نکاتی برای توسعه‌ی موفق کسب‌ و‌ کار در بازارهای جدید

شنبه ۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
آیا در رابطه با چگونگی توسعه‌ی کسب‌و‌کارتان فکر می‌کنید؟ این کار بسیار پیچیده‌تر از چیزی است که انتظار دارید. در این مقاله با ۳ گام اصولی توسعه آشنا می‌شویم.
تبلیغات

مدیران کسب‌وکار‌های کوچک، با جلوگیری از شکست تنها رضایت نسبی کسب می‌کنند. آن‌ها معمولا پس از به جریان افتادن کسب‌و‌کارشان شروع به فکر کردن در رابطه با رشد و پیشرفت می‌کنند. بسیاری از آن‌ها به سرعت می‌فهمند که رشد کردن خیلی سخت‌تر از چیزی است که انتظار داشتند. مدیران کسب‌و‌کار‌های کوچک باید در رابطه با معنای پیشرفت و این که کسب‌و‌کارشان چگونه به نظر برسد، تفکر کنند.

جان سوانسیگر، مدیر عامل شرکت مانتا، می‌گوید: «شرکت من به کارآفرینان کمک می‌کند تا کسب‌و‌کارشان را توسعه دهند و یکی از مهم‌ترین راه‌های ساده‌ی رشدی که متوجه آن شده‌ایم، توسعه و گسترش به بازار‌های مختلف است . این کار به شما این شانس را می‌دهد که مشتریان جدیدی به دست بیاورید و درآمد زیادی کسب کنید، هم‌چنین به آن‌ها استخدام کارمندان با استعداد جدید و تأمین‌ نیاز‌ها و کمبود‌های جامعه با محصولات و خدمات جدید را توصیه می‌کنیم.»

به هر حال، نباید یک کسب‌و‌کار جدید را بدون آماده کردن طرحی از قبل شروع کنید. ۳ عامل مهم قبل از شروع کردن کسب‌و‌کار شامل توجه کردن به منابع و دارایی‌های داخلی، هدایت کامل تحقیقات خارجی و شناسایی نیاز‌های اجتماعی محلی است.

در حالی‌که توجه دقیق و ریزبینانه به این اصول مهم است، هر ۳ عامل مراحل مقدماتی هستند که قبل از برداشتن قدم اصلی و ایجاد کسب‌و‌کار باید به آن‌ها توجه کرد. حال که سختی‌ها را پشت سر گذاشته‌اید و پایه و اساس کار را انجام داده‌اید، زمان آن فرا رسیده است که برنامه‌های توسعه را عملی کنید.

همان‌طور که گفته شد، در این‌جا ۳ نکته برای صاحبان مشاغلی است که در جستجوی توسعه و تبدیل رؤیا‌هایشان به واقعیت هستند.

۱.برنامه‌ای برای توسعه و پرورش در نظر بگیرید

احتمالا شما این جمله‌ی قدیمی را شنیده‌اید: «آماده نبودن برابر است با آماده‌ی پذیرش شکست بودن». در رابطه با موضوع توسعه، این جمله کاملا صدق می‌کند. هنگامی که برای توسعه به یک بازار جدید آماده می‌شوید، داشتن یک برنامه‌ی رشد همراه با جزئیات بسیار مهم و ضروری است و به کمک آن می‌توانید حتی قبل از تحقق یافتن یک مشکل آن را پیش‌بینی و رفع کنید.

یک برنامه‌ی رسمی، شامل یک خلاصه‌ی اجرایی است که موضوع کسب‌و‌کار را به‌طور کلی بیان می‌کند. هم‌چنین رویداد‌های مهم و بزرگ و برنامه‌های اجرایی را شامل می‌شود. در این بخش باید یک دید کلی از اهداف اساسی شرکتتان و پیش‌زمینه‌ای از اطلاعاتی در رابطه با منابع و امکانات اضافه که برای توسعه به آن‌ها نیاز دارید، مانند دفتر اداری بزرگ‌تر یا تجهیزات جدید، فراهم کنید.

برای برنامه‌ریزی، با کمک آمار، بازار هدف خودتان را مانند سن، جنسیت و جایگاه اجتماعی و اقتصادی تعریف کنید. بررسی کنید که چگونه پیشرفت بر برنامه‌ی بازاریابی فعلی‌تان تأثیر خواهد گذاشت؛ برای مثال شامل توسعه‌ی استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای بالا بردن آگاهی و استفاده از تبلیغات در موتورهای جستجو برای هدف قرار دادن مخاطبان و مکان‌های خاص را مد نظر قرار دهید. به یاد داشته باشید که جزئیات دقیق مانند هزینه‌ها برای گسترش کسب و کار و مشخص کردن وظایف روزانه را که ممکن است با بزرگ‌تر شدن تجارت شما تغییر کنند نیز مد نظر قرار دهید.   

۲. برای استخدام کارمند جدید دقیق و سختگیر  باشید

همکاری کردن با استعداد‌های جدید در هنگام رشد و پیشرفت اجتناب‌ناپذیر است. ساده است، هر چه بیشتر پیشرفت کنید به کارمندان بیشتری نیاز دارید تا بتوانید به کارتان ادامه دهید. تفاوت اساسی بین کسب‌و‌کار‌های کوچک موفق و آن‌هایی که توان ادامه دادن ندارند در کارآفرینی است که هر کسی را استخدام نمی‌کند، بلکه بسیار هوشمندانه و سختگیرانه عضو جدید گروه را انتخاب می‌کند.

بعد از مرور نیاز‌هایتان، اقدام به استخدام نیروی جدید بکنید. مصمم شوید که شرکتتان یک بخش یا کارمند جدید با مهارت در حوزه‌ای خاص برای بر طرف کردن نیاز‌های جدید نیاز دارد. برای موفقیت، در طی مراحل استخدام به کسانی اولویت بدهید که مهارت‌های خاصی مد نظر شما را داشته باشند.

HIRE

داشتن برنامه‌ای برای پیشرفت و توسعه بسیار خوب است؛ اما اجرا کردن حقیقی تصوراتتان نیازمند این است که سکان هدایت تجارتتان را به دست افراد لایق بدهید. هوشمندانه استخدام کردن و گرفتن تصمیم‌های سودبخش و مدبرانه در رابطه با منابع انسانی بهترین و سریع‌ترین راه برای موفقیت است.

۳.از مشتری‌های فعلیتان پیشنهاد بگیرید

هنگامی که به یک بازار جدید وارد می‌شوید، مشتری‌های فعلی‌تان می‌توانند به‌عنوان یکی از بهترین منابع شما به شمار بیایند. آن‌ها محصولات یا خدمات و توانایی فعلی شما را می‌شناسند و به احتمال زیاد در حال حاضر رابطه‌ی مستحکم و مثبتی با شما دارند. بنابراین از سؤال پرسیدن و نظرسنجی از آن‌ها در رابطه با برنامه‌ی توسعه و پیشرفتتان، نترسید. احتمال دارد آن‌ها بتوانند به شما توصیه‌های سازنده‌ای بکنند که در پیشرفت و رشد شما تأثیرگذار باشد.

customer

یکی از راه‌های کمک گرفتن از مشتری‌های فعلی‌تان این است که به آن‌ها پیشنهاد بدهید فرصت آزمایش محصولات یا خدمات جدیدتان را قبل از گسترش رسمی در اختیارشان قرار می‌دهید. آن‌ها به عنوان مشتریان وفادار، بهترین سرمایه‌ی شما برای نظر گرفتن هستند و برای شما بینشی ایجاد می‌کنند تا متوجه شوید مشتریان بالقوه و جدیدتان در بازار جدید چه چیز‌هایی را در رابطه با محصولات و خدمات دوست خواهند داشت. به علاوه فراهم کردن شرایطی برای مشتری‌های فعلی که به ایده‌های جدیدتان قبل از عرضه دسترسی داشته باشند، ارتباطتان با آن‌ها را قوی‌تر خواهد کرد و همچنین به شما برای سنجش ایده‌تان قبل از ورود به بازار جدید با مؤلفه‌های نامعلوم بسیار، نقطه‌ی شروع می‌دهد.

این ۳ راه سودمند به شما در ورود به بازارهای جدید کمک خواهد کرد. تحقیقات گسترده، کسب‌و‌کار کوچک شما را هدایت می‌کند تا قبل از شروع برنامه‌ی توسعه، برای برداشتن قدم بعدی رشد کسب‌و‌کارتان و ایجاد جهش و پیشرفت و توسعه‌ی بازار آماده شوید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات