با هوش مصنوعی در ۹۰ ثانیه استیک بپزید!

سه‌شنبه ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۲
مطالعه 5 دقیقه
گریل پرفکتا و لوگوی شرکت سازنده پس زمینه مشکی
اگر تابه‌حال فکر می‌کردید هوش مصنوعی را هیچ‌جوره نمی‌توان به کباب کردن گوشت ربط داد؛ سخت در اشتباهید. با پرفکتا آشنا شوید.
تبلیغات

به‌لطف شرکت‌هایی که تازه‌ترین نورآوری‌های خود در حوزه‌ی آشپزی در حیاط خلوت را معرفی کردند، فناوری‌های مرتبط با گریل یا کباب کردن در کانون توجه نمایشگاه CES امسال قرار گرفتند. یکی از این نوآوری‌ها، گریل یا کباب‌پز Perfecta از استارتاپ بریتانیایی Seergrills است که از هوش مصنوعی برای طبخ سریع‌ غذاهایی چون استیک استفاده می‌کند.

گریل پرفکتا همراه با لوازم جانبی روی پایه پس زمینه مشکلی

ویژگی برجسته‌ی پرفکتا، جفت مشعل مادون قرمز عمودی آن است که قادرند به دمای چشم‌گیر ۹۰۰ درجه‌ی سانتی‌گراد برسند. از آنجا که این دو شعله از هر دو سمت به‌طور همزمان عملیات پخت را انجام می‌دهند، نیازی به برگرداندن مواد غذایی نیست؛ به‌ همین خاطر، پرفکتا می‌تواند یک استیک ریب‌آی با ضخامت ۱ اینچی یا ۲٫۵۴ سانتی‌متری را تنها در ۹۰ ثانیه بپزد؛ یعنی تقریباً ۱۰ برابر سریع‌تر از روش‌های پخت معمول.

استیک پخت شده توسط گریل پرفکتا

بنا بر بیانیه‌ی مطبوعاتی رسمی، مشعل‌های مادون قرمز پرفکتا، بخشی از پلتفرم پخت‌وپز هوشمند Seergrills به‌ نام NeuralFire هستند. این سیستم از یک پردازنده‌ی چهار هسته‌ای و مجموعه‌ای از حسگرها برای جمع‌آوری داده استفاده می‌کند.

نمای با دوربین حرارتی از گریل پرفکتا

یک الگوریتم هوش مصنوعی، زمان و دمای بهینه را برای دستیابی به پخت مطلوب و برشته شدن انواع غذا در نظر می‌گیرد و حسگرها ضخامت غذاهایی چون استیک و مرغ را محاسبه می‌کنند و در نهایت برای جلوگیری از پخت ناکافی یا بیش‌ازحد، به‌طور خودکار فاصله‌ی مشعل‌ها با غذا تنظیم می‌شود.

برگر در محفظه پخت گریل پرفکتا
پیتزا روی سینی پیتزای گریل پرفکتا
استیک در توری پخت گریل پرفکتا
مرغ در محفظه پخت گریل پرفکتا

طراحی عمودی پرفکتا نیز با هدایت دود و بخارآب به بیرون از بالا و در‌عین‌حال جمع‌آوری چربی در ظرفی قابل جدا شدن در قسمت پایینی، از شعله‌ور‌ شدن‌های ناگهانی جلوگیری می‌کند. این گریل همچنین دارای حالت‌های فر و جوجه‌گردان برای پخت غذاهایی چون پیتزا و مرغ برشته است.

گریل پرفکتا نمای فنی

با صفحه‌نمایش لمسی پرفکتا، می‌توان پارامتر‌های مختلف پخت را تنظیم کرد؛ فعال کردن «حالت سرآشپز» نیز امکان کنترل دستی تمامی متغیر‌ها را فراهم می‌کند.

صفحه‌ی کنترل گریل پرفکتا انتخاب تنظیمات پخت
صفحه‌ی کنترل گریل پرفکتا درحال پخت
صفحه‌ی کنترل گریل پرفکتا اتمام پخت

پرفکتا برای روشن کردن مشعل‌هایش، به گاز پروپان اتکا می‌کند؛ اما تأمین برق صفحه‌نمایش لمسی و سیستم‌های هوش مصنوعی با استفاده از یک کابل ۱۲ ولتی صورت می‌گیرد. Seergrills برای استفاده‌‌ از پرفکتا در فضای باز، یک پایه و سرپوش نیز برای آن طراحی کرده است.

پرفکتا در سه‌ماهه‌ی پایانی ۲۰۲۴ با قیمت ۳٬۵۰۰ دلار عرضه می‌شود؛ علاقه‌مندان می‌توانند با پیش‌خرید آن در حین برگزاری CES، تخفیفی ۱۰۰۰ دلاری روی آن دریافت کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات