۵ خصوصیت شخصیتی مورد نظر سرمایه‌ گذاران

سه‌شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
رشد کردن کسب‌وکارها و بنیان‌گذاران آن‌ها و ورودشان به مراحل جدید اتفاقی نیست. لازمه‌ی چنین روالی، آشنایی با خصوصیات اخلاقی مفید و پرورش دادن آن‌ها است.
تبلیغات

یکی از سؤال‌هایی که ذهن اکثر ما را به خودش مشغول کرده این است که کارآفرینان موفق چه خصوصیاتی دارند؟ یا کدام ویژگی شخصیتی آن‌ها باعث شده است که سرمایه‌گذاران پول خود را برای ایده‌های آن‌ها خرج کنند؟ جالب است بدانید که کارآفرینان بزرگی چون بنیان‌گذاران Pinterest ،Uber ،Boxed و SeatGeek دارای یک سری ویژگی مشترک هستند و جالب‌تر اینکه هیچ‌کدام از این خصوصیات لزوما به‌طور ذاتی در این کارآفرینان وجود نداشته؛ بلکه با تلاش و پشتکار خود آن‌ها حاصل شده است. درواقع سرمایه‌گذاران معتقدند که یک سری ویژگی‌های شخصیتی در افراد، تضمین‌کننده‌ی موفقیت آن‌ها است و آن‌ها ترجیح می‌دهند پول خود را روی چنین افرادی سرمایه‌گذاری کنند. در این مقاله‌ی زومیت ۵ ویژگی مشترک در اکثر کارآفرینان موفق بررسی شده است.

Entrepreneur

۱- تحمل سختی‌ها

استارتاپ‌ها دارای سختی‌های بسیار زیادی هستند که بنیان‌گذاران باید روزانه تلاش زیادی برای از بین بردن آن‌ها انجام دهند. درواقع تحمل کردن سختی یکی از ویژگی‌های اصلی موفقیت همه‌ی فعالیت‌های کارآفرینی است. پس بی‌دلیل نیست که سرمایه‌گذاران برای انتخاب استارتاپ به این ویژگی در کارآفرینان دقت می‌کنند و به دنبال افرادی هستند که بتوانند دیوار سختی‌ها را خراب و از آن عبور کنند.

۲- شور و اشتیاق

انگیزه داشتن دلیل اصلی برای تحمل کردن سختی‌ها است. چرا یک کارآفرین بر حل کردن یک مشکل تمرکز می‌کند؟ دلیل انجام چنین کاری، احتمالا داشتن آرزوهایی مانند به ثروت رسیدن یا معروف شدن است. از آنجایی که مسیر موفقیت در استارتاپ بسیار پرپیچ‌وخم است، احتمال کم شدن شور و اشتیاق کارآفرینان برای ادامه‌ی مسیر وجود دارد. بعضی از سرمایه‌گذاران به دنبال کارآفرینانی هستند که سعی دارند ابتدا یک مشکل شخصی را در خودشان حل کنند. معمولا زمانی که فردی در مورد یک موضوعی شور و اشتیاق داشته باشد، راحت‌تر می‌تواند مشکلات مرتبط با آن را حل کند.

۳- فروتنی و اعتمادبه‌نفس

شاید این ۲ ویژگی کمی متناقض به نظر برسند؛ اما بنیان‌گذاران به دنبال افرادی هستند که ویژگی‌های اعتمادبه‌نفس و فروتنی را یکجا داشته باشند. تغییر دادن وضعیت موجود به اعتقاد و پایداری کارآفرین احتیاج دارد تا بتواند از طرف سرمایه‌گذاران، مشتری‌ها و کارمندان مورد قبول واقع شود. از طرفی توانایی گوش دادن و تغییر کردن برای پاسخگو بودن در چالش‌های موجود نیز ضروری است. از همین رو سرمایه‌گذاران به دنبال جسارت در کارآفرینان هستند و ترجیح می‌دهند این افراد علاوه بر اعتمادبه‌نفس، فروتنی داشته باشند و همیشه در حال سؤال پرسیدن باشند.

Entrepreneur

۴- داشتن تفکر واضح

مسیر بین یک مشکل و راه‌حل، یک خط مستقیم است که کارآفرین برای پیمودن آن باید دانش کافی داشته باشد و به‌طور مؤثر با دیگران ارتباط برقرار کند. درواقع می‌توان گفت داشتن دانش و اطلاعات برای حل مسائل یک موضوع حیاتی است؛ اما اگر این مسائل به‌خوبی بیان نشوند، نشان می‌دهند که آن فرد توانایی لازم برای حل کردن آن‌ها را ندارد. سرمایه‌گذاران معتقدند بهترین کارآفرینان افرادی هستند که در زمینه‌ی صنعت فعالیت خود مطالعات دقیق دارند و با اصول کارآفرینی آشنا هستند. آن‌ها بر فهمیدن تمام نکات به‌طور دقیق تمرکز می‌کنند و این کار تنها با داشتن تفکر واضح انجام خواهد شد.

۵- حس کنجکاوی

یکی از مهم‌ترین بخش‌های بروز نوآوری در زمینه‌ی کسب‌وکار، فکر کردن در مورد «اگر»ها است. پرسیدن چنین سؤال‌هایی و پاسخ دادن به آن‌ها برای ارائه‌ی نوآوری بسیار مهم است؛ اما باید با رویکردهای پیشگیرانه ترکیب شود تا بتواند مشکلات را حل کند. این موضوع نیازمند حس کنجکاوی است تا فرد کارآفرین بتواند ایده‌های جدید برای حل مشکلات ارائه دهد. سرمایه‌گذاران به دنبال افرادی هستند که محصولشان، رفتارهای جدیدی از مصرف‌کنندگان را هدف قرار داده است. عرضه کردن چنین محصولاتی نیازمند احساس کنجکاوی در مورد چرایی و چگونگی بروز رفتارهای جدید است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات