ریلمی GT نئو 3 رونمایی شد؛ ۵۰ درصد شارژ در ۵ دقیقه، نمایشگر ۱۲۰ هرتز و پردازنده مدیاتک

چهارشنبه ۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵
مطالعه 4 دقیقه
ریلمی GT نئو 3 به‌لطف فناوری ۱۵۰ وات، برای شارژ نیمی از باتری به تنها پنج دقیقه زمان نیاز دارد. این گوشی جدید به نمایشگر ۱۲۰ هرتز AMOLED، دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و تراشه‌ی دایمنسیتی مجهز است.
تبلیغات

ریلمی ساعاتی پیش گوشی جی تی نئو ۳ (Realme GT Neo 3) را در دو مدل مختلف برای بازار چین رونمایی کرد که شامل مدل استاندارد و مدلی ویژه با پشتیبانی از فناوری شارژ ۱۵۰ وات UltraDart می‌شود. براساس گزارش جی‌اس‌ام آرنا،‌ هر دو مدل گوشی ریلمی GT نئو 3 مجهز به تراشه‌ی دایمنسیتی ۸۱۰۰ مدیاتک هستند و برای تصویربرداری از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی استفاده می‌کنند.

در گوشی ریلمی GT نئو 3 از نمایشگر ۶٫۷ اینچی AMOLED با وضوح فول HD پلاس و نرخ نوسازی (رفرش‌ریت) ۱۲۰ هرتز استفاده شده است. این نمایشگر از استاندارد +HDR10 پشتیبانی می‌کند و متکی‌بر تراشه‌ی مستقلی است تا بازی‌های سنگین را روان‌تر اجرا کند و در برخی مواقع مصرف انرژی را پایین بیاورد.

تراشه‌ی پنج نانومتری جدید مدیاتک یعنی دایمنسیتی ۸۱۰۰ در کنار هشت یا ۱۲ گیگابایت رم LPDDR5 و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی UFS 3.1 قرار می‌گیرد.

نمایشگر ریلمی GT نئو 3 / جی تی نئو ۳ در حالت افقی

ریلمی GT نئو 3 در پنل پشتی خود میزبان دوربین اصلی با حسگر ۵۰ مگاپیکسلی سونی IMX766 است که از لرزش‌گیر اپتیکال تصویر پشتیبانی می‌کند. در کنار دوربین اصلی شاهد دوربین هشت مگاپیکسلی فوق عریض و دوربین دو مگاپیکسلی ماکرو هستیم.

گوشی جدید ریلمی به‌صورت پیش‌فرض با رابط کاربری Realme UI 3.0 بر پایه‌ی سیستم‌عامل اندروید ۱۲ به بازار عرضه می‌شود.

شاید مهم‌ترین مشخصه‌ی گوشی ریلمی GT نئو 3 سرعت شارژ این دستگاه باشد. براساس اطلاعات رسمی، ریلمی GT نئو 3 دارای فناوری شارژ ۸۰ وات است و این فناوری می‌تواند درصد شارژ باتری ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی گوشی را در عرض تنها ۳۲ دقیقه از صفر به ۱۰۰ برساند.

شارژر ۸۰ وات که درون جعبه قرار گرفته است از استاندارد SVOOC پشتیبانی می‌کند و با گوشی‌های پیشین ریلمی که از سرعت شارژ پایین‌تری برخوردار هستند سازگاری دارد.

نمایشگر و پنل پشتی ریلمی GT نئو 3 / جی تی نئو ۳ مدل آبی

نکته‌ی تحسین‌برانگیزتر این است که مدلی ویژه از ریلمی GT نئو 3 از فناوری شارژ ۱۵۰ وات پشتیبانی می‌کند. این مدل باتری ۴٬۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی دارد و درصد شارژ این باتری به‌لطف فناوری ۱۵۰ وات در تنها پنج دقیقه از صفر به ۵۰ می‌رسد.

ریلمی برای دستیابی به این سرعت شارژ فوق‌العاده از چند پمپ تقویتی استفاده کرده است تا جریان ورودی به داخل گوشی را افزایش دهد. داشتن چنین سرعت شارژ بالایی در نهایت باعث می‌شود سلامت باتری در زمان سریع‌تری کاهش پیدا کند، اما ریلمی خبرهای خوبی در این زمینه دارد.

این شرکت چینی می‌گوید بالغ‌بر ۳۸ اقدام حفاظتی برای تأمین امنیت باتری به کار گرفته که یکی از آن‌ها الگوریتمی ویژه با توانایی مدیریت دما است و اطمینان حاصل می‌کند که دمای باتری گوشی به هنگام شارژ مرز ۴۳ درجه‌ی سانتی‌گراد را رد نکند. ریلمی همچنین می‌گوید باتری لیتیومی گوشی GT نئو 3 بعد از هزار بار چرخه‌ی شارژ، ۸۰ درصد از سلامت خود را حفظ می‌کند.

ریلمی GT نئو 3 در رنگ‌های مشکی، نقره‌ای و آبی دردسترس مشتریان قرار می‌گیرد و در کانفیگ پایه با ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی برچسب قیمت ۳۱۴ دلار را یدک می‌کشد. کانفیگ دوم با هشت گیگابایت رم و همین مقدار حافظه، ۳۶۰ دلار قیمت دارد و قوی‌ترین کاتفیگ با ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی با قیمت ۴۰۸ دلار به فروش می‌رسد.

مدل ویژه‌ی ریلمی GT نئو 3 با پشتیبانی از فناوری شارژ ۱۵۰ وات، در کانفیگ پایه با هشت گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۴۰۸ دلار قیمت دارد. علاقه‌مندان می‌توانند با پرداخت ۴۴۰ دلار کانفیگ مجهز به ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی را خریداری کنند. قیمت گوشی موبایل جدید ریلمی را چطور ارزیابی می‌کنید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات