اوپو قاب خنک‌کننده‌ی Ice-Skin را برای گوشی Find X5 پرو تولید کرد

یک‌شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
قاب خنک‌کننده‌ی موسوم به Ice-Skin اوپو برای گوشی Find X5 پرو می‌تواند دمای این گوشی را تا سه درجه‌ی سانتی‌گراد کاهش دهد.
تبلیغات

Find X5 پرو، گوشی پرچم‌دار رده‌بالای اوپو برای سال ۲۰۲۲ است. این شرکت اکنون قاب خنک‌کننده‌ی جدیدی برای این گوشی تولید کرده است که ساختار و مواد به‌کاررفته در آن، برای کنترل دمای این محصول طراحی شده است.

اوپو در طراحی X5 پرو از ظاهر Find X3 پرو ۲۰۲۱ الهام گرفته است. پرچم‌دار جدید اوپو در بیشتر بازارهای جهان با تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل یک عرضه می‌شود. این گوشی اوپو مثل بسیاری از پرچم‌داران امروزی از روش‌های خنک‌کننده برای کاهش دمای پردازنده بهره می‌برد.

به گزارش NoteBookCheck اگرچه اکثر گوشی‌های پرچم‌دار امروزی از سیستم‌های چندلایه‌ برای مدیریت دمای داخلی بهره می‌برند، نادیده گرفتن گرمای تولیدشده توسط پردازنده‌های گوشی‌های پیشرفته، سخت‌تر شده است. شاید اوپو به‌همین‌دلیل تصمیم گرفته تا قاب جدیدی به‌ نام Ice-Skin را برای Find X5 پرو تولید کند.

قاب خنک کننده ice-skin اوپو

الگوی باله‌های نازک و نوار مانند قاب Ice-Skin باعث می‌شود هنگامی که Find X5 پرو را داخل آن قرار دهید، این گوشی شبیه گوشی‌های پرچم‌دار گیمینگ به‌نظر برسد. این قاب خنک‌کننده با جذب رطوبت از هوای اطراف خود ازطریق هیدروژل یکپارچه که به‌طور سفارشی و درنتیجه‌ی تحقیقات انجام‌شده در دانشگاه ووهان ساخته شده است، کار می‌کند.

طراحی قاب Ice-Skin گرما را ازطریق تبخیر آزاد می‌کند و سپس رطوبت بیشتر را برای چرخه‌ی ایدئال خنک‌کننده‌، جذب می‌کند. اوپو مدعی شده که این قاب می‌تواند دمای گوشی را تا سه درجه‌ی سانتی‌گراد خنک نگه دارد. این شرکت درحال‌حاضر قاب خنک‌کننده‌ی خود را برای خریدارانی که Find X5 پرو را پیش‌خرید کنند، در نظر گرفته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات