سریال Black Mirror به وقوع می‌پیوندد؟ هالیوود به‌دنبال ساخت نسخه هوش مصنوعی بازیگران!

جمعه ۲۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۱
مطالعه 1 دقیقه
چهره زن جوان در فصل ۶ سریال آینه سیاه / Black Mirror
بازیگران هالیوودی که از شب گذشته به اعتصاب نویسندگان سینما و تلویزیون آمریکا پیوسته‌اند، از پیشنهادی عجیب‌وغریب می‌گویند.
تبلیغات

بازیگران هالیوود در کنفرانسی مطبوعاتی تأیید کرده‌اند که در اقدامی تاریخی، قصد دارند به اعتصاب نویسندگان سینما و تلویزیون آمریکا بپیوندند.

دانکن کرب‌تری آیرلند، مذاکره‌کننده‌ی ارشد انجمن بازیگران سینما - فدراسیون هنرمندان تلویزیون و رادیو آمریکا (SAG-AFTRA)، در این کنفرانس از پیشنهادی توسط هالیوود پرده برداشت که تا حد زیادی ما را یاد یکی از قسمت‌های جدید سریال Black Mirror می‌اندازد.

اتحادیه‌ی تهیه‌کنندگان فیلم و تلویزیون (AMPTP) در بیانیه‌ای با محوریت اعتصابات جدید، می‌گوید پیشنهادش شامل «یک سرویس پیشگامانه‌ی هوش مصنوعی بوده که از شباهت دیجیتالی بازیگران برای اعضای SAG-AFTRA محافظت می‌کند.»

کرب‌تری آیرلند در کنفرانس مطبوعاتی شب گذشته گفت آن پیشنهاد «پیشگامانه» شامل اسکن بازیگران و پرداخت یک روز حقوق به آن‌ها بوده است.

در صورت پذیرش پیشنهاد، شرکت‌ها می‌توانند حق استفاده از اسکن و تصویر بازیگران را در اختیار بگیرند و تا هر زمانی که می‌خواهند، بدون نیاز به کسب رضایت و پرداخت هزینه، برای پروژه‌های بعدی‌شان از آن استفاده کنند. کرب‌تری آیرلند می‌گوید: «اگر تصور می‌کنید که چنین پیشنهادی پیشگامانه است، توصیه می‌کنم که مجددا فکر کنید.»

استفاده از فناوری هوش مصنوعی مولد، یکی از بزرگ‌ترین موضوعات موردبحث در بین اعتصاب‌کنندگان و طرف دیگر ماجرا است. این موضوع حتی روی اعتصاب نویسندگان نیز تأثیر قابل‌توجهی گذاشته.

رئیس SAG-AFTRA در بیانیه‌ی آغازین کنفرانس دیشب گفت اگر همه‌ی آن‌ها محکم بر سر مواضع‌شان نایستند، به‌زودی دچار مشکل خواهند شد و ممکن است توسط ربات‌ها جایگزین شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات