صرافی رمزارز آلمانی بیت‌ کوین گروپ، یک بانک را خرید

جمعه ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۱
مطالعه 2 دقیقه
صرافی آلمانی همه‌ی سهام یکی از بانک‌های سرمایه‌گذاری را خرید.
تبلیغات

هرازگاهی خبری می‌شنویم از جنجالی که بیت‌ کوین در صنعت مالی و بانکداری ایجاد کرده است. حالا این بار هم استارتاپ آلمانی فعال در حوزه‌ی رمزارز (Cryptocurrency) به‌تازگی و بی‌واسطه یکی از بانک‌ها را خریده است.

در آغاز هفته جاری، صرافی رمزارز آلمانی بیت‌کوین گروپ اس‌ایی (Bitcoin Group SE) اعلام کرد موفق شده تمامی سهام بانک سرمایه‌گذاری تِرِمِل وِرت‌پاپیِر هندلزبانک جی‌ام‌بی‌اچ (Tremmel Wertpapierhandelsbank GmbH) را بخرد. با این خرید، این صرافی اکنون مجوز اداره‌ی نظارت مالی فدرال آلمان (BaFin) را دراختیار دارد و ظرفیت‌ها و مسیرهای زیادی برای توسعه‌ی طرح‌ها و محصولاتش دارد.

با داشتن این مجوز، این گروه می‌تواند قراردادهای هوشمند سرمایه‌گذاری مبتنی بر رمزارز منعقد و به شیوه‌ای پیشرو آن را مبادله کند؛ مثلاً در چهارچوب قراردادهای اجاره به شرط تملیک و سبدهای سرمایه‌ی تبادلی. همچنین، این صرافی آلمانی می‌تواند خودپرداز بیت‌کوین تولید کند.

bitcoin group se 2

در این اطلاعیه صحبتی از ارزش فروش این بانک سرمایه‌گذاری نشده است؛ اما گفته می‌شود ارزش آن حدوداً بالغ بر یک‌میلیون تا پنج‌میلیون یورو بوده است. موضوع این قرارداد نیز رسماً در نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۹ پس از اخذ مجوزهای لازم از مراجع مرتبط کاملا اجرایی می‌شود.

فناوری بلاک‌چین و رمزارزها به‌شدت بر صنایع مالی و بانکداری تأثیر گذاشته است؛ بااین‌حال، از ورود بانک به این حوزه و بهره‌گیری از این فناوری‌ها در ارائه‌ی محصولات و خدماتشان مانع نشده است. برای نمونه، در اوایل سال جاری یکی از بانک‌های استرالیالی به‌جای استفاده از حواله‌ی کالایی با استفاده از رمزارز، مبادلات مالی و حمل و تحویل محموله‌ی هفده‌تُنی بادام به آلمان را انجام داد. در ماه اکتبر هم بانک نات‌وِست (NatWest) خبر  استفاده از بلاک‌چین در سبد سهام وام‌های اتحادیه‌ای خود را منتشر کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات