درآمد اپل از بازی فورتنایت بالغ بر ۳۶۰ میلیون دلار بوده است

یک‌شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴
مطالعه 2 دقیقه
گزارش‌ها نشان می‌دهد اپل تا قبل از اینکه بازی فورت‌نایت را از اپ استور حذف کند، درآمدی بالغ بر ۳۶۰ میلیون دلار از آن داشته است.
تبلیغات

چندی پیش مشخص شد که گوگل و اپل بازی فورتنایت را از فروشگاه‌‌های خود حذف کرده‌اند. حدس زده می‌شد که دو غول نرم‌افزاری تا قبل از حذف بازی فورتنایت از فروشگاه‌های خود درآمد قابل توجهی از فروش درون برنامه‌ای آن داشته باشند؛ اما تاکنون رقمی اعلام نشده بود.

با این حال، گزارشی منتشر شده است که رقمی از میزان درآمد اپل از فروش درون برنامه‌ای بازی فورتنایت را برآورد کرده است. در صورتی که آمارها صحت داشته باشند، اپل درآمدی بالغ بر ۳۶۰ میلیون دلار از بازی فورتنایت کسب کرده است. درواقع درآمد شرکت اپیک گیمز، ناشر بازی فورتنایت، از زمان عرضه بازی روی پلتفرم iOS حدود ۱/۲ میلیارد دلار برآورد شده است که از رقم ذکرشده، ۳۶۰ میلیون دلار به اپل می‌رسد.

بازی فورتنایت، عنوانی رایگان یا Free to Play است که تاکنون بیش از ۱۳۳/۲ میلیون بار روی پلتفرم iOS دانلود شده و گیمرها رقمی بالغ بر ۱/۲ میلیارد دلار برای خرید بسته‌های شخصی‌سازی و موارد دیگر پرداخت کرده‌اند. تنها در ماه گذشته بازی فورتنایت ۲/۴ میلیون بار روی دستگاه‌های مبتنی بر iOS نصب شده و میزان درآمد اپیک گیمز از آن به ۴۳/۴ میلیون دلار رسیده است.

در این بین، درآمد گوگل از فروش بازی فورتنایت در پلی استور، کمتر از میزان درآمد اپل برآورد شده است. دلیل این امر نیز منطقی به نظر می‌رسد؛ زیرا بازی فورتنایت کمی دیرتر برای پلی استور و کاربران دستگاه‌های اندرویدی عرضه شد. از زمان عرضه بازی فورتنایت در آوریل ۲۰۲۰ برای دستگاه‌های اندرویدی، میزان دانلود و نصب آن روی محصولات مبتنی بر اندروید به ۱۱ میلیون بار رسیده و درآمد حاصله از فروش درون برنامه‌ای آن نیز نزدیک به ۱۰ میلیون دلار تخمین زده می‌شود.

در سی روز گذشته نیز میزان دفعات نصب بازی فورتنایت روی دستگاه‌های اندرویدی ۲ میلیون بار و میزان درآمد نیز ۳/۳ میلیون دلار برآورد می‌شود. حذف بازی فورتنایت از پلی استور و اپ استور به خاطر اقدام عجیب اپیک بوده است و به شیوه‌ای خواسته که میزان درآمد ۳۰ درصدی دو شرکت گوگل و اپل از خریدهای درون برنامه‌ای بازی فورتنایت کمتر شود. غول‌های فناوری نیز بازی فورتنایت را از فروشگاه‌های خود حذف کرده‌اند.

در حال حاضر بازی فورتنایت روی پلتفرم‌های مختلف ازجمله رایانه شخصی و کنسول‌های خانگی قابل اجرا است؛ اما از دست دادن دو پلتفرم اندروید و iOS می‌تواند ضربه بدی به درآمد اپیک گیمز بزند. باید دید آیا اپیک گیمز می‌تواند غول‌های فناوری را متقاعد برای بازگردانی بازی فورتنایت به اپ استور و پلی استور کند یا خیر.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات