معرفی استارتاپ Skillshare، منبع آموزش تخصصی آزادکاران

جمعه ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
پلتفرم اسکیل‌شر که دوره‌های آموزشی آنلاین خود را به‌صورت تخصصی به آزادکاران ارائه می‌کند، تاکنون در جذب کاربران بسیار موفق عمل کرده است.
تبلیغات

امروزه هیچ کمبودی در زمینه‌ی محتوای ویدیویی آنلاین رایگان وجود ندارد. بااین‌حال پلتفرم آموزشی اسکیل‌شر (Skillshare) با مرکزیت نیویورک، تعداد زیادی از آزادکاران را متقاعد کرده است که برای دسترسی به کتابخانه‌ی ویدیویی این شرکت ماهانه ۱۵ دلار یا سالانه ۹۹دلار هزینه کنند. این کتابخانه شامل ۲۰ هزار دوره‌ی آموزشی است.

در دنیای آزادکاری، شما به منابع و ساختارهای زیادی که مشابه با آموزش‌های سازمانی باشند، دسترسی ندارید. همان‌طور که مت کوپر مدیرعامل این شرکت اشاره می‌کند، شما نمی‌توانید به دپارتمان مجاور مراجعه کنید و از کارشناس مربوطه بپرسید که چگونه باید کاری را انجام دهید. این یکی از نیازهای آزادکاری است که شرکت اسکیل‌شر تلاش می‌کند به آن پاسخ دهد.

Skillshare

درواقع اسکیل‌شر یکی از بزرگ‌ترین بخش‌های بازار نیروی کار امروزی را هدف قرار داده است. هفته‌ی گذشته این شرکت اعلام کرد که در سری C افزایش سرمایه، ۲۸ میلیون دلار جذب کرده است. از این مبلغ ۲۰ میلیون دلار از طریق اعطای سهام به سرمایه‌گذارانی نظیر Union Square Ventures و Spero Ventures به‌دست‌آمده و هشت میلیون دلار نیز از طریق اوراق کسب‌شده است.

این سرمایه به توسعه‌ی محصول و گسترش کسب‌وکار در خارج از مرزهای این کشور اختصاص خواهد یافت.

اما اسکیل‌شر از آغاز کار خود روی آزادکاران متمرکز نبود. این استارتاپ سال ۲۰۱۰ تأسیس شد، یعنی زمانی که پلتفرم‌های آموزشی نظیر MOOC، در دوران اوج خود بودند. اسکیل‌شر کشش اولیه‌ی خود را با استخدام اعضای برجسته‌ی جامعه‌ی استارتاپی نظیر اریک رایز و کریس دیکسون به دست آورد و خدمات خود را به معلمان عرضه کرد. اما پلتفرم‌های دیگر خیلی زود بازار خودشان را پیدا کردند: edX و Coursera با دانشگاه‌ها همکاری کردند، 2U دوره‌های آکادمیک کارشناسی ارشد را برگزار کرد و Pluralsight مخاطبان سازمانی را هدف قرار داد. همین امر باعث شد رشد اسکیل‌شر متوقف شود. بنیان‌گذاران استارتاپ از «انقلاب آموزشی» حرف می‌زدند، اما هنوز چشم‌انداز خاصی در خصوص اینکه بازار آن‌ها چه افرادی را شامل می‌شود، نداشتند.

Skillshare

 سرانجام در سال ۲۰۱۶، اسکیل‌شر بازار کارمندان مستقل را هدف قرار داد، یعنی یکی از بزرگ‌ترین بخش‌های نیروی کار که با سرعتی بالا در حال رشد است. کوپر می‌گوید:

کاربران اصلی ما، غالباً جوانانی هستند که در حوزه‌های کسب‌وکارهای متفکرانه‌ی مدرن و تکنولوژی‌های خلاقانه کار می‌کنند. زمانی که پایگاه کاربری فعلی خودمان را شناختیم و متوجه شدیم که جهان به چه سمتی حرکت می‌کند، یک اکوسیستم آموزشی پیرامون کاربران اصلی ساختیم.

حالا دوره‌هایی مانند سبک زندگی و موضوعاتی نظیر صنعتگری، نسبت به دوره‌های آموزشی طراحی UI / UX، رهبری و بازاریابی، در درجه‌ی دوم قرار دارند.

سال گذشته، هنگامی‌که کوپر از سمت مدیر ارشد عملیات به مقام مدیرعاملی اسکیل‌شر ارتقا یافت، این پلتفرم سه میلیون کاربر داشت. تعداد کاربران فعلی اسکیل‌شر به پنج میلیون نفر می‌رسد. به گفته‌ی کوپر، این کاربران، استانداردهای کیفی اسکیل‌شر را ارزیابی و ارزش‌گذاری می‌کنند. او اضافه می‌کند:

شکی نیست که محتوای ویدیویی خوب، در یوتیوب نیز وجود دارد، اما پیدا کردن آن‌ها بسیار سخت است. می‌توان گفت که نسبت ویدیوهای خوب به‌ کل محتوای عرضه‌شده، اصلاً چیزی نیست که کاربران را راضی نگه دارد.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات