والمارت در فروش برخی از کالاهای دوشنبه سایبری از آمازون پیشی گرفت

چهارشنبه ۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
فروش دوشنبه‌ی سایبری از دو روز پیش آغاز شده و طبق گزارش‌ها، برای نخستین بار والمارت در برخی گروه‌های اجناس، فروشی بیشتر از آمازون به نام خود ثبت کرده است.
تبلیغات

از دو روز پیش، حراج سایبر ماندی یا دوشنبه‌ی سایبری آغاز شد؛ روزهایی که درواقع نبرد سایبری بزرگ‌ترین خرده‌فروشان آنلاین آمریکا را شکل می‌دهد. آمازون و والمارت برای برتری جستن از یکدیگر در محبوب‌ترین روز فروش آنلاین، پیشنهادهای خیره‌کننده‌ای به مشتریانشان ارائه داده‌اند. درحالی‌که در روزهای جمعه‌ی سیاه و جشن شکرگزاری، خرده‌فروشان آمریکا از فروش آنلاین خود ۷.۹ میلیارد دلار کسب درآمد داشتند، انتظار می‌رود فروش دوشنبه‌ی سایبری هم به مرز ۶.۶ میلیارد دلار برسد.

پیش‌ازاین نیز انتظار می‌رفت آمازون برنده‌ی این نبرد باشد، ولی دیگر نمی‌توان والمارت را دستکم گرفت. به گزارش رویترز، شرکت والمارت سال گذشته برای رقابتی‌تر کردن قیمت‌ها، حدود یک میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کرده بود. ولی امسال، این شرکت برای اولین بار موفق شده است قیمت‌های خود را تقریباً با آمازون هم‌تراز کند و پس از مدت‌ها دوباره برای عنوان «رهبری کاهش قیمت» خیز بردارد.

رویترز با اشاره به مطالعات قیمت بازار و همچنین مصاحبه با گروهی از کارشناسان، اعلام کرد امسال قیمت‌های وب‌سایت والمارت تنها ۰.۳ درصد از آمازون بالاتر است؛ درحالی‌که سال گذشته این تفاوت نسبی قیمت به ۳ درصد می‌رسید.

طبق نتایج این مطالعات، در حال حاضر شرکت والمارت در برخی از دسته‌بندی‌های اجناس نظیر تلویزیون‌، هدفون‌، اسباب‌بازی‌ها و بازی‌های ویدیویی، پوشیدنی‌های ورزش و سلامت و همچنین محصولات ورزشی و فضای باز ، آمازون را پشت سر گذاشته است.

درهرصورت گرچه والمارت در این رقابت پیشرفت زیادی داشته و فاصله‌ی خود را با رقیب اصلی کم کرده است؛ ولی مشتریان و سرمایه‌گذاران به‌خوبی می‌دانند که آمازون همچنان برنده‌ی فروش آنلاین آمریکا است. پس از جمعه‌ی سیاه و روز شکرگزاری امسال، ارزش سهام آمازون رشد چشمگیری داشت و ثروت خالص بنیان‌گذار آن، جف بزوس، به بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار رسید.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات