۶ استراتژی برای جلب رضایت مشتری‌های یک برند

پنج‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
اگر برند شما بتواند کیفیت محصولات خود را حفظ کرده و رابطه‌ی خوبی با مشتری‌ها برقرار کند آن‌گاه رشد و موفقیت آن برند تضمین شده است.
تبلیغات

برندهای موفق می‌دانند که مشتری‌ها نقش بسیار مهمی را در حفظ بقای آن‌ها ایفا می‌کنند. درواقع مشتری‌ها دلیل اصلی راه‌اندازی کسب‌وکار شما هستند. بنابراین اولین تلاش شما برای جذب مشتری بسیار باارزش است و اگر به درستی انجام شود می‌تواند آن‌ها را تبدیل به مشتری‌های دائمی برند شما ‌کند. به‌عنوان مثال اگر شما صاحب رستوران هستید باید بدانید که درست کردن غذاهای خوشمزه و با کیفیت برای ماندگاری برند شما کافی نیست. این کار شاید باعث جلب مشتری بشود اما برای بازگشت مشتری‌ها باید به آن‌ها انگیزه داده و کیفیت غذاهای خود را ثابت نگه دارید.

استراتژی‌هایی که در ادامه‌ی این مقاله‌ی زومیت آورده شده است به کارآفرینان کمک می‌کند که بتوانند مشتری‌های خودشان را راضی نگه دارند.

happy customer

۱- تسهیلات جدید ارائه دهید

مشتری‌ها راحتی و در دسترس بودن را دوست دارند. بنابراین شما باید پیوسته به دنبال راه‌های جدیدی باشید که بتوانید محصولات و خدمات خود را با تسهیلات بیشتری به مشتری‌ها ارائه دهید. به‌عنوان مثال برند استارباکس همیشه به دنبال ارائه راه‌های جدید برای آسایش مشتری‌های خود است. اپلیکیشن موبایل این برند امکان سفارش و پرداخت را برای مشتری‌های فراهم کرده است تا آن‌ها بتوانند فرآیند خرید خود را راحت‌تر انجام دهند.

۲- چشم‌اندازهای خود را تغییر دهید

امروزه همه‌چیز با سرعت زیادی در حال تغییر کردن است بنابراین هرچقدر هم که برای بازاریابی خود برنامه‌ریزی کرده باشید و وب‌سایت دقیقی طراحی کرده باشید بازهم کارهای زیادی برای افزایش اعتماد مشتری‌ها باید انجام دهید. ابزارهای هوشمند بازاریابی B2B از طریق تغییر دادن راه‌های ارتباط با مشتری‌ها این مشکل را تا حدودی حل کرده‌اند. آدام جنکوویتز، مدیرعامل شرکت LeadBerry که در زمینه‌ی بازاریابی به روش B2B فعالیت می‌کند گفته است: «به‌طور میانگین فقط ۱.۵ درصد از بازدیدکنندگانی که برای اولین بار به سایت شما مراجعه می‌کنند جذب محصولات شما می‌شوند بنابراین سرمایه‌گذاری کردن روی ۹۸.۵ درصد باقیمانده یک کار بیهوده است، اگر می‌خواهید بازاریابی خود را به روش B2B انجام دهید باید مشتری‌های خود را از طریق شبکه‌های اجتماعی پیدا کنید.»

happy customer

۳- مشتری‌های خودتان را بشناسید

سعی کنید مشتری‌های خودتان را بشناسید و خدمات خود را به صورت شخصی‌سازی شده به آن‌ها ارائه دهید. به‌عنوان مثال برای آن‌ها پیغام تبریک تولد بفرستید و در ابتدای خبرنامه‌های ایمیلی خود نام کوچک آن‌ها را ذکر کنید. این کار باعث می‌شود تا برند شما در ذهن آن‌ها ماندگار شود و استفاده از آن را به دوستان و خانواده‌ی خود پیشنهاد دهند.

۴- کمپین‌های هدفمند برگزار کنید

نیازهای مردم را شناسایی کرده و سعی کنید آن‌ها را برطرف کنید. به‌عنوان مثال یکی از برندها برای فروش محصولات خود دست به ابتکار جالبی زد. آن‌ها تصمیم گرفتند تا در ازای فروش هر جفت کفش از برندشان، یک جفت کفش مشابه به خیریه اهدا کنند. این کار باعث شد تا بیش از ۶۰ میلیون جفت از کفش‌های آن برند فروش رفته و مشتری‌های جدید آن تبدیل به مشتری‌های وفادار شوند.

feedback

۵- از بازخورد مشتری‌ها استفاده کنید

گوش کردن به بازخوردها و استفاده کردن از آن‌ها برای مدیریت یک کسب‌و‌کار لازم و ضروری است. هرزمان که بازخوردی از مشتری‌های خود گرفتید از آن‌ها تشکر کنید و بگویید که صدایشان را شنیده‌اید. به‌عنوان مثال شرکت نایک به بازخوردهایی که از مشتری‌های خود می‌گیرد بهای زیادی می‌دهد. آن‌ها یک حساب توییتر جداگانه برای پاسخ دادن به مشتری‌های خود باز کرده‌اند و خیلی سریع به آن‌ها پاسخ می‌دهند. این کار باعث می‌شود تا مشتری‌ها در صورت بروز هرگونه سوال یا مشکل راحت‌تر بتوانند با اعضای تیم پشتیبانی تماس بگیرند.

۶- یک تجربه‌ی ماندگار برای مشتری‌ها بسازید

تجربه‌ی یک اتفاق جدید برای همیشه در ذهن مشتری‌ها باقی می‌ماند. شرکت Coca-Cola برای انتقال این احساس به مشتری‌های خود کمپین‌های جالبی برگزار می‌کند. به‌عنوان مثال آن‌ها یک ایده‌ی جالب ارائه داده بودند که در آن هر بطری نوشابه فقط می‌توانست با بطری نوشابه مشابه با دوست شما باز شود. یا اینکه بسیاری از مشتری‌ها در تعطیلات کریسمس به همراه بطری‌های نوشابه‌ی خود، پاپیون‌های مخصوص کریسمس دریافت کردند.

درنهایت همان‌طور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم مشتری‌های شما به ۲ چیزی اهمیت زیادی می‌دهند: کیفیت محصولاتی که تولید می‌کنید و راه‌هایی که از طریق آن با مشتری‌های خود رابطه برقرار می‌کنید. اگر برند شما بتواند در کنار ارائه‌ی محصول باکیفیت، فعالیت‌های خوبی در شبکه‌های اجتماعی داشته باشد آن‌گاه مشکل وفادار ماندن مشتری‌ها به برند شما تا حدود زیادی از بین خواهد رفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات