تماشا کنید: این ربات به‌لطف هوش مصنوعی، کشاورزی را برای همیشه متحول می‌کند

سه‌شنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۰
مطالعه 1 دقیقه
دستگاه کشاورزی با هوش مصنوعی از نمای بالا
مخترعی دستگاه ۱٫۲ میلیون دلاری جدیدی تولید کرده است که با هوش مصنوعی و لیزر، کار ۳۰ نفر را به‌طور خودکار انجام می‌دهد.
تبلیغات

نقش هوش مصنوعی در صنایع مختلف روزبه‌روز پررنگ‌تر می‌شود. به‌گزارش NBC News، دستگاه‌های جدیدی برای کشاورزی ساخته شده‌اند که مبتنی‌بر هوش مصنوعی هستند و به‌صورت خودکار افزون‌بر نابودسازی علف‌های هرز، فرایند برداشت محصول را انجام می‌دهند.

تماشا در یوتیوب

تحلیلگران معتقدند که هوش مصنوعی نقش مهمی در آینده‌ی کشاورزی برعهده دارد و این صنعت را برای همیشه متحول می‌کند. یکی از دستگاه‌های جدید که ۱٫۲ میلیون دلار قیمت دارد، کار ۳۰ نفر را به‌صورت ۲۴ ساعته انجام می‌دهد. دستگاه مبتنی‌بر هوش مصنوعی به‌مرور‌زمان شرایط زمین را یاد می‌گیرد و برداشت محصول را بهتر انجام می‌دهد.

هوش مصنوعی درزمینه‌ی تشخیص تفاوت بین چیزهای مختلف عملکرد موفقی دارد؛ به‌همین‌دلیل، در حوزه‌ی کشاورزی بسیار مفید است. هوش مصنوعی در زمین‌های کشاورزی محصولات زراعی را از علف هرز می‌تواند تشخیص دهد. دستگاه جدید LaserWeeder نام دارد و علف‌های هرز را با لیزر از بین می‌برد.

LaserWeeder با بهره‌گیری از مجموعه‌ای از سرورها، تفاوت بین ۴۰ نوع محصول زراعی و ۸۰ نوع علف هرز را تشخیص می‌دهد. مخترع LaserWeeder می‌گوید قدرت پردازشی این دستگاه بیشتر از ۲۴ خودرو تسلا است و عملاً دیتاسنتری متحرک محسوب می‌شود.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات