استارتاپ هایی با موضوع درمان پیری در صدر علاقه‌مندی سرمایه‌گذاران

یک‌شنبه ۶ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
سرمایه‌گذاران بیشتر از هر زمانی به‌دنبال استارتاپ‌هایی هستند که در زمینه‌ی کشف دارو برای جلوگیری از افزایش سن و مبارزه با پیری فعالیت‌ می‌کنند.
تبلیغات

بر اساس آخرین گزارش‌های CB Insights تا به حال ۸۵۰ میلیون دلار روی استارتاپ‌هایی با موضوع افزایش طول عمر سرمایه‌گذاری شده است. میزان سرمایه‌گذاری روی استارتاپ‌هایی با موضوع افزایش طول عمر انسان‌ها در سال ۲۰۱۶ حدود ۳۲۴ میلیون دلار و تا پیش از آن صفر بوده؛ درنتیجه در سال‌های اخیر رشد صعودی قابل توجهی داشته است.

علاقه‌ی انسان به پیدا کردن راهی برای جلوگیری از افزایش سن، زمانی آغاز شد که اطلاعات علمی ارزشمندی در مورد چگونگی روند پیری منتشر شد. در واقع می‌توان گفت ماجرا از سال ۲۰۱۳ و با انتشار مقاله‌ای در مجله‌ی Cell (در مورد ۹ دلیل بیولوژیکی و اصلی که باعث افزایش سن و پیری می‌شود) آغاز شد. از آن زمان به بعد دانشمندان دنبال داروهایی هستند که با دلایل اصلی پیری انسان‌ها مقابله کند. حتی موسسات ملی سلامتی نیز، سازمانی را به انجام تحقیقات بیشتر در مورد افزایش سن اختصاص داده‌اند.

سازمان ملی سلامت آمریکا، پیری را عامل اصلی بیماری‌های مانند آلزایمر، بیماری‌های قلبی، سرطان و دیابت می‌داند. درنتیجه دانشمندان می‌توانند با پیدا کردن راهی برای جلوگیری از روند پیری، درمانی برای تمام این بیماری‌ها پیدا کنند. هرقدر بودجه‌ی بیشتری به این مدل تحقیقات اختصاص داده شود، آزمایشات بالینی بیشتری انجام خواهد شد. در سال ۲۰۱۵ تعداد آزمایشات بالینی با موضوع افزایش سن، جهش بزرگی داشت و حال تعداد آن‌ها به بیشترین مقدار خود در سه سال اخیر رسیده است.

سرمایه‌گذاران کلیدی و شرکت‌ها

طبق گزارش‌های ارائه شده تعداد شرکت‌های فعال در زمینه‌ی مطالعه‌ی پیری و بودجه‌ی تحقیقاتی آن‌ها افزایش پیدا کرده است. به‌عنوان مثال شرکت Samumed در دوره‌ی جذب سرمایه‌ی اخیر خود، ۴۳۸ میلیون دلار بودجه دریافت کرده است. هدف شرکت این است که از سلول‌های بنیادی برای بازسازی مو، پوست، استخوان و مفاصل استفاده کند و محصول نهایی آن‌ها دارویی برای درمان استئوآرتریت است. استئوآرتریت بیماری غضروفی است که با نام آرتروز شناخته می‌شود.

نکته‌ی جالب توجه این است که یکی از شرکت‌های اصلی سرمایه‌گذاری در زمینه‌ی افزایش سن انسان‌ها، شرکتی به نام Longevity Fund است که توسط لورا دمینگ ۲۴ ساله هدایت می‌شود. شرکت‌هایی که توسط Longevity Fund سرمایه‌گذاری شده‌اند تاکنون ۵۰۰ میلیون دلار سرمایه جذب کرده‌اند.

شرکت Unity Biotechnology یکی از شرکت‌های سرمایه‌گذاری شده توسط Longevity Fund است که به کمک کلینیک مایو توسعه پیدا کرده است. این شرکت روی ساخت داروهایی کار می‌کند که سلول‌های پیش سرطانی انباشته شده در بافت‌های آسیب‌دیده و پیر را از بین می‌برد. این شرکت همچنین توسط جف بزوس، بنیان‌گذار آمازون پشتیبانی می‌شود و پتانسیل جذب سرمایه‌ی بیشتر را دارد.

table

Kizoo Technology Ventures یکی دیگر از شرکت‌های سرمایه‌گذاری است که از سال ۲۰۱۳ تا به حال روی ۴ استارتاپ با موضوع افزایش طول عمر سرمایه‌گذاری کرده است. روز به روز به تعداد میلیونرهای سرمایه‌گذار و شرکت‌های سرمایه‌گذاری علاقه‌مند به این موضوع افزوده می‌شود و شاهد نتایج پیشرفته‌تری از سوی شرکت‌های تحقیقاتی خواهیم بود.

Novartis یکی دیگر از شرکت‌هایی است که تحقیقاتی را در زمینه‌ی داروهایی مشابه رپامایسین (داروی مورد استفاده برای پوشش دادن استنت‌های قلبی و پیشگیری از رد پیوند) انجام می‌دهد تا واکنش سیستم ایمنی بیماران مسن و ریسک عفونت را مشاهده کند. نتایج استفاده از این دارو نشان داده است که میزان عفونت‌های تنفسی بیماران در زمستان و فصل آنفولانزا بیش از ۶۵ درصد کاهش داشته است.

فعالیت شرکت‌های دیگری مانند Celgene (که از سلول‌های بنیادی جفت برای افزایش طول عمر و درمان بیماری‌هایی مانند سرطان و بیماری خودایمنی استفاده می‌کند) نشان دهنده‌ی این است که تحقیقات و سرمایه‌گذاری روی چنین شرکت‌هایی ادامه داد و در آینده بیشتر نیز خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات