سلاح مخفی کارآفرینان برای رسیدن به موفقیت

سه‌شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰
مطالعه 7 دقیقه
هر کارآفرین موفقی با داشتن یک خصیصه یا سود بردن از یک ویژگی به موفقیت رسیده است. این رازها به نوعی سلاح‌های مخفی آن‌ها محسوب می‌شوند.
تبلیغات

راز موفقیت شما چیست؟

این سوال، یکی از سوالات رایج در دنیای کسب و کار است. فرقی نمی‌کند از چه کسی بپرسید؛ چون همیشه جواب‌های متفاوتی دریافت می‌کنید. برخی کارآفرینان می‌گویند که روی دانش صنعتی یا مجموعه توانایی‌های فنی خود تکیه می‌کنند و برخی شهود داشتن یا شوخ طبعی خود را عامل موفقیت‌شان می‌دانند.

شورای کارآفرینان جوان (YEC)، سازمانی تشکیل شده از ۴۰ کارآفرین بسیار موفق و جوان است. این شورا از ۱۱ تن از اعضای خود در مورد سلاح مخفی آن‌ها به‌عنوان یک کارآفرین پرسیده است. ممکن است این سلاح، یک ویژگی شخصیتی، یک طرز تفکر ویژه یا یک رفتار به‌خصوص باشد. اما فرقی نمی‌کند؛ چرا که یکی از همین دلایل، علت موفقیت این رهبران کسب و کار در تمامی اوقات و شیوه مورد استفاده آن‌ها است.

 Entrepreneurs

1. داشتن مهارت‌های مردمی و شهود

راد احمد از LawTrades

بهترین استارتاپ‌ها با توسعه یک نظریه و سپس اجرای آن با بهره‌گیری از شهود و تکنولوژی موجود، قدرت حل مشکلات بزرگ را دارند. اگر شما به این عقیده باور داشته باشید، بزرگترین کاری که به‌عنوان یک موسس غیر فنی از دستتان برمی‌آید این است که به‌طور مداوم درک عمیق به نیازها و عادت‌های انسانی (مخاطبین شما) را توسعه دهید. با مردم سخن بگویید. تصورات آن‌ها را حدس بزنید، سعی کنید بفهمید که چطور فکر می‌کنند و به چه چیزی باور دارند. این کار را به اندازه کافی انجام دهید. به این صورت قادر خواهید شد تا بینشی عالی در پیدا کردن مسیر محصول خود به سمت موفقیت پیدا کنید.

۲. حس کنجکاوی و برگشت پذیری

آلیشا ناوارو از  2 Hounds Design

پیش از شروع هر کاری از خودم این سه سوال را می‌پرسم: چرا، چطور و چه چیزی؟ مفهوم ضمنی موضوع را در نظر بگیرید: یک مشتری یا کارمند ممکن است جمله ساده‌ای استفاده کند اما چه مفهومی پشت آن جمله است؟ من شانس خودم را امتحان می‌کنم و می‌پرسم: چه اتفاقی می‌افتد اگر... . در صورتی‌که فایده‌ای حاصل نشد، به‌آرامی به عقب برگردید. سوال‌های بیشتری بپرسید و دوباره تلاش خودتان را بکنید. سعی کردن دوباره، رمز موفقیت شما است. من احتمالا بیش از آن‌که موفق شوم، شکست می‌خورم اما از این طریق یاد می‌گیرم که چه چیزی اشتباه است و دیگر آن‌را تکرار نمی‌کنم.

شرط موفقیت یک کارآفرین، هوش سرشار او نیست. دلیل آن حتی پول، شهرت یا در اختیار داشتن بهترین تیم‌ها هم نیست

۳. سازگاری برای تغییر کردن

بث دواین از Main & Rose

من بسیار زود متوجه شدم که شرط موفقیت یک کارآفرین، هوش سرشار او نیست. دلیل آن حتی پول، شهرت یا در اختیار داشتن بهترین تیم‌ها هم نیست. این دسته از کارآفرینان، آن‌هایی هستند که توانایی سازگار شدن با غیرمنتظره‌ترین، سخت‌ترین و غیرممکن‌ترین تغییرات هر روزه در کار را دارند. دانستن راه و روش ادامه دادن در دنیایی بسیار غیر قابل پیش‌بینی و کار کردن با اشخاص دیگری که هر بار در پیشامدهای مختلف، رنگی به خود می‌گیرند بهترین مهارت مورد نیاز است. اگر بدانید در یک آن چطور باید تغییر رویه دهید و چطور سرویس‌های خود را وفق دهید، تفکرتان و تیم خود را با تکنولوژی، بازار و بقیه موارد مورد نیاز همگام کنید، بدون شک موفقیت پیش روی شما است.

۴. شناخت از خود

داراه بروستین از Network Under 40

معمولا در هنگام ایجاد یک کسب و کار خودتان را فراموش می‌کنید. موضوع این است که وقتی در بهترین حالت خود نباشید، کار و برآیند شما نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرند. خود من هر چه زمان بیشتری را برای یادگیری و رشد، یافتن سکوت در مدیتیشن یا تفریح، صرف دور شدن از کار کردم، مسیرهای بیشتری در برابرم واضح و مشخص شدند. این کارها همچنین باعث شدند که من تصویر روشن‌تری از خودم پیدا کنم و از این طریق، به ارتباط بهتر من با تیمم، مشتریان و شریکان کاری‌ام کمک کرد و باعث قوت تصمیم‌هایی شد که در راستای موضوعی می‌گرفتیم.

۵. داشتن دیدگاه‌های متنوع

سینتیا جانسون از Bell + Ivy

من به‌عنوان یک کارآفرین خانم، صفت‌های زیادی را با خودم به سر کار آوردم. این موضوع از طریق شهود و ارتباط احساسی باعث درک بهتر من در مواجهه با شرایط مختلف کاری شد. من دارای مجموعه دانش‌های متنوعی هستم که با انواع نقش‌ها در زندگی سرشار شده‌اند. کارآفرینان مرد تجربه‌ای در این موارد نداشته‌اند و من از همین موضوع برای موفقیت در کار خود سود بردم. دلیل سود بردن من این است که مسئله‌ها و شرایط را به نوع متفاوتی می‌بینم و گاهی به راه‌حل‌ها و دیدگاه‌های خاصی در مورد آن‌ها می‌رسم.

ترس و دست به عملی نزدن، مانع پیشرفت سریع شما است و همینطور مانع از تکرار کردن که شما را به اهدافتان نزدیک می‌کند

۶. ریسک پذیری حساب شده

باروچ لابونسکی از Rank secure

من شاهد تلف شدن زمان‌های زیادی هستم که صرف پرداختن به تمامی نتایج منفی احتمالی می‌شود. وقوع این اتفاقات تقریبا غیر ممکن است اما با وجود سودمند و مهم بودن فکر در این باره در زمان مواجه شدن با موقیعت‌های مرگ و زندگی، در بیشتر موارد صدمه‌ای به ما نمی‌رسد. در پایان روز همه چیز در حال پیش رفتن است، ما اشتباه‌هایی می‌کنیم و به‌سرعت آن‌ها را حل می‌کنیم. ترس و دست به عملی نزدن، مانع پیشرفت سریع شما است و همینطور مانع از تکرار کردن که شما را به اهدافتان نزدیک می‌کند. اگر در این موضع هراس آور و پراضطراب هستید، بدانید که همیشه قادر به پیدا کردن دلیلی برای انجام ندادن کاری هستید که بیش از همه به انجام آن نیاز دارید.

۷. داشتن سابقه غیر کارآفرینانه

پگی شل از Creative Alignments

مسیر من بسیار تصادفی به کارآفرینی خورد. من همیشه بیش از این‌که آدم کسب و کار باشم، یک آدم اجتماعی بودم. همین خصوصیت تبدیل به سلاح مخفی من شد. از آن‌جا که برداشتن نقاب کارآفرینی بسیار ساده است، دریافتم که من اشتباهات دیگر صاحبان کسب و کار، مثل مهندسی کردن بیش از حد یا تثبیت افراطی در آخر کار را نمی‌کنم. توانایی‌های من به‌عنوان یک فرد غیر کارآفرین با اعضای تیمم همسو شده و باعث می‌شود که من تصور نکنم جواب هر سوالی را می‌دانم و همچنین باعث می‌شود به راه‌ها یا نتایج به‌خصوصی وابسته نباشم.

کارآفرین

۸. شوق همیشگی برای یادگیری

ادلایدا دیاز از Roa, Nomo FOMO

من شرایطی ایجاد کردم که همیشه مشغول یادگیری باشم. مطالعه روی تقویم روزانه من زمان‌بندی شده و تنها کار من در لیست کارهای روزانه در روز شنبه، مطالعه است. میزان اطلاع شما در مورد رهبری، کسب و کار یا هر موضوع دیگری اهمیتی ندارد؛ دنیا همواره در حال تغییر است و هر لحظه، پژوهش‌ها و ایده‌ها جدیدی پا به عرصه می‌گذارند. برای این‌که پیشرو باشید باید به‌طور مداوم برای ذهن خودتان خوراک جدید فراهم کنید. مربیان را پیدا کنید، درخواست کمک کنید، کتاب بخوانید، پادکست گوش کنید و همیشه برای عملی کردن آموخته‌های خود آماده باشید. حتی اگر این کار برخلاف شیوه‌ای باشد که اکنون به‌کار می‌برید. گرسنه بمانید و به خواندن ادامه دهید.

۹. دوی استقامت

کریستین مارگت از LLC

به‌عنوان صاحب چند کسب و کار و کسی‌که ذاتا شخصیت تیپ آ است، مدام و به‌راحتی استرس پیدا می‌کردم. برای برطرف کردن این حالت و حفظ خلق و خوی متعادل به دوی ۹۰ دقیقه‌ای استقامت رو آوردم و این‌کار را دو تا سه مرتبه در هفته انجام می‌دهم. این کار بهترین روش برای فرو نشاندن مشکلم و نگه داشتن استرس در سطحی قابل کنترل است.

successful business

۱۰. مشتری خود بودن

سید بلخی از OptinMonster

سلاح مخفی من، مشتری خودم بودن در کسب و کارهایم است. از آن‌جا که ما از پلاگین‌های مختلفی استفاده می‌کنیم که در سراسر وب‌سایت‌ها ساخته‌ایم می‌توانیم حس کنیم تغییر چه ویژگی‌هایی برای برتری بر رقبا مناسب است. این امر کمک می‌کند که ما پیشرو بمانیم. ما گام دیگری نیز برمی‌داریم و پلاگین‌های خود را به رایگان به تمام کارمندانمان می‌دهیم تا در وبلاگ‌های شخصی خود استفاده کنند. ما می‌خواهیم محصولاتمون مورد علاقه آن‌ها قرار گیرند، از آن‌ها آگاهی پیدا کرده و در رسیدن به ایده‌های ابداعی و نو برای ارتقای آن‌ها به ما یاری برسانند. سپس بعضی از این ایده‌ها را اجرایی می‌کنیم و به‌عنوان ویژگی جدیدی به محصول اضافه می‌کنیم.

با کارکنانتان طوری رفتار کنید که گویی آن‌ها باعث شدند به چنین جایگاهی برسید؛ چرا که دقیقا همین‌طور است

۱۱. برخورد عالی با کارکنان

علی مهوان از Sharebert

افراد زیادی از میزان اهمیت برخورد شایسته با کارکنان مطلع نیستند. اگر تصور کنید که دیگران قصد جابجایی شما را دارند و کنترلی بر دریافت حقوق ماه بعد خود ندارید، آیا صبح روز بعد با لبخندی بر لب به سرکار می‌آیید و بهترین عملکرد خود را نشان می‌دهید؟ معلوم است که نه! حتما به‌دنبال کار دیگری می‌گردید و سعی می‌کنید سرتان در کار خودتان باشد.

با کارکنانتان طوری رفتار کنید که گویی آن‌ها باعث شدند به چنین جایگاهی برسید؛ چرا که دقیقا همین‌طور است. هر شرکتی با افراد ضعیف خود سنجیده می‌شود و نه افراد قدرتمند مشغول به کار در آن. تا به‌حال چندبار شده که با سرویس خدمات مشتری یک شرکت تماس گرفته‌اید و با خودتان فکر کردید که آیا مدیر شرکت آدم خوبی است؟ این‌کار را نمی‌کنید. شما برند را متهم می‌کنید. من زیاد با سیمون سینک موافق نیستم؛ (نویسنده، سخنران انگیزشی و مشاور بازاریابی) اما او رابطه کارمند-کارفرما از دید کارمند را به‌کلی درک می‌کند. به تیمتان احترام بگذارید و به آن عشق بورزید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات