شیائومی و اوپو احتمالا تراشه 5G اختصاصی تولید می‌کنند

شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گفته می‌شود شیائومی و اوپو همچون گوگل مشغول کار روی تراشه‌ای اختصاصی برای دستگاه‌های موبایلی هستند. ظاهرا سیستم-روی-چیپ شیائومی و اوپو از شبکه‌ی sub-6GHz 5G پشتیبانی می‌کند.
تبلیغات

هفته‌ی گذشته، در گزارشی آمده بود که گوشی مورد‌انتظار پیکسل 6 به سیستم-روی-چیپ اختصاصی گوگل مجهز می‌شود که ظاهرا محصول همکاری گوگل با سامسونگ است. اگر گزارش جدید اندروید سنترال حقیقت داشته باشد، گوگل تنها برندی نیست که در سال جاری میلادی گوشی جدیدش را به تراشه‌ی اختصاصی به‌جای تراشه‌ی کوالکام مجهز می‌کند.

شیائومی و اوپو شرکت‌هایی هستند که گفته می‌شود روی تراشه‌ی 5G با پشتیبانی از شبکه‌ی sub-6GHz کار می‌کنند. احتمالا این تراشه اواخر ۲۰۲۱ تا اوایل ۲۰۲۲ معرفی می‌شود. بنابر گزارشی جدید، تراشه‌ساز فب‌لس Unisoc نیز می‌خواهد با معرفی تراشه‌ی موبایلی 5G با کوالکام و مدیاتک مستقیما رقابت کند. 

شیائومی در حوزه‌ی تولید تراشه‌ی موبایل شرکتی بی‌تجربه نیست؛ چراکه سال ۲۰۱۷ تراشه‌ای با عنوان Surge S1 برای گوشی Mi 5C معرفی کرد و  در آن سال، Mi 5C به یکی از گوشی‌های اندرویدی برتر شرکت چینی تبدیل شد. همچنین، شیائومی در مراسمی که ماه گذشته‌ی میلادی برگزار کرد، تراشه‌ی Surge C1 را معرفی کرد که نوعی پردازنده‌ی سیگنال تصویر (ISP) اختصاصی محسوب می‌شود.

تاکنون، اوپو تراشه‌ی سفارشی نساخته است؛ اما طبق ادعای گزارشی در سال گذشته‌ی میلادی، این شرکت با همکاریِ برندهای خواهرش، یعنی ریلمی و وان پلاس، مشغول تولید پردازنده‌ی اختصاصی است. 

تولید تراشه‌ی اختصاصی به شیائومی و اوپو کمک می‌کند وابستگی‌شان را به مدیاتک و کوالکام کاهش دهند. البته نباید انتظار داشته باشید که شیائومی و اوپو به‌این‌زودی‌ها ارتباطشان را با مدیاتک و کوالکام، دو شرکت‌ بزرگ تراشه‌ساز دنیا، کاملا قطع کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات