تبدیل ویدیو SDR به HDR با هوش مصنوعی انویدیا [تماشا کنید]

پنج‌شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
تماشای فیلم با لپ‌تاپ گیمینگ Stealth 15 A13V ام‌اس‌آی
قابلیت RTX Video HDR انویدیا از هوش مصنوعی برای افزایش کیفیت ویدیوهای SDR بهره می‌برد.
تبلیغات

دارندگان کارت گرافیک انویدیا از امروز می‌توانند به قابلیت جدید و کاربردی RTX Video HDR دسترسی داشته باشند. این ویژگی جذاب وضوح ویدیوهای قدیمی وب را با استفاده از هوش مصنوعی ارتقاء می‌دهد و می‌تواند ویدیوهای SDR را به HDR تبدیل کند. البته برای بهره گرفتن از فناوری مذکور به مانیتور سازگار با HDR10 نیاز دارید.

RTX Video HDR بخشی از نسخه‌ی جدید درایور Game Ready 551.23 است. این قابلیت، هم روی مرورگر گوگل کروم و هم روی مایکروسافت اج کار می‌کند. با ویژگی مذکور می‌توان محتوایی مثل ویدیو‌های غیر HDR یوتیوب را با جزئیات بیشتر و وضوح بهتر تماشا کرد. نکته‌ی مهم اینکه تأثیر قابلیت جدید انویدیا روی مانیتورهای سازگار با HDR بهتر احساس می‌شود.

اگر مانیتور شما از HDR پشتیبانی می‌کند و کامپیوتر مجهز به گرافیک RTX دارید، با دانلود و نصب جدیدترین نسخه‌ی درایور ازطریق کنترل‌پنل انویدیا به گزینه‌ی RTX Video HDR دسترسی خواهید داشت. در بخش Video > Adjust Image Video می‌توانید قابلیت RTX Video Super Resolution را نیز فعال کنید.

برای دسترسی به ویژگی RTX Video HDR به گرافیک انویدیا RTX نیاز دارید؛ زیرا عملکرد قابلیت مذکور به هسته‌های تنسور بستگی دارد؛ همان هسته‌هایی که تیم سبز اولین‌بار در گرافیک‌های سری RTX 20 از آن‌ها استفاده کرد.

انویدیا برای بهبود وضوح و نرخ فریم بازی‌ها از تکنیک‌ هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی عمیق اختصاصی خود موسوم‌به DLSS نیز استفاده می‌کند. این شرکت همچنین در سال ۲۰۲۲ از Deep Learning Dynamic Super Resolution (DLDSR) رونمایی کرد؛ فناوری جذابی که کیفیت و وضوح بازی‌های ویدیویی را افزایش می‌دهد.

جدیدترین نسخه‌ی درایور گرافیکی GameRady ازطریق سایت رسمی انویدیا دردسترس قرار دارد. این به‌روزرسانی همچنین از حالت Ultra Low Latency در بازی‌های سازگار با DirectX 12 پشتیبانی می‌کند. ویژگی مذکور به‌خصوص برای بازی‌هایی که از انویدیا Reflex پشتیبانی نمی‌کنند بسیار کاربردی خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات