علت بوی بد آبسردکن یخچال چیست؟ و چگونه می‌توان آن را حل کرد؟

نکاتی در خصوص بوی بد آبسردکن یخچال و نحوه رفع آن‌‌ها
جمعه ۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
واکنش یک خانم نسبت به بوی بد داخل یخچال
در این مقاله از زومیت قصد داریم علت بوی بد آبسردکن یخچال و روش‌های رفع آن را مورد بررسی قرار دهیم.
تبلیغات

بوی بد آبسردکن یخچال از جمله مشکلات رایجی است که در هر برند و مدلی ممکن است به‌وجود بیاید. اگر هربار که در یخچال خود را باز می‌کنید یا زمانی که از آبسردکن یخچال آب برمی‌دارید بوی بدی احساس می‌کنید، به ادامه این مقاله از زومیت توجه کنید.

به‌طور کلی، یخچال فریزر و قسمت آبسردکن آن می‌تواند به دلایل مختلفی بوی بدی بدهد؛ در ادامه راهکارهایی را برای رفع این مشکلات بیان کرده‌ایم.

تمیز نگه‌داشتن یخچال برای حفظ تازگی مواد غذایی بسیار حائز اهمیت است زیرا در‌غیر‌این‌صورت ممکن است مواد خوراکی فاسد شوند و امکان رشد و تکثیر باکتری‌های مضر را فراهم سازند. در‌نهایت این عامل باعث ایجاد بوی نامطبوع در یخچال می‌شود. با دانستن دلایل بوی بد یخچال‌ و روش های جلوگیری از آن می‌توانید تا حد زیادی از مشکل فوق پیشگیری کنید.

علت بوی بد آبسردکن یخچال می‌تواند کیفیت پایین فیلتر، تمیز نکردن یخچال برای مدت طولانی یا باقی ماندن آب برای مدت طولانی داخل آبسردکن باشد. با این حال، این مشکل در هر برند یخچالی ممکن است رخ دهد و با تعمیر و نگهداری صحیح و سایر اقدامات ساده قابل حل است. با دانستن نکاتی درخصوص اینکه چرا آبسردکن یخچال کار نمی‌کند؟ می‌توانید از کم و کیف مشکلات آبسردکن مطلع شوید.

آب برداشتن از آبسردکن یخچال

رفع بوی بد آبسردکن یخچال

بوی بد آبسردکن یخچال از جمله مشکلات آزاردهنده است که باید سریعاً برای رفع آن اقدام کنید. اگر آبسردکن بوی بدی می‌دهد یا مزه و بوی آب نامطبوع است، اقدامات زیر را برای رفع این مشکل انجام دهید:

تمیز کردن آبسردکن یخچال

پیشنهاد می‌کنیم حداقل ماهی یک‌بار آبسردکن را تمیز کنید زیرا کوچک‌ترین کثیفی در این قسمت می‌تواند علت بوی بد باشد. اکنون سؤالی که پیش می‌آید این است که چگونه آبسردکن یخچال را تمیز کنیم؟ یکی از راه‌های از بین بردن بوی بد آبسردکن، تمیز کردن و شست‌وشوی درست آن است. برای تمیز کردن آبسردکن یخچال، می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

  • یک لیوان آب را با نصف لیوان سرکه سفید ترکیب کنید و آن را در آبسردکن بریزید و بعد از 1 ساعت آن را کاملاً بشویید. (می‌توانید دستمالی را به این محلول آغشته و محفظه داخلی آبسردکن را با آن تمیز کنید.)
  • از ترکیب آب ولرم با مواد شوینده استفاده کنید و آن را چند بار درون آبسردکن بریزید و بشویید.
  • در یک لیوان آب ولرم، یک قاشق غذاخوری جوش شیرین حل کنید و آن را در آبسردکن بریزید تا به مدت 30 دقیقه با خاصیت ضدعفونی کنندگی خود، آبسردکن یخچال را تمیز کند. در نهایت با چند بار ریختن آب در آبسردکن، این قسمت را شست‌وشو دهید.
  • همچنین می‌توانید مقدار کمی آبلیمو را به یک لیوان آب اضافه کنید و این محلول را 30 دقیقه در آبسردکن بریزید. سپس به خوبی آن را بشویید تا بوی بد آبسردکن یخچال از بین برود.

نکته: پس از انجام هر‌کدام از این راه‌ها، چند بار در آبسردکن آب بریزید و آن را خالی کنید تا هیچ اثری از شوینده‌ها در آن باقی نماند.

زبانه‌ها و سینی تخلیه آبسردکن را نیز فراموش نکنید. سینی را در بیاورید و آن را با آب و مواد شوینده بشورید و پس از خشک کردن در سر جای خود قرار دهید. برای تمیز کردن زبانه‌های آبسردکن، مسواکی را به محلول آب و سرکه آغشته کنید و تمامی قسمت‌های زبانه را تمیز و در‌نهایت با دستمال پاک کنید.

آب برداشتن از آبسردکن یخچال سامسونگ

تخلیه کامل آب باقی مانده در آبسردکن

اگر در آبسردکن یخچال آب بریزید و از آن استفاده نکنید، به‌مرور زمان بوی بدی می‌گیرد و محفظه درونی آن نیز تغییر رنگ می‌دهد. برای پیشگیری از این اتفاق، اگر قصد استفاده از آبسردکن را ندارید، آن را به یکی از روش‌های بالا خوب بشویید و درون آن آب نریزید.

استفاده از فیلتر آب باکیفیت برای یخچال

فیلتر آب یخچال با تصفیه و پاکسازی آب از املاح، کلر و آلودگی‌ها آب سالمی را برای استفاده آماده می‌کند. استفاده از فیلترهای نامرغوب و تقلبی برای آبسردکن یخچال یا تعویض نکردن به موقع فیلتر آب یخچال می‌تواند باعث ایجاد بوی بد در این قسمت شود. روی فیلتری که برای آبسردکن یخچال قرار می‌دهید تاریخ مصرف درج شده است، با رسیدن این زمان فیلتر باید تعویض شود.

فیلترهای تقلبی و نامرغوب، قبل از رسیدن به این تاریخ ممکن است از کار بیفتند و فاسد شوند. در‌این‌صورت زودتر از تاریخ مصرفشان می‌توانند باعث ایجاد بوی بد در آبسردکن شوند. فیلتر یخچال را بررسی کنید و اگر دیدید که تاریخش منقضی شده است اقدام به تعویض آن کنید.

همچنین با مطالعه مقاله انواع فیلتر یخچال ؛ نکات مهم و بهترین زمان تعویض در بخش لوازم خانگی زومیت، می‌توانید تا حد زیادی از مسائل مربوط به فیلتر آگاه شوید.

شستشوی مخزن آبسردکن یخچال نو

اگر به تازگی یخچال جدیدی تهیه کرده‌اید یا مخزن آبسردکن‌تان نو است این احتمال وجود دارد که بوی پلاستیک و نو بودن آن شما را کمی آزار دهد. برای رفع این مشکل، آبسردکن را چند بار از آب پر و خالی کنید. همچنین می‌توانید به کمک محلول آب و سرکه یا محلول آب و جوش شیرین آن را بشویید.

پیشگیری از بوی بد یخچال

برای جلوگیری از ایجاد بوی بد و نامطبوع در یخچال و آبسردکن، موارد زیر را رعایت کنید:

  • حداقل یک‌بار در ماه، مخزن آبسردکن را از یخچال خارج کنید و آن را کاملاً با محلول‌هایی که بالاتر به آن‌ها اشاره کردیم، بشویید و اجازه دهید تا خشک شود.
  • تمامی غذاها و مواد غذایی بودار را با ظرف دردار در یخچال قرار دهید.
  • سعی کنید همیشه مقداری پودر قهوه یا جوش شیرین در یخچال قرار دهید.
  • فیلتر آب یخچال را به موقع (هر 6 ماه یکبار) تعویض کنید.
  • از نگه داشتن غذاهای فاسد و مانده در یخچال خودداری کنید.
  • تک‌تک بخش‌های یخچال را زود‌به‌زود تمیز کنید و بشویید.
  • در‌صورت نیاز می‌توانید از بوگیرهای مخصوص یخچال هم استفاده کنید.
استفاده از آبسردکن یخچال توسط کاربر آقا

جمع‌بندی

در این مقاله از زومیت قصد داشتیم به دلایلی که منجر به بوی بد آبسردکن یخچال می‌شوند بپردازیم و نکاتی را جهت پیشگیری و رفع این مشکل مطرح کنیم. به‌طور خلاصه سعی کنید با تمیزکردن منظم یخچال و آبسردکن، استفاده از فیلترهای باکیفیت و تعویض به موقع آن‌ها، از ایجاد هرگونه بوی نامطبوع در دستگاهتان جلوگیری کنید. همچنین توجه داشته باشید که اگر برای تعویض فیلتر یخچال خود، مهارت لازم را ندارید حتماً از تکنسین‌های مجاز کمک بگیرید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات