نام این شرکت را به‌زودی همه‌جا خواهید شنید

شنبه ۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
ربات انسان‌نمای فیگور / Figure Ai Humanoid Robot
بزرگ‌ترین شرکت‌های فناوری در حال سرمایه‌گذاری برای توسعه‌ی پیشرفته‌ترین ربات‌های انسان‌نما هستند.
تبلیغات

به گزارش بلومبرگ، جف بیزوس، انویدیا و سایر مدیران و شرکت‌های سرشناس حوزه‌ی فناوری درحال سرمایه‌گذاری در استارتاپی هستند که ربات‌های انسان‌نما را برای یافتن کاربردهای جدید هوش مصنوعی می‌سازد.

امروزه ربات‌ها به‌عنوان یک حوزه‌ی جدید و مهم در صنعت هوش مصنوعی ظهور کرده‌اند و امکان استفاده از فناوری‌های پیشرفته را در دنیای واقعی فراهم می‌کنند.

Figure AI یک استارتاپ هوش مصنوعی است و مهندسانش ربات‌های انسان‌نمایی را توسعه می‌دهند که حرکت می‌کنند و بسیار هیجان‌انگیز به نظر می‌رسند.

فیگور اعلام کرد اولین ربات انسان‌نمایش که فیگور ۰۱ نام دارد، می‌تواند کارهای پرخطری را انجام دهد که انسان‌ها برای انجام آن‌‌ها مناسب نیستند. این شرکت امیدوار است فناوری جدید مشکل کاهش کمبود نیروی کار را برطرف کند.

Figure AI توسط OpenAI و مایکروسافت حمایت می‌شود. این استارتاپ حدود ۶۷۵ میلیون دلار در چرخه‌ی تأمین مالی جدید خود جمع‌آوری کرده است. بیزوس ۱۰۰ میلیون دلار، مایکروسافت ۹۵ میلیون دلار و انویدیا و آمازون هر کدام ۵۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

شرکت‌های فناوری دیگر نیز درگیر این موضوع هستند. اینتل ۲۵ میلیون دلار و ال‌جی اینوتک ۸٫۵ میلیون دلار سرمایه‌گذاری انجام داده‌اند. گروه سرمایه‌گذاری سامسونگ نیز پنج میلیون دلار کمک مالی می‌کند.

شرکت‌های ریسک‌پذیر Parkway Venture Capital با سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیون دلار و Align Ventures با ارائه‌ی ۹۰ میلیون دلار، دیگر سرمایه‌گذاران استارتاپ Figure AI هستند.

صندوق سرمایه‌گذاری ARK با ۲٫۵ میلیون دلار و شرکت Aliyah Capital Partners با ۲۰ میلیون دلار از Figure AI حمایت کرده‌اند. سایر سرمایه‌گذاران عبارت‌اند از Tamarac با ۲۷ میلیون دلار، Boscolo Intervest با ۱۵ میلیون دلار و Bold Capital Partners با ۲٫۵ میلیون دلار.

بلومبرگ در مورد چرخه‌ی تأمین مالی در ژانویه (دی و بهمن) گزارش داد و گفت که مایکروسافت و OpenAI اولین سرمایه‌گذاران اصلی شرکت هستند. مشارکت این دو شرکت‌ بزرگ به جذب سرمایه‌های نقدی از سایر شرکت‌ها کمک کرد. مبلغ ۶۷۵ میلیون دلاری که در این چرخه جمع‌آوری شده، افزایش قابل‌ توجهی نسبت به هدف اولیه‌ی ۵۰۰ میلیون دلاری فیگور است.

انتظار می‌رود سرمایه‌گذاران وجوه خود را به حساب Figure AI منتقل کنند و توافق‌نامه‌های رسمی را در روز دوشنبه امضا کنند؛ اما با بررسی جزئیات نهایی، اعداد ممکن است تغییر کنند.

صنعت ربات‌های هوش مصنوعی اخیراً بسیار فعال بوده است. اوایل سال جاری، شرکت OpenAI با سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیون دلار از استارتاپ رباتیک نروژی 1X Technologies AS حمایت کرد.

Sanctuary AI مستقر در ونکوور در حال توسعه‌ی یک ربات انسان‌نما به نام Phoenix است و تسلا نیز در حال ساخت رباتی به نام Optimus است که ایلان ماسک آن را یکی از مهم‌ترین پروژه‌های خود می‌داند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات