لاجیتک ماوس ارگونومیک Trackball ERGO M575 را معرفی کرد

دوشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
شرکت لاجیتک ماوس جدیدی با نام Trackball ERGO M575 معرفی کرد که دارای طراحی ارگونومیک و مجهز به ترک‌بال است.
تبلیغات

کیبورد و ماوس از پراستفاده‌ترین لوازم جانبی رایانه‌ هستند و تاکنون مدل‌های مختلفی از آن‌ها ساخته شده است که هر کدام در یک دسته خاص قرار می‌گیرند؛ بعضی از کیبوردها و ماوس‌ها مخصوص بازی هستند و برخی برای کارهایی مانند تایپ کردن سریع طراحی می‌شوند. به‌طور کلی چند دسته مختلف برای این محصولات وجود دارد که کاربران می‌توانند با توجه ‌به نیاز خود، از بین آن‌ها موردی که بیشتر مورد استفاده است انتخاب کنند.

به‌عنوان کاربر باید بتوانید کیبورد و ماوسی انتخاب کنید که در استفاده طولانی‌مدت، شما را اذیت نکنند و با آن‌‎ها راحت باشید. شرکت لاجیتک (Logitech) به‌تازگی یک ماوس جدید معرفی کرده است که می‌تواند برای افراد مختلف جذاب باشد. این شرکت تاکنون کیبورد و ماوس‌های بسیار پرطرفداری تولید کرده است؛ درنتیجه احتمال دارد این وسیله جدید نیز توسط طرفداران این برند به‌سرعت خریداری شود.

ماوس جدید لاجیتک

این شرکت در جدیدترین اقدام خود از ماوس بی‌سیم Trackball ERGO M575 رونمایی کرده است. با توجه ‌به‌ نام این وسیله و تصاویری که از آن منتشر شده است، می‌توان توانایی‌های آن را تشخیص داد. ترک‌بال این ماوس در نمونه‌های خیلی قدیمی وجود دارد و در لپ‌تاپ‌ها هم دیده می‌شود و به‌ نظر می‌رسد لاجیتک قصد دارد این طراحی را دوباره زنده کند. بعضی از کاربران معتقدند استفاده از ماوس‌هایی که دارای ترک‌بال هستند، بسیار آسان‌تر و جذاب‌‌تر از مدل‌های دیگر است که این بخش را ندارند.

به‌طور کلی انتخاب لوازمی مانند ماوس علاوه‌ بر سلیقه کاربر، به کارایی نیز مرتبط است. گاهی اوقات ماوس‌هایی ساخته می‌شود که ظاهر بسیار دل‌فریبی دارند؛ اما کارایی آن‌ها به دلیل طراحی بد بدنه، پایین است. اما ماوس‌های ساخته‌شده توسط لاجیتک عموما ازلحاظ ظاهری و عملکردی در جایگاه خوبی قرار دارند؛ به همین دلیل می‌توان به محصول جدید این شرکت اعتماد کرد.

ماوس جدید لاجیتک

به ‌نظر می‌رسد ERGO M575 بهترین‌های هر دو بخش را با هم ترکیب می‌کند. این ماوس با حفظ شکل آشنای خود، ترک‌بال را نیز برای کسانی که این بخش را دوست دارند، ارائه می‌دهد. این وسیله دارای دکمه‌های استاندارد راست، چپ و اسکرول است که کارهای عادی یک ماوس را انجام می‌دهند و همچنین دو دکمه‌ی اضافه روی آن قرار گرفته‌اند که می‌توان آن‌ها را به وسیله نرم‌افزار لاجیتک شخصی‌سازی کرد. این قابلیت‌ها نشان‌دهنده امکان سفارشی‌سازی بالای این ماوس جذاب است. شما می‌توانید سریع‌تر از همیشه با استفاده از این ماوس به ویژگی‌های مختلف دستگاه خود دسترسی داشته باشید. لاجیتک مانند همیشه می‌خواهد با معرفی محصول جدید خود بازار را از آن خود کند.

این ماوس بی‌سیم است و از بلوتوث LE پشتیبانی می‌کند؛ اما یک دانگل اضافه وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد آن را به رایانه متصل کنید. قیمت Trackball ERGO M575 از ۵۰ دلار شروع می‌شود و از هم‌اکنون در سایت لاجیتک دردسترس است.

نظر شما کاربران زومیت درباره‌ی استفاده از ترک‌بال‌ در ماوس چیست؟ آیا می‌توانید با ماوسی با این طراحی کار کنید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات