۲۸۷ هزار هواپز چینی به‌دلیل احتمال آتش‌سوزی فراخوان شدند

جمعه ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۰
مطالعه 1 دقیقه
سه هواپز نقره‌ای چینی در کنار هم
یک مدل هواپز چینی به دلیل نگرانی‌های ایمنی در آمریکا و کانادا فراخوان شد.
تبلیغات

هواپزها با ارائه‌ی روشی سالم‌تر و کارآمدتر برای پخت‌و‌پز، در سال‌های اخیر از محبوبیت زیادی برخوردار شده‌اند. هواپز یکی از لوازم خانگی برقی کاربردی در آشپزخانه است که با استفاده از یک لامپ هالوژنی حرارت لازم برای پخت غذا را بدون آب و روغن ایجاد می‌کند.

بنابر بیانیه‌ی رسمی کمیسیون ایمنی محصولات مصرفی آمریکا (CPSC)، هواپزهای چینی Insignia ممکن است بیش از حد گرم شوند و باعث ذوب‌شدن یا شکستن دستگیره‌ها، خرد شدن ظرف شیشه‌ای داخل دستگاه و همچنین خطر آتش‌سوزی و سوختگی شوند.

CPSC اعلام کرد که محصولات فراخوانی‌شده بین ۳۲ تا ۱۸۰ دلار قیمت دارند و طی دو سال (از ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳) در فروشگاهای زنجیره‌ای Best Buy و به‌صورت آنلاین در eBay.com فروخته شده‌اند.

۲۴ گزارش از گرمای بیش از حد که باعث ذوب یا خرد شدن شیشه‌ی هواپز شده به همراه ۶ گزارش از هواپزهای معیوب که آتش گرفتند وجود دارد؛ ظاهراً هیچ جراحت و خسارت مالی جدی گزارش نشده است.

فراخوان برای بیش‌از ۱۸۷،۰۰۰ هواپز اینسیگنیا که در ایالات متحده فروخته شده و همچنین ۱۰۰٬۰۰۰ هواپز دیگر که در کانادا به فروش رسیده‌اند، توسط Best Buy صادر شده است. علاوه‌بر این، تعداد بسیار زیادی از هواپز برند COSORI نیز به دلیل خطرات آتش‌سوزی و سوختگی فراخوانی شده‌اند.

در این فراخوانی به صاحبان هواپزها گفته شده تا دستگاهای خود را به نزدیک‌ترین فروشگاهای Best Buy بازگردانند و مبلغ دریافتی خرید یا متوسط قیمت فروش را (در صورت عدم ارائه‌ی رسید)، دریافت کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات