تخلف کارمندان آمازون در پاک کردن نقدهای منفی

سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
برخی کارمندان آمازون با قبول رشوه از فروشندگان آنلاین، نقدهای منفی در مورد محصولات را پاک می‌کنند تا فروش بیشتری داشته باشند.
تبلیغات

نقدهایی منفی که در مورد محصولات در سایت آمازون نوشته می‌شوند بسیار مخرب هستند و روی میزان فروش محصولات تأثیر می‌گذارند. به گزارش روزنامه‌ی وال‌استریت برخی فروشندگان به کارمندان آمازون رشوه می‌دهند تا بازخوردهای منفی در مورد محصولات را از روی سایت پیدا کنند. طبق منابع وال‌استریت این رفتار بیشتر در چین دیده شده و برخی صاحبان کسب‌وکارهای کوچک حتی حاضر هستند برای پاک کردن هر نقد منفی ۳۰۰ دلار به کارمندان آمازون رشوه دهند.

فروشندگان چینی به واسطه‌ی دلالان و از طریق پیام‌رسان چینی وی‌چت با کارمندان آمازون ارتباط برقرار می‌کنند. فروشندگان همچنین می‌توانند از دلالان اطلاعاتی مانند حجم فروش و داده‌ی مربوط به رفتار خریداران را دریافت کنند و از این طریق میزان فروش محصولات را بالا ببرند.

amazon

قوانین آمازون افشای چنین اطلاعاتی را ممنوع اعلام کرده و تحقیقات داخلی گسترده‌ای را برای پیدا کردن کارمندان خلاف‌کار آغاز کرده است. سخنگوی آمازون در بیانیه‌ای به بیزینس‌اینسایدر گفته است این شرکت استانداردهای اخلاقی بالایی روی تمامی کارمندان اعمال می‌کند و هر کارمندی که خلاف این استاندارها عمل کند با برخورد جدی از جمله اخراج یا مجازات‌های قانونی و کیفری روبه‌رو خواهد شد.

در این بیانیه همچنین نوشته شده است در برابر سوءاستفاده از سیستم آمازون هیچ ملاحظه‌ای در کار نخواهد بود و با هر شخصی که از قوانین پیروی نکند برخورد جدی خواهد شد. این برخورد شامل فروشندگان خلاف‌کار نیز شده و ممکن است به بسته شدن حساب کاربری، پاک شدن تمامی نقدها، بلوکه شدن سرمایه و برخوردهای قانونی منجر شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات