصیلی، دانشگاه واترلوی کانادا را ترک کرد.

vitalik buterin

علاقه‌مندی به کریپتو

بوترین علت ترک تحصیل را علاقه‌ی زیاد و درگیری عمیق در پروژه‌های کریپتو عنوان کرد و گفت:

من در سال ۲۰۱۲ وارد دانشگاه واترلوی کانادا شده و یک سال بعد متوجه شدم حدود ۳۰ ساعت از زمان من در طول هفته صرف کار روی پروژه‌های کریپتو می‌شود؛ به همین دلیل دانشگاه را ترک کردم. من به سراسر دنیا سفر کرده و در مورد پروژه‌های کریپتو تحقیق کردم. درنهایت متوجه شدم تمام آن‌ها بیش از اندازه روی اپلیکیشن‌های خاص متمرکز شده‌ و به‌اندازه‌ی کافی عمومی نیستند، بعد از آن بود که اتریوم متولد شد و تمام زمان من را به خودش اختصاص داد.

بوترین دو سال پیش از این ماجرا در بیست‌وچهارمین المپیاد بین‌المللی رایانه مدال برنز دریافت کرد. المپیاد بین‌المللی رایانه رقابتی است که سالانه توسط یونسکو و با هدف افزایش علاقه‌مندی به فناوری اطلاعات و علوم رایانه برگزار می‌شود.

استعدادهای بوترین نه‌تنها جوایز متعددی برای او به ارمغان آورده بلکه باعث شده پیشنهادهای کاری شگفت‌انگیزی از شرکت‌های بزرگ داشته باشد. اوایل سال جاری بود که بوترین اعلام کرد گوگل برای یکی از پروژه‌های ناشناخته‌ی بلاک‌چین خود به او پیشنهاد همکاری داده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات