حل مشکلات توییتر با سبک مدیریتی جک دورسی

دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
جک دورسی، مدیرعامل شرکت توییتر، اعلام کرده است که برای حل مشکلات این پلتفرم اجتماعی، از پیشنهادات همه‌ی کاربران و متخصصان استقبال می‌کند.
تبلیغات

پنج‌شنبه‌ی هفته‌ی پیش، جک دورسی نه‌تنها مشکلات و ایرادات توییتر را تصدیق کرد، بلکه در حرکتی غیر منتظره از کاربران و کارشناسان درخواست کرد به بهبود این پلتفرم کمک کنند.

ما شاهدیم که مشکلاتی نظیر سوءاستفاده، آزار و اذیت، ارتش ترول‌ها، خرابکاری‌های مشترکی که توسط انسان‌ها و بات‌ها صورت می‌گیرند، کمپین‌های اطلاع‌رسانی دروغ و صداهای تفرقه‌برانگیز، روزبه‌روز بیشتر می‌شوند. ما در مورد استفاده‌ی برخی کاربران، راضی نیستیم و می‌دانیم که نتوانسته‌ایم با سرعت کافی به این مشکلات رسیدگی کنیم.

اکانت توییتر جک دورسی، یکم مارس ۲۰۱۸

ما اخیراً یک سؤال ساده مطرح کرده‌ایم: آیا می‌توانیم «سلامت» مکالمات را در توییتر اندازه‌گیری کنیم؟ ما به یک سیستم کاملاً جامع نیاز داریم؛ نه اینکه فقط مطالب مشکل‌آفرین را بررسی کنیم.

طبق بیانیه‌ی منتشرشده در توییتر، این پلتفرم شبکه اجتماعی در تلاش است با کمک متخصصان خارج از شرکت، راهی برای سنجش «سلامت» خود بیابد. داوطلبان باید تا تاریخ ۱۳ آوریل پیشنهادات خود را ارائه کنند و این شرکت امیدوار است تا ماه جولای اولین سری پروژه‌های منتخب را اعلام کند.

مدت‌ها است که شرکت توییتر، به این دلیل که به اکانت‌های جعلی اجازه می‌دهد از سرویس‌های ارائه‌شده استفاده کنند، مورد انتقاد قرار می‌گیرد. این جریان پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶ رنگ جدی‌تری به خود گرفت و حالا کارشناسان به مردم هشدار می‌دهند که احتمالاً این شبکه‌ی اجتماعی بار دیگر در جریان انتخابات میان‌دوره‌ای، به ابزاری در دست خرابکاران تبدیل می‌شود.

دورسی در هیچ‌یک از توییت‌های خود، از کسی عذرخواهی نکرده است؛ اما با تصدیق اشتباهات توییتر و پذیرش مسئولیت‌های ناشی از آن، بار دیگر مهارت‌های رهبری خود را به دنیای کسب‌وکار نشان داد. البته بیانیه‌ی او از جنبه‌ی دیگری نیز ارزشمند است: دورسی و تیمش از زیر بار این حقیقت که نتوانسته‌اند راه‌ حلی برای مشکلات توییتر بیابند، فرار نمی‌کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات