گرافیک‌های انویدیا چگونه از پتانسیل هوش مصنوعی استفاده می‌کنند؟

پنج‌شنبه ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۵
مطالعه 4 دقیقه
تراشه هوش مصنوعی انویدیا
انویدیا نمونه‌هایی از کاربرد هوش مصنوعی در حوزه‌های مختلف را به‌نمایش گذاشت که ازجمله می‌توان به توانایی صحبت با شخصیت‌های داخل بازی اشاره کرد.
تبلیغات

هوش مصنوعی شعار سال CES 2024 است و تقریباً هر شرکتی چیزی در این زمینه ارائه داده است. به‌هر حال شنیدن خبرهای مرتبط با فناوری با دیدن مثال‌های عملی و کاربردی بسیار تفاوت دارد. انویدیا در این میان حرف‌های زیادی برای گفتن داشت و نشان داد با هوش مصنوعی چه کارهایی می‌تواند انجام دهد.

صحبت با شخصیت‌های هوش مصنوعی در بازی‌ها

صحبت با شخصیت داخل بازی با هوش مصنوعی انویدیا

یکی از اولین دموهای نمایشی انویدیا در CES امسال، Nvidia ACE نام دارد که امکان پیاده‌سازی قابلیت‌های هوش مصنوعی را در بازی‌ها فراهم می‌کند. این فناوری به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد شخصیت‌هایی طراحی کنند که به‌جای مکالمات ازپیش آماده بتوانند به هرچیزی که گیمر می‌گوید واکنش نشان داده یا به آن پاسخ دهند.

انویدیا شرایطی فراهم آورده که با استفاده از هوش مصنوعی می‌توان با روشی طبیعی‌تر و عمیق‌تر با شخصیت‌های داخل بازی‌های ویدیویی تعامل برقرار کرد که این موضوع ما را یک‌قدم به دنیای فیلم‌های علمی-تخیلی سینما نزدیک‌تر می‌کند.

چت‌بات‌های آفلاین با داده‌های خصوصی

چت بات هوش مصنوعی انویدیا RTX

یکی دیگر از دموهای جذاب انویدیا در حوزه‌ی هوش مصنوعی، چت‌بات RTX بود. ایده‌ی این هوش مصنوعی این است که مدل‌های زبانی بزرگ (LLM) معمولاً فقط می‌توانند با اطلاعاتی که براساس آن‌ها آموزش دیده‌اند به درخواست‌های ورودی پاسخ دهند و بنابراین شاید همیشه به اطلاعات به‌روز دسترسی نداشته باشند. مشکل دیگر این است که بسیاری چت‌بات‌ها برای ارائه‌ی بهترین عملکرد به دسترسی اینترنت نیاز دارند.

چت بات RTX از آن جهت جالب به‌نظر می‌رسد که می‌توان مجموعه داده‌های خصوصی خود را دراختیار چت‌بات قرار داد تا براساس اطلاعات مذکور پاسخ دهد. شما به‌سادگی می‌توانید داده‌های موردنظرتان را به چت‌بات نشان دهید و او بهترین پاسخ‌ها را براساس نیازتان ارائه خواهد داد.

تولید تصاویر ایمن برای استفاد در پروژه‌های مختلف

ابزار تولید تصویر با هوش مصنوعی انویدیا

یکی دیگر از نسخه‌های نمایشی انویدیا در CES امسال، به سیستم تولید تصویر مبتنی‌بر هوش مصنوعی و خطراتی که درحال حاضر می‌تواند به‌دنبال داشته باشد، ارتباط داشت. این شرکت ویژگی جدیدی در Getty Images ارائه داد که می‌تواند تصاویر را با استفاده از مجموعه داده‌های خاص، به‌طور ایمن تولید کند و کاربر بتواند به‌راحتی و بدون نگرانی از محدودیت کپی‌رایت از آن‌ها بهره ببرد.

با فناوری جدید انویدیا کاربران اطمینان خواهند داشت تصاویر تولیدشده با هوش مصنوعی ازنظر قوانین کپی‌رایت هیچ محدودیتی ندارند و بدین‌ترتیب با خیال آسوده از آن‌ها در هر زمینه‌ای استفاده می‌کنند.

اجرای بازی

کارت های گرافیک انویدیا

جدیدترین نسل گرافیک‌های انویدیا علاوه‌بر قابلیت‌های هوش مصنوعی همچنان کاربرد مهم دیگری دارند و آن اجرای بازی‌ها است. درحال حاضر انواع مختلفی از کارت گرافیک انویدیا وجود دارد که هرکدام برای رفع نیازهای دسته‌ای خاص از کاربران طراحی شده‌اند.

انویدیا می‌گوید کارت‌های گرافیک جدیدش را طوری طراحی کرده است که هنگام استریم در توییچ و OBS Studio بسیار بهینه عمل کنند. بدین‌ترتیب می‌توانید با این پردازنده‌ها عملیات استریم را با کیفیت بالا و به‌صورت روان انجام دهید.

هوش مصنوعی هر روز جذاب‌تر می‌شود

تصور ایجاد تعاملات پیچیده و طبیعی با شخصیت‌های داخل بازی یکی از رؤیاهای همه‌ی گیمرها بوده است و به‌لطف فناوری هوش مصنوعی امروزی می‌تواند رنگ حقیقت به‌خود بگیرد. این ویژگی شاید در نگاه اول خیلی بزرگ به‌نظر نرسد اما باور کنید آغازی بر انقلاب بازی‌های ویدیویی خواهد بود.

در همین حال چت‌بات‌هایی مثل RTX می‌توانند در انجام بسیاری از کارهای روزانه به ما کمک کنند و بدین‌ترتیب به‌طور چشم‌گیری در زمان و مهم‌تر از آن در انرژی خود صرفه‌جویی خواهیم کرد. هر روز شاهد نشانه‌هایی از پتانسیل بسیار گسترده‌ی چت‌بات‌های هوش مصنوعی هستیم که می‌توانند رؤیاهای دهه‌های اخیر و حتی سال‌های گذشته را به واقعیت تبدیل کنند.

سال ۲۰۲۳ شاهد رشد انفجاری هوش مصنوعی بودیم و به‌نظر می‌رسد این فناوری آمده است که بماند و در سال ۲۰۲۴ انتظار داریم ابزارها، محصولات و خدمات بیشتری با این تکنولوژی جذاب دردسترس قرار گیرند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات