چت بات Le Chat با حمایت مایکروسافت به‌عنوان رقیب ChatGPT معرفی شد

دوشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۶
مطالعه 2 دقیقه
ربات چت جی پی تی روی تبلت
استارتاپ فرانسوی و نوپای Mistral چت‌بات جدیدی به نام Le Chat معرفی کرده که رقیب ChatGPT است.
تبلیغات

Mistral، شرکت نوپای حوزه‌ی هوش مصنوعی که به‌لطف سرمایه‌گذاری جدید مایکروسافت آینده‌ی درخشانی پیش روی خود می‌بیند، چت‌بات جدیدی به نام Le Chat رونمایی کرده است. این چت‌بات رقیبی برای ChatGPT محسوب می‌شود و مبتنی‌بر مدل‌های زبانی مختلف Mistral نظیر Mistral Large و Mistral Small و Mistral Next است.

بر اساس بیانیه‌ی مطبوعاتی Mistral، چت‌بات جدید این شرکت هم‌اکنون وارد فاز بتا شده است و می‌توانید ازطریق مراجعه به سایت رسمی Le Chat برای دسترسی به آن درخواست بدهید. Mistral نسخه‌ای سازمانی از چت‌باتش را ارائه می‌دهد که مکانیزم‌های مدیریتی مخصوصی دارد.

صفحه اصلی چت بات هوش مصنوعی Le Chat

Le Chat همچون ChatGPT دارای نسخه‌ی رایگان و اشتراکی است؛ اما برخلاف چت‌بات معروف شرکت OpenAI که نسخه‌ی اشتراکی‌اش ماهانه ۲۰ دلار قیمت دارد، قیمت‌گذاری‌ Le Chat مبتنی‌بر میزان استفاده از توکن‌ها است.

قیمت Le Chat بسته به مدل زبانی بزرگی که استفاده می‌کند، متفاوت است. برای نمونه ارزان‌ترین نسخه (مبتنی‌بر مدل open-mistral-7b) به ازای هر میلیون توکن ورودی و خروجی ۰٫۲۵ دلار قیمت دارد و هزینه‌ی mistral-large-2402 برای هر میلیون توکن ورودی و خروجی به‌ترتیب هشت دلار و ۲۴ دلار است.

مایکروسافت ساعاتی پیش اعلام کرد که قراردادی چند ساله با Mistral امضا کرده است تا توسعه‌ی هوش مصنوعی این شرکت را تسریع کند. این قرارداد که جزئیات مالی‌اش فعلا اعلام نشده، به‌وضوح اعلام می‌کند ردموندی‌ها در حوزه‌ی هوش مصنوعی صرفا به OpenAI وابسته نخواهند ماند.

Mistral حالا دومین شرکت دنیا پس از OpenAI است که مدل زبانی تجاری‌اش را وارد پلتفرم ابری مایکروسافت آژور می‌کند. این استارتاپ فرانسوی حدود ۲٫۱ میلیارد دلار ارزش دارد. جالب است بدانید که مایکروسافت از سال ۲۰۱۹ حداقل ۱۳ میلیارد دلار در OpenAI سرمایه‌گذاری کرده.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات