دولت السالوادور ۲۰۰ واحد بیت کوین خرید

سه‌شنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
نایب بوکله، رئیس‌جمهور السالوادور، دوشنبه ۶ سپتامبر ۲۰۲۱ (۱۴ شهریور ۱۴۰۰) خرید اولین محموله بیت کوین برای کشورش را تأیید کرد.
تبلیغات

السالوادور اولین کشور در جهان است که بیت کوین را به‌عنوان وجه قانونی به رسمیت شناخته می‌شناسد و دولت این کشور با وجود مخالفت گروه‌های محلی، تأثیر ارزهای دیجیتال بر اقتصاد و مردم جامعه را بسیار مثبت ارزیابی می‌کند.

به‌گزارش کوین تلگراف، بسته خریده‌شده شامل ۲۰۰ واحد بیت کوین است و این خرید قبل از ۷ سپتامبر، یعنی تاریخ اجرایی‌شدن قانون تبدیل بیت کوین به وجه رایج این کشور‌، صورت گرفته است.

نایب بوکله (Nayib Bukele)، رئیس‌جمهور السالوادور، به جدول زمان‌بندی ۷ سپتامبر (۱۶ شهریور) و اجرای کامل قوانین جدید مربوط به بیت کوین در این کشور اشاره کرد و گفت: «کارگزاران ما با نزدیک‌شدن موعد مقرر، تعداد بیشتری از این رمزارز را خواهند خرید.»

هفته‌ پیش، کنگره السالوادور راه‌اندازی صندوق حاوی بیت کوین به ارزش ۱۵۰ میلیون دلار را تصویب کرد و حالا با خرید ۲۰۰ واحد بیت کوین با ارزشی حدود ۱۰/۳۶ میلیون دلار، بخشی از سرمایه این صندوق تأمین خواهد شد. این صندوق برای تسهیل تبدیل بیت کوین به دلار آمریکا و پیشبرد قانون اجرایی جدید ایجاد شده است.

ژوئن ۲۰۲۱ (خرداد ۱۴۰۰)، السالوادور به اولین کشور جهان تبدیل شد که بیت کوین را به‌عنوان وجه قانونی به رسمیت می‌شناسد. با اینکه این تصمیم با تحسین جامعه بیت کوین روبه‌رو شد، مخالفان این طرح مراتب اعتراضشان را به بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول اعلام کردند و هشدار دادند که این ایده استراتژی مفیدی برای این کشور نخواهد بود.

هم‌زمان با این اتفاق‌ها و اعتراض‌های سراسری مخالفان داخلی در این کشور، بانک آمریکا در اقدامی حمایتی از دولت السالوادور، حداقل چهار تأثیر بالقوه از تأثیرهای مثبت پذیرش بیت کوین در این کشور را برشمرد:

  • تسهیل ارسال حواله‌های مالی
  • ترویج دیجیتالی‌شدن امور‌مالی
  • ارائه گزینه‌های بیشتر برای مصرف‌کننده
  • فراهم‌کردن شرایط مناسب برای سرمایه‌گذاران خارجی

قانون جدید بیت کوین برای مردم السالوادور این امکان را فراهم می‌کند تا دارایی‌‌های دیجیتالی‌شان را به‌عنوان بخشی از استراتژی بلند‌مدت سرمایه‌گذاری نگه‌داری یا آن را ازطریق ۲۰۰ دستگاه خودپرداز موجود در سراسر کشور به پول نقد تبدیل کنند.

chivowallet

این کشور هم‌زمان در حال تهیه زیرساخت‌هایی برای پشتیبانی از والت‌ دولتی بیت کوین به نام Chivo است. این والت دستگاه‌های خودپرداز مخصوص به خود را خواهد داشت و شهروندان می‌توانند در هر ساعتی از شبانه‌روز بدون پرداخت کارمزدی بیت کوین خود را به پول نقد تبدیل کنند.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره اقدامات کشور السالوادور درباره بیت کوین چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات