عامل موفقیت استیو جابز، وارن بافت و بیل گیتس

سه‌شنبه ۱ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
یک کارآفرین برای رسیدن به قله‌های موفقیت، علاوه بر داشتن یک استراتژی و ایده‌ی ناب، باید در کسب و کار خود صبر پیشه کند.
تبلیغات

آرزوی هر کارآفرین و سرمایه‌گذار، موفقیت کسب و کار است. رسیدن به این موفقیت نیاز به رعایت یک سری قواعد و قوانین دارد که اگر رعایت نشوند، ممکن است به رؤیاهای خود نرسید. اگر یک کارآفرین جسور هستید و می‌خواهید در دنیای ماجراجویانه کسب و کار خود موفق شوید، در ادامه با زومیت همراه باشید تا عامل سحرآمیز برای رسیدن به موفقیت را برای شما معرفی کنیم.

صبور باشید.این تمام چیزی است که بدان نیاز دارید

این کار بسیار ساده و بی‌تأثیر به نظر می‌آید، اما اجازه دهید در ادامه به توضیح آن بپردازیم.

اگر به افراد ثروتمند و زندگی ماجراجویانه آن‌ها بنگرید، بدون توجه به نوع صنعتی که در آن فعال‌اند، متوجه یک ویژگی مشترک میان همه‌ی آن‌ها خواهید شد. آن ویژگی مشترک صبر کردن است.

وارن بافت، صبر بسیار زیادی دارد. او تنها با سرمایه‌گذاری در مشاغل سودآور به‌عنوان تنها استراتژی سرمایه‌گذاری، ثروتمند شد. بافت زمانی که ارزش سهام شرکتش افت کرد، به‌جای فروش سهام خود، سهام بیشتری خریداری کرد.

وارن بافت

استیو جابز صبورانه هدفش را برای ایجاد محصولات تحول‌برانگیز دنبال کرد. همه از داستان تغییرات شگرف او اطلاع داریم، اما شاخص‌ترین ویژگی که در استیو می‌توان یافت، ایستادن و ادامه‌ی کار بدون توجه به گفته‌ها و فعالیت‌های سایرین است.

استیو جابز

هنری فورد، روش جدیدی برای آماده‌سازی محصولات پیدا کرد. او در آن زمان دائما مورد تمسخر قرار می‌گرفت؛ اما صبورانه به هدف خود پایبند ماند و درنهایت مسیری که محصولاتش را تولید می‌کند، تغییر داد.

بیل گیتس، مارک زاکربرگ، جف بزوس و فیل نایت همگی به رؤیای تولید محصولات موردنظر خود پایبند ماندند. برخی افراد تصور می‌کنند آن‌ها «یک‌شبه» به موفقیت رسیده‌اند، اما اگر به مسیر موفقیتشان نگاه کنیم، تنها دلیل این دستاورد را صبر خواهیم دید.

بیل گیتس

این ویژگی چگونه به شما کمک می‌کند؟

ابتدا چیزی را که می‌خواهید و به آن علاقه‌مند هستید، انتخاب کنید و سپس به دنبال هدف بروید. این نکته مهم را هم بدانید که باید در کسب و کار صبور باشید.

هدف تمام این سرمایه‌گذاران محصولی درخشان و جدید بوده‌ است. آن‌ها دائما مسیر خود را تغییر داده‌اند. انگیزه، باور و امید باعث می‌شوند این نوع سرمایه‌گذاران، از خریدوفروش سهام خود به‌صورت مکرر در مدت‌زمان کوتاه اجتناب کنند و در عوض صبر پیشه کنند تا سهام آن‌ها ارزش واقعی خود را به دست بیاورد.

می‌توانید انواع کتاب‌ها در مورد سرمایه‌گذاری و امور مالی را بخوانید؛ اما تا زمانی که صبر لازم برای اجرای چیزهایی که فراگرفته‌اید، نداشته باشید، خواندن این کتاب‌ها هیچ فایده‌ای ندارند. پول و امور مالی به شما دوچرخه‌ای برای طی کردن مسیر هدیه می‌کند؛ اما تنها کسانی که بتوانند صبورانه آن را برانند، به مقصد نهایی خواهند رسید.

بهتر است به یک استراتژی برای موفقیت و کسب ثروت وفادار ماند. امروزه ما غرق در ایده‌ها، نظرات و اخبار در مورد استراتژی‌های مختلف مالی هستیم. اساس تمام  این استراتژی‌ها نیز یکسان است:

هزینه کمتر از سود، سرمایه‌گذاری آنچه پس‌انداز کرده‌اید و خارج نشدن از حوزه‌ی خود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات