اپل استارتاپ جدیدی در حوزه هوش مصنوعی تصاحب کرده است

جمعه ۹ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
اپل استارتاپ ویلینکس که در زمینه‌ی هوش مصنوعی فعالیت دارد، را خریداری کرده است تا منجر به بهبود سرویس‌ها و اپیکیشن‌های اکوسیستم اپل شود.
تبلیغات

به گزارش بلومبرگ اپل در معامله‌ای به ارزش ۵۰ میلیون دلار شرکت ویلینکس، استارتاپی واقع در شهر بارسلونا، تصاحب کرده است. بنابر شنیده‌ها این معامله ابتدای سال جاری میلادی انجام شده است. 

اپل، در بیانیه‌ای، به بلومبرگ گفت:

اپل، هر از چندگاهی شرکت‌های فناوری کوچک‌ را خریداری می‌کند و در بیشتر مواقع در مورد هدف یا برنامه‌های خود، بحث نمی‌کنیم.

فناوری Vilynx برای تحلیل محتوای فیلم استفاده می‌شود. براساس اطلاعات ارائه شده این فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی، برای تجزیه و تحلیل محتوای فیلم مورد استفاده قرار می‌گیرد. این فناوری، با استفاده از هوش مصنوعی محتوای صوتی، متنی و تصویری ویدئو را تشخیص داده و برچسب‌گذاری می‌کند. کاربران می‌توانند از این برچسب‌ها برای جستجوی ویدئو استفاده کنند. 

Vilynx، از فناوری خود، برای استفاده در موتورهای جست‌وجو و توصیه‌ی فیلم و سایر رسانه‌ها، استفاده می‌کند؛ همچنین توانایی سیستم خود را نه‌ تنها در شناسایی محتوای ویدئو بلکه در درک آن‌ها اعلام می‌کند.

به‌ گفته‌ی بلومبرگ، اپل با خرید Vilynx، می‌تواند تکنولوژی این استارتاپ را در سرویس‌های مختلف خود، مورد استفاده قرار دهد. برای مثال اپل می‌تواند با استفاده از فناوری‌های ویلینکس، سیری و اپیکیشن اپل تی‌وی و... را بهبود دهد؛ حتی ممکن است اپل از این فناوری،‌ به منظور ساخت موتور جستجوی خود، استفاده کند؛ همچنین به‌عنوان قسمتی از توافق انجام شده، بنیان‌گذار و مدیر ارشد فناوری «Elisenda Bou-Balust»، درکنار ۵۰ مهندس و دانشمند (داده)، دیگر در اپل باقی خواهند ماند.

اپل، دفتر Vilynxs را در بارسلونا نگه داشته است و قصد دارد آن را به یکی از اصلی‌ترین، مراکز تحقیق و توسعه هوش مصنوعی خود، در اروپا، تبدیل کند. اپل استخدام مهندسین دفتر را نیز آغاز کرده است.

Vilynx، تنها شرکت مبتنی‌بر هوش مصنوعی نیست که اپل آن‌را تصاحب کرده است. کوپرتینویی‌ها اردیبهشت سال جاری، برای بهبود عملکرد سیری، شرکت Inductiv را که در زمینه‌ی یادگیری ماشین فعالیت می‌کرد،  مال خود کردند؛ همچنین باید به تصاحب استارتاپ Turi، مستقر در سیاتل را به‌عنوان بخشی از تلاش اپل برای ایجاد تیم‌های هوش مصنوعی، اشاره کرد. اپل به ترتیب در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۲۰ اپل، کسب‌و‌کار مبتنی‌بر حریم‌خصوصی و هوش مصنوعی به‌نام Silk Labs و در اوایل سال جاری، شرکت Xnor AI را به دست آورد که همگی نشان‌دهنده‌ی علاقه اپل به صنعت هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی است. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات