نکاتی برای نگارش یک رزومه جذاب و قابل توجه

شنبه ۱ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
نگارش صحیح رزومه برای جذب مدیران استخدامی شرکت جدید، می‌تواند قدم اول برای شروع یک شغل عالی برای شما باشد.
تبلیغات

سؤالی که اغلب متقاضیان استخدامی در مورد رزومه دارند این است که چرا متن رزومه، آن‌ها را فردی منفعل و بدون نقش اساسی در شغل‌های قبلی نشان می‌دهد. چگونه می‌توان رزومه را به‌گونه‌ای نگارش کرد که جذاب و قابل توجه باشد؟

حقیقت این است که هیچ شرکتی نیاز به کارمندی ندارد که محتاج راهنمایی و انرژی دادن بسیار است. شرکت‌ها به افرادی نیاز دارند که توانایی درک مسائل، شرکت در چالش‌ها و پیشنهاد راه‌حل‌های جدید داشته باشند. تبدیل رزومه به سابقه‌ای بر مبنای عملکرد فعالانه، راه‌ حلی است که شما را فردی توانمند نشان خواهد داد. در ادامه نکاتی برای نگارش چنین رزومه‌ای را مرور می‌کنیم:

۱- در ابتدا به‌جای نیازها در مورد توانایی‌ها صحبت کنید

هیچ چیزی در ابتدای یک رزومه ناامیدکننده‌تر از صحبت در مورد نیازها نیست. مدیران استخدامی به آنچه شما برای آینده در سر دارید اهمیت نمی‌دهند. آن‌ها بیش از همه باید درک کنند که شما به چه صورت می‌‌توانید مشکل شرکتشان را حل کنید. پس در پاراگراف ابتدایی، در مورد توانایی‌ها و آنچه می‌‌توانید به شرکت ارائه دهید صحبت کنید.

۲- روی نتایج عملکردتان تأکید کنید

در پاراگراف‌های بعدی، در مورد نتایج تصمیمات و پروژه‌هایی که پیش از این انجام داده‌اید، صحبت کنید. پروژه‌ها را به‌صورت شفاف بیان کنید و بکوشید نقش خود را به‌صورت کامل در پیشبرد آن‌ها روشن کنید. صحبت در مورد نتایج عملکردی، در قدم اول حس کنجکاوی را در خواننده تقویت می‌کند. آن‌ها در مرحله‌ی بعد به دنبال این مسئله خواهند بود که شما چگونه توانسته‌اید پروژه‌ها را به انجام برسانید. در نتیجه، علاقه‌ی مسئولان استخدام به خواندن ادامه‌ی رزومه‌ی شما بیشتر می‌شود.

۳- از توضیح تکراری وظایف روزمره قبلی خودداری کنید

سعی کنید موفقیت‌های اساسی و نحوه‌ی دستیابی به آن‌ها را توضیح دهید. در این بخش نیازی نیست که وظایف تکراری و روزمره را به‌عنوان دستاورد معرفی کنید؛ چرا که اعتبار شغلی شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد. در عوض برای هر مسئولیت حساسی که داشته‌اید، توضیحی در ارتباط با حوزه‌ی تأثیر و نتیجه‌ی مسئولیت عنوان کنید. با این کار نشان داده‌اید که عملکرد شما به‌عنوان  فرد مسئول، چه نتیجه‌ای در پیشرفت شرکت‌های قبلی داشته است.

۴- از به کار بردن کلمات و اصطلاحات تخصصی خودداری کنید

آیا تابه‌حال دیده‌اید که افراد موفق در صحبت‌های خود از کلماتی نامفهوم استفاده کنند؟ کلماتی که بیشتر به‌عنوان تخصصی شناخته‌ می‌شوند و تنها افراد حرفه‌ای هر صنعت قابل به درک آن‌ها هستند. این‌گونه صحبت کردن هیچ کمکی به اعتبار شما نمی‌کند. سعی کنید ساده صحبت کنید و تنها بر موفقیت‌ها و عملکرد تمرکز کنید. سابقه‌ی خود را به‌صورت ساده توضیح دهید تا به‌راحتی قابل درک باشد.

فراموش نکنید رزومه اولین برخورد شرکت جدید با شما است. هرچه آن را با دقت و تمرکز بیشتری پر کنید، شانس به دست آوردن شغلی با کیفیت بالا را افزایش داده‌اید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات