این دوربین مداربسته با برد ۲٫۵ کیلومتری و هوش مصنوعی امنیت را تضمین می‌کند

دوشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
دوربین مداربسته Adobe Edge Camera
دوربین مدار‌بسته Abode Edge Camera به پیشرفته‌ترین قابلیت‌های هوش مصنوعی مجهز است و برد وای‌فای آن به بیش‌از ۲٫۵ کیلومتر می‌رسد.
تبلیغات

در جریان رویداد CES 2024، شرکت امنیت خانگی و سیستم هشدار Abode Systems از اولین دوربین مداربسته خانگی جهان مجهز‌به پیشرفته‌ترین قابلیت‌های هوش مصنوعی و طولانی‌ترین برد وای‌فای رونمایی کرد. این دوربین با همکاری شرکت هوش مصنوعی Xailient و استارتاپ نیمه‌هادی Morse Micro توسعه داده شده است.

برد انتقال داده‌ی این دوربین که Abode Edge Camera نام دارد، به بیش از ۲٫۵ کیلومتر می‌رسد و بیشترین عمر باتری را در بین دوربین‌های مداربسته‌ی منازل ارائه می‌دهد.

کریس کارنی، بنیان‌گذار و مدیرعامل Abode Systems با اشاره به مشکلات شایع دوربین‌‌های مداربسته ازجمله ثابت بودن میدان دید و مشکلات شبکه‌ی وای‌فای در فواصل دور، گفت: «ما معتقدیم که دوربین‌های مداربسته باید همیشه نگاهشان به‌ مهم‌ترین چیز، یعنی خانه باشد؛ به‌همین‌خاطر، Abode Edge Camera عصر جدیدی از فناوری دوربین‌های مداربسته را‌ آغاز خواهد کرد تا خانه و هر‌آنچه واقعا مهم است، دوباره به کانون توجه دوربین برگردند.»

برد وای‌فای فوق‌العاده‌ی Abode Edge نتیجه‌ی استفاده از سیستم‌روی‌چیپ استارتاپ Morse Micro موسوم‌به Wi-Fi HaLow است. وای‌فای هی‌لو برخلاف وای‌فای معمولی، روی باندهای کم‌عرض RF کار می‌کند تا بدین‌ترتیب، موانعی را که معمولا دامنه‌ی برد را محدود می‌کنند، دور بزند و حتی در مناطق مملو از دستگاه و دوربین، عملکرد رضایت‌بخشی داشته باشد.

دوربین مداربسته‌ی Abode Edge از استاندارد ضد‌آب IP67 و باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی قابل‌شارژ بهره می‌برد که تنها با یک بار شارژ می‌تواند تا یک سال دوام بیاورد. پردازش هوش مصنوعی دوربین نیز شامل تشخیص اشیا، تشخیص چهره و تشخیص اتفاقات مشکوک است.

شرکت Abode Systems برای اشتراک ماهانه‌ی دسترسی به ویدیوی تک‌دوربینه‌ی Abode Edge همراه‌با قابلیت تشخیص هوشمند، نمایش زنده و مدت ده‌روزه‌ی دسترسی و دانلود کلیپ‌های ویدیویی مبلغ ۴ دلار را در نظر گرفته است. این مبلغ برای کاربرانی که از چند دوربین استفاده می‌کنند به ۷ دلار در ماه می‌رسد.

درحال‌حاضر، این دوربین تنها از گوگل اسیستنت پشتیبانی می‌کند و با قیمت ۲۰۰ دلار در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۴ عرضه خواهد شد.

نمایشگاه CES 2024 در لاس وگاس شروع شده است و تاکنون انواع تلویزیون و ماشین لباس شویی و مانیتور و محصولات دیگر به‌نمایش گذاشته شده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات