آسیب‌های جسمی ایستادن به مدت طولانی در محیط کار

سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
چند سالی است که میزهای ایستاده جای خود را در طراحی دکوراسیون شرکت‌ها پیدا کرده‌اند. سؤال مهم این است که آیا این میزها کاملا بی‌خطر هستند؟
تبلیغات

اگر جستجویی ساده در فروشگاه‌های ملزومات اداری داشته باشید، قطعا با آگهی‌های متعدد میزهای ایستاده مواجه می‌شوید. علاوه بر آن مقالات زیادی در سال‌های اخیر منتشر شده‌اند که همگی از مزایای این سبک کاری جدید تعریف می‌کنند.

این حقیقت کاملا اثبات شده که نشستن طولانی‌مدت که بیماری رایج این روزهای دنیای کسب و کار است، زیان‌های جبران‌ناپذیری به سلامت افراد وارد می‌کند. البته نکته‌ی قابل توجه این است که با وجود تمامی تحقیقات انجام‌شده در مورد مزایای میزهای ایستاده، نمی‌توان آن‌ها را نسخه‌ای جامع برای همه‌ی کارمندان دانست.

یک تیم تحقیقاتی در دانشگاه کرتین استرالیا، آزمایشی را روی ۲۰ داوطلب بالغ انجام داده و از آن‌ها در خواست کرده است که در دوره‌های زمانی دوساعته، از میزهای ایستاده استفاده کنند. نتیجه‌ی تحقیقات نشان داد که اغلب شرکت‌کنندگان پس از مدتی شرایط کاری را نامطلوب ارزیابی کردند و حتی در نواحی تحتانی بدن، به تورم دچار شدند.

علاوه بر مشکلات فیزیکی، شرکت کنندگان در آزمایش از مشکلات روحی و ذهنی نیز شکایت داشتند. نتایج نشان داد که ایستادن طولانی‌مدت می‌تواند باعث کاهش تمرکز و واکنش نسبت به محیط شود. در نهایت تیم تحقیقاتی به این نتیجه رسید که با وجود مفید بودن استفاده از میزهای ایستاده، بهتر است زمان استفاده از آن‌ها را محدود کرد.

با گسترش محبوبیت میزهای ایستاده، تحقیق در مورد آن‌ها نیز افزایش یافته است. تعدادی تحقیق تجربی دیگر نیز تاکنون روی این میزها انجام شده که همگی، استفاده‌ی زیاد از آن‌ها را موجب درد در ناحیه‌ی کمر و در طولانی‌مدت، ابتلا به بیماری واریس می‌دانند.

با توجه به موارد ذکرشده می‌توان نتیجه گرفت که تقسیم‌بندی زمانی متعادل برای ایستادن و نشستن در محیط کار، راه‌ حل مفیدی خواهد بود. نتایح یک تحقیق، دوره‌های زمانی ۲۰، ۸ و ۲ دقیقه‌ای را برای نشستن، ایستادن و راه رفتن پیشنهاد می‌کنند. اگر شما هم مانند اکثریت نیروی کار حاضر در بازار کسب و کار، زمان زیادی به نشستن یا ایستادن اختصاص می‌دهید، پیشنهاد می‌کنیم پس از مشورت با متخصصان طب فیزیکی، عادات رفتاری خود را اصلاح کنید؛ زیرا سلامتی تنها سرمایه‌ای است که در صورت از بین رفتن، نمی‌توان آن را با هیچ نوع موفقیت در کسب و کار بازگرداند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات