هوش مصنوعی شیائومی ۱۴ اولترا وارد برخی از گوشی‌های قدیمی می‌شود

جمعه ۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
پنل پشتی شیائومی ۱۳ اولترا
شیائومی قابلیت‌های هوش مصنوعی گوشی ۱۴ اولترا را وارد برخی مدل‌های میان‌رده و قدیمی می‌کند.
تبلیغات

شیائومی با برگزاری رویدادی در چین، ضمن رونمایی گوشی Civi 4 Pro تعدادی به‌روزرسانی‌ نرم‌افزاری برای سری شیائومی ۱۴ و شیائومی ۱۳ اولترا معرفی کرد.

به‌ گفته‌ی شیائومی، گوشی‌های شیائومی ۱۴ و شیائومی ۱۴ پرو از آوریل (فروردین و اردیبهشت) امکان استفاده از ویژگی هوش مصنوعی Master Portrait را خواهند داشت؛ در حالی که شیائومی ۱۳ اولترا این ویژگی را ماه ژوئن (خرداد و تیر) دریافت خواهد کرد.

ویژگی Master Portrait که در شیائومی ۱۴ اولترا معرفی شد، از یک مدل هوش مصنوعی موسوم‌به Xiaomi Portrait استفاده می‌کند و امکاناتی مانند حذف چین و چروک‌ها و قسمت‌های خراب‌شده‌ی پوست و بهبود دندان و چشم را ارائه می‌دهد.

Master Portrait از ضبط ویديو با وضوح 4K و نرخ ۶۰ فریم‌بر‌ثانیه، وضوح 8K و نرخ ۳۰ فریم‌برثانیه و حالت حرکت آهسته با نرخ ۱۲۰ فریم‌در‌ثانیه و وضوح 4K پشتیبانی می‌کند.

به‌روزرسانی دیگری که در ژوئن (خرداد و تیر) عرضه می‌شود، AISP (پردازش مفهومی هوشمند تصویر) است که اولین پلتفرم عکس‌برداری محاسباتی با مدل بزرگ هوش مصنوعی محسوب می‌شود. AISP از رابط کاربری HyperOS شیائومی بهره می‌برد تا توان پردازشی CPU ،GPU ،NPU و ISP را ادغام کند و به حداکثر ۶۰ تاپس برسد.

AISP امکان استفاده از ویژگی‌هایی مانند ULTRA RAW (که عمق رنگ و گستره‌ی داینامیکی بالا را ارائه می‌دهد و با نرم‌افزارهای ویرایش حرفه‌ای سازگار است) را فراهم می‌کند.

AISP همچنین از قابلیتی موسوم‌ به ULTRA SNAP برخوردار است که می‌تواند با استفاده از الگوریتم‌های پیشرفته، ۱۵۰ عکس را ثبت کند.

گوشی شیائومی مدل سیوی ۴ پرو به دوربین‌ سه‌گانه‌ی لایکا و حسگر سفارشی Light Fusion 800 مجهز شده است و از AISP شیائومی (Imaging Brain 3.0) نیز بهره می‌برد. ادغام این ویژگی‌ها، توان محاسباتی کلی را ۶۹ درصد افزایش می‌دهد و امکان عکاسی پیوسته‌ی سریع‌تر را فراهم می‌کند.

AISP در گوشی سیوی ۴ پرو از الگوریتم زیبایی هوش مصنوعی GAN نیز برخوردار است که افکت‌های زیبایی طبیعی را با توجه به ویژگی‌های چهره‌ی هر فرد ارائه می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات