وقتی هوش مصنوعی بلای جان کلاه‌برداران تلفنی می‌شود!

دوشنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۵
مطالعه 1 دقیقه
ربات هوش مصنوعی در حال تماس
یک فرد خلاق سرویس هوش مصنوعی جدیدی توسعه داده که کابوس کلاه‌برداران تلفنی است.
تبلیغات

هوش مصنوعی از پسِ انجام کارهای بسیار زیادی برمی‌آید و به‌نوشته‌ی فیوچریزم، ابزارهای مبتنی‌بر این فناوری حتی می‌توانند به تماس‌های اسپم پاسخ‌ دهند.

راجر اندرسون دهه‌ها است که با بازاریاب‌های تلفنی دست‌و‌پنجه نرم می‌کند و همواره به‌دنبال راهکاری برای جلوگیری از تماس آن‌ها بوده است. او ابزار جدیدی ساخته است که با استفاده از مدل GPT-4، مکالمه‌هایی آزاردهنده با بازاریاب‌های تلفنی ایجاد می‌کند.

Whitebeard، ابزاری که اندرسون ساخته است، در پاسخ به کلاه‌برداری که خودش را به‌عنوان یکی از کارمندان شرکت بنک آو امریکا جا زده بود، گفت: «عذر می‌خواهم اسم‌ شما را متوجه نشدم؛ اسمت چیست رفیق؟»

Whitebeard راهکاری هوشمندانه برای مشکلی بزرگ است. فردی به نمایندگی از کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا می‌گوید تماس‌های تلفنی ناخواسته با اختلاف بزرگ‌ترین دسته‌ی شکایت‌ مشتریان در این کمیسیون محسوب می‌شود.

کمیسیون فدرال ارتباطات با وجود تلاش‌های مکرر نظیر الزام‌ احراز هویت ID تماس‌گیرنده و ایجاد دیتابیسی ملی از شماره‌های مسدودشده، همچنان نتوانسته است مشکل را رفع کند و میلیون‌ها تماس ناخواسته از حفاظ‌های امنیتی رد می‌شوند. گاهی‌ اوقات این تماس‌ها از خارج از آمریکا و ازطریق سرویس‌های اینترنتی برقرار می‌شوند.

سرویس جدید اندرسون تاکنون چند‌هزار مشترک پولی جمع کرده است. اندرسون Whitebeard را به‌گونه‌ای برنامه‌نویسی کرده است که از صدای واقعی دوستانش استفاده کند. این صداها وقت کلاه‌برداران تلفنی را تلف می‌کنند و آن‌ها را آزار می‌دهند. اندرسون می‌گوید در نمونه‌ای، تماس ۱۵ دقیقه ادامه پیدا کرد تا اینکه سرانجام کلاه‌بردار آن را قطع کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات