این درِ ورود و خروج گربه به هوش مصنوعی مجهز است

دوشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۱
مطالعه 3 دقیقه
درب گربه ی Flappie از نمای داخل سفید نصب شده روی یک در شیشه‌ای
از جمع کردن موش مرده در پذیرایی خسته شده‌اید؟ این درِ ورود و خروج گربه‌ی مجهز به هوش مصنوعی مخصوص شما است.
تبلیغات

مواجه شدن با «هدایای» ناخواسته‌ از سوی گربه‌ها، منظره‌ای ناخوشایند و در عین حال رایج برای آن‌هایی است که حیوانات خانگی دارند.

در نمایشگاه CES 2024، استارتاپ سوئیسی Flappie از در ورود و خروج گربه‌ای رونمایی کرده است که به منظور جلوگیری از آوردن طعمه‌ها توسط این شکارچیان زبر‌وزرنگ به داخل خانه، از هوش مصنوعی بهره می‌برد.

نمای واقعی از درب گربه‌ی Flappie در نمایشگاه CES 2024 که یک گربه‌ی عروسکی با یک موش عروسکی در دهانش بیرون آن مانده اند

طبق بیانیه‌ی مطبوعاتی رسمی، در Flappie دارای حسگرهای تشخیص حرکت و دوربین دید‌درشب در قسمت بیرونی است. سیستم تشخیص Flappie با استفاده از مجموعه‌داده‌های اختصاصی گردآوری‌شده طی چندین سال، می‌تواند با دقت بیش از ۹۰ درصد طعمه‌های حمل‌شده توسط گربه‌ها را شناسایی کند.

پس از شناسایی، در به‌طور خودکار قفل می‌شود و ورود گربه‌ی شما را به خانه غیرممکن می‌کند. البته کنترل‌های دستی در بخش داخلی Flappie وجود دارند تا در صورت لزوم آن را باز کنید. در نهایت حیوانات خانگی ممکن است یاد بگیرند که برای ورود به خانه، باید طعمه‌ها را بیرون رها کنند.

درب گربه ی Flappie از نمای سه‌چهارم سفید با ابعاد ضخامت در
درب گربه ی Flappie از نمای رو‌به‌رو سفید با ابعاد بخش دور در
درب گربه ی Flappie از نمای رو‌به‌رو سفید با ابعاد بخش داخلی در
درب گربه ی Flappie از نمای سه‌چهارم سفید

همچنین، اگر گربه‌ی شما دارای قلاده‌ی مجهز به ریزتراشه است، سیستم Flappie با تشخیص آن، تضمین می‌کند که در فقط برای گربه‌ی شما باز شود. با اینکه این در گربه می‌تواند به‌صورت کاملاً آفلاین نیز کار کند؛ اما در صورت تمایل با یک اپلیکیشن می‌توان از راه دور آن را کنترل کرد.

Flappie در نظر دارد تا ساخته‌ی جدیدش را در بهار امسال در سوئیس، آلمان و زوریخ عرضه کند و حضور در بازار ایالات متحده نیز بخشی از برنامه‌های آتی این شرکت است. قیمت این در ورود و خروج هنوز مشخص نیست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات