فناوری جدید ماشین لباسشویی سامسونگ معضل میکروپلاستیک‌ها را حل می‌کند

پنج‌شنبه ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۴
مطالعه 1 دقیقه
ماشین لباسشویی ضدمیکروپلاستیک سامسونگ در CES 2023
به دلیل افزایش تولید لباس‌های ترکیبی پلاستیکی، معضل میکروپلاستیک‌ها افزایش یافته‌ است. سامسونگ با فناوری جدید خود این مشکل را حل می‌کند.
تبلیغات

تا زمانی که صرفا از پارچه‌های طبیعی استفاده نکنید، با هر بار شستن لباس بحران زیست‌محیطی را افزایش می‌دهید. این روزها به دلیل افزایش تولید ترکیبی لباس، میکروپلاستیک‌های زیادی تولید می‌شوند. همین معضل الهام‌بخش سامسونگ برای ساخت فناوری جدید ماشین لباسشویی بود که در رویداد CES 2023 آن را «پیشرفتی بزرگ در مبارزه با میکروپلاستیک‌ها» خواند.

به گزارش Tech Crunch، سامسونگ دو قابلیت جدید برای ماشین‌های لباسشویی درنظر گرفته است: یک فیلتر جذب پلاستیک که سازگار با انواع ماشین لباسشویی است و یک چرخه‌ی شستشوی ویژه که از آلودگی میکروپلاستیکی جلوگیری می‌کند. سامسونگ به مدت بیش از یک سال با Patagonia برای این قابلیت‌ها همکاری کرده است و در نشستی مطبوعاتی مدعی شد این فناوری تأثیری واقعی بر سلامت اکوسیستم‌های آبی خواهد داشت.

اما مشکل ماشین‌های لباسشویی معمولی چیست؟ وقتی ماشین لباسشویی پیراهن‌ها و هودی‌هایتان را به این طرف و آن طرف می‌اندازد، اصطکاک باعث می‌شود مواد ترکیبی مثل پلی‌استر به نخ‌‌های بسیار باریک یا میکروپلاستیک تجزیه شوند. این ذره‌های کوچک از طریق سیستم‌های آبی وارد اقیانوس شده و تقریبا در همه‌جا مثل هوا، شکم لاک‌پشت‌های دریایی یا حتی بدن انسان پخش می‌شوند. بر اساس تحلیلی جدید از ۱۷ پژوهش آزمایشگاهی، میکروپلاستیک‌ها می‌توانند به سلول‌های انسان آسیب بزنند و منجر به واکنش‌های حساسیت‌زا و همچنین آسیب به حیات وحش شوند.

قطعا یک شرکت خاص نمی‌تواند به تنهایی مشکل آلودگی پلاستیکی را حل کند اما خوشبختانه دیگر شرکت‌ها هم در حال کار روی این مسئله هستند. فیلترها و کیسه‌های شستشو، دو روش موجود برای کاهش هزینه‌های زیست‌محیطی مواد ترکیبی هستند با این حال بهتر است تا جایی که می‌توانید کمتر لباس پلاستیکی بخرید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات