شایعه: سامسونگ دستیار هوشمند سه‌بعدی «سم» را جایگزین بیکسبی خواهد کرد

چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۰
مطالعه 3 دقیقه
شایعاتی مطرح شده که سامسونگ در حال کار روی دستیار هوشمند سه‌بعدی به نام سم (Sam) است تا آن را به‌جای بیکسبی در محصولات خود به کار ببرد.
تبلیغات

بسیاری از شرکت‌های مطرح دنیا برای محصولاتشان دستیار هوشمند معرفی کرده‌اند که برای مثال می‌توان به گوگل اسیستنت یا سیری اپل اشاره کرد. در این بین، سامسونگ دستیار هوشمند بیکسبی را به کاربران ارائه کرد تا رقیبی جدی برای گوگل اسیستنت باشد؛ اما بیکسبی نتوانست موفقیت مورد انتظار شرکت کره‌ای را کسب کند.

به گزارش PhoneArena، افشاگری در حساب توییتر خود با انتشار تصاویری، مدعی شده است که سامسونگ روی دستیار صوتی دیگری به نام سم (Sam) کار می‌کند و احتمالاً به‌زودی از آن رونمایی خواهد کرد. البته سامسونگ در این مسیر تنها نیست و دو شرکت دیگر در مراحل توسعه‌ی دستیار هوشمند سه‌بعدی سم، شرکت کره‌ای را همراهی می‌کنند.

یکی از این شرکت‌ها لایت‌فارم نام دارد که در زمینه‌ی تولید محتوای بصری فعالیت می‌کند. به نظر می‌رسد وظیفه‌ی طراحی انیمیشن‌های دستیار هوشمند سم به عهده‌ی لایت‌فارم قرار گرفته است. دستیار صوتی سه‌بعدی سم بسیار جذاب به نظر می‌رسد؛ اما سامسونگ هنوز برنامه‌های خود برای آن را مشخص نکرده است و نمی‌دانیم آیا جایگزین دستیار هوشمند بیکسبی خواهد شد یا خیر.

گفته می‌شود همکار دیگری که در توسعه‌ی دستیار صوتی سم مشارکت دارد، شرکتی در زمینه‌ی تبلیغات به نام Cheil است که زیر نظر سامسونگ فعالیت می‌کند. لایت‌فارم با انتشار بیانیه‌ای در مورد دستیار صوتی سم گفته است که تمام تلاش‌ها صورت گرفته تا آواتار دستیار جدید سامسونگ شبیه به شخصیت‌های واقعی شود که برای مثال می‌توان به موها و لباس سم اشاره کرد.

بیکسبی اولین دستیار هوشمندی نیست که سامسونگ معرفی کرد. در واقع اولین دستیار صوتی شرکت کره‌ای S Voice نام داشت که سال ۲۰۱۲ رونمایی شد تا کاربران محصولاتی از جمله گلکسی اس ۳ بتوانند از آن استفاده کنند. آخرین نسخه‌ی S Voice در ۱۸ آگوست سال ۲۰۱۷ منتشر شد و در ۲۱ آوریل ۲۰۱۷، شاهد معرفی بیکسبی و پایان کار S Voice بودیم.

متأسفانه اشاره‌ای به زمان معرفی دستیار صوتی سه‌بعدی سم نشده است و نمی‌دانیم چه اتفاقاتی برای آینده‌ی دستیار هوشمند بیکسبی رقم خواهد خورد؛ اما انتظار می‌رود با نزدیک شدن به رویداد آینده‌ی سامسونگ در تابستان، شاهد انتشار اخبار بیشتری از دستیار صوتی سم باشیم. انتظار می‌رود سامسونگ طی رویداد آینده‌ی خود از محصولاتی مانند گلکسی زد فولد ۳، گلکسی زد فلیپ ۳، گلکسی S21 FE و ساعت‌های هوشمند جدید سری گلکسی واچ رونمایی کند. 

دستیار هوشمند سه بعدی سم شرکت سامسونگ
دستیار هوشمند سه بعدی سم شرکت سامسونگ
دستیار هوشمند سه بعدی سم شرکت سامسونگ
دستیار هوشمند سه بعدی سم شرکت سامسونگ

معرفی دستیار هوشمند سم می‌تواند یکی از اتفاقات رویداد پیش روی سامسونگ باشد و به جذابیت کنفرانس خبری شرکت کره‌ای اضافه کند. نظر شما کاربران زومیت چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات