با I’m Back 35 دوربین قدیمی را به دوربین دیجیتالی تبدیل کنید

چهارشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۰
مطالعه 5 دقیقه
I’m Back 35 ابزاری جاه‌طلبانه است که به‌تازگی روی کیک‌استارتر قرار گرفته و به کاربران امکان می‌دهد دوربین‌های آنالوگ قدیمی خودشان را به دوربینی دیجیتالی تبدیل کنند.
تبلیغات

برای کسانی که صنعت عکاسی را دنبال کرده‌ باشند، احتمالا تیتر این مقاله آشنا به‌نظر می‌رسد. شرکتی سوئیسی از چند سال پیش نوعی ابزار ویژه تولید می‌کند که مخصوص دارندگان دوربین‌های آنالوگ قدیمی است. دستگاهی که در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ از آن با نام I’m Back یاد می‌شد، امروزه بهبودهای بیشتری به‌خود دیده است و با نام I’m Back 35 شناخته می‌شود. I’m Back 35 درحقیقت نسخه‌ی بهبودیافته‌ی I’m Back است که مزیتی مهم به کاربران دوربین‌های ۳۵ میلی‌متری SLR ارائه می‌دهد.

I’m Back 35

I’m Back 35 را می‌توان نوعی پنل پشتی دیجیتال برای دوربین‌های قدیمی به‌شمار آورد. ایده‌ی اصلی پشت I’m Back 35 برای دوربین‌های SLR آنالوگ ساده است: گردوخاک روی دوربین SLR آنالوگ قدیمی خود را پاک کنید و به‌لطف I’m Back 35 از آن استفاده کنید. بدین‌منظور، تنها کاری که باید انجام دهید، این است که کاور پشتی دوربین قدیمی را با I’m Back 35 جایگزین کنید تا زندگی دوباره‌ای در قالب دوربین دیجیتال به آن دهید. اگر به وضوح چشمگیر حسگرها در دوربین‌ها اهمیت می‌دهید، احتمالا I’m Back 35 ابزاری نیست که به‌دردتان بخورد؛ اما اگر هنوزهم به دوربین‌ قدیمی SLR خودتان علاقه‌مند هستید و دوست دارید مجددا فرصت کار با آن را به روشی دیگر پیدا کنید، I’m Back 35 ارزش توجه‌تان را دارد.

چند روز پیش، شاهد قرارگرفتن صفحه‌ی ویژه‌ی I’m Back 35 در وب‌سایت رسمی پویش کیک‌استارتر بودیم. در تصویر متحرک زیر، می‌توانید نگاهی به محصول نهایی و نحوه‌ی کارکرد آن بیندازید. اخبار رسمی نشان می‌دهند پویش کیک‌استارتر I’m Back 35 قرار است تا روز ۳۱ مه ۲۰۲۰ (۱۱ خرداد ۱۳۹۹) ادامه داشته باشد. 

I’m Back 35

تفاوت اصلی بین مدل اولیه‌ی محصول و مدل جدید این است که I’m Back 35 می‌تواند کارهای بیشتری انجام دهد و امکان استفاده از آن با تنوع بیشتری از دوربین‌های SLR آنالوگ وجود دارد. افزون‌بر‌این، می‌توانید حتی پس از نصب I’m Back 35 روی دوربین SLR قدیمی‌تان، آن را روی حالت دستی قرار دهید. کسانی که با دوربین‌های SLR آنالوگ کار کرده‌اند، بدون شک از این قابلیت لذت زیادی خواهند برد.

I’m Back 35 از نمایشگر لمسی دواینچی استفاده می‌کند و درمجموع، سه دکمه‌ی مجزا دارد. بدین‌ترتیب، می‌توانید ازطریق نمایشگر و این دکمه‌ها دوربین دیجیتالی جدیدتان را کنترل کنید. سازنده‌ی این ابزار می‌گوید درمقایسه‌با مدل پیشین، در طراحی آن بازنگری زیادی انجام داده است؛ به‌گونه‌ای که مقاوم‌تر و با دوربین‌های بیشتری سازگار است و جذاب‌تر به‌نظر می‌رسد و با استفاده از باتری استاندارد NP F550 سونی می‌توان به‌راحتی آن را شارژ کرد. درضمن در بخش دیگر بدنه‌ی محصول، اسلات میکرو SD به‌چشم می‌خورد که امکان قراردادن کارت میکرو SD با ظرفیت حداکثر ۱۲۸ گیگابایت در آن وجود دارد. درکنار این‌ها، I’m Back 35 شامل یک درگاه USB-C و یک درگاه میکرو HDMI می‌شود. 

ویدئو زیر در صفحه‌ی کیک‌استارتر این محصول و به‌منظور ترغیب کاربران به اعطای کمک مالی منتشر شده است:

اطلاعات رسمی نشان می‌دهند I’m Back 35 از برد الکترونیکی (PCB) کاملا جدیدی استفاده می‌کند. این برد الکترونیکی فرم‌ور اصلی دستگاه را به‌همراه دیگر اجزایی در خود دارد که برای کنترل دوربین دیجیتالی استفاده می‌شوند. ابزار I’m Back 35 تقریبا با تمامی دوربین‌های SLR قدیمی موجود در بازار سازگار است. با‌این‌حال، سازنده‌ی I’m Back 35 برای اینکه بتواند آن را به‌خوبی و به‌شکل کامل با همه‌ی دوربین‌ها سازگار کند، چندین کاور سفارشی‌سازی‌شده نیز تولید کرده‌ است. بدین‌ترتیب، نگرانی خاصی بابت ناسازگاری I’m Back 35 با دوربین قدیمی SLR وجود نخواهد داشت.

دوربین دیجیتالی جدیدی که به‌لطف I’m Back 35 ساخته می‌شود، توانایی پردازش تصاویر JPG یا RAW را دارد و کاربر می‌تواند ازطریق آن فیلم‌برداری کند. این دوربین از پردازنده‌ی Icatch V39 و میکروفون و اسپیکر داخلی بهره می‌گیرد. در جدول زیر، می‌توانید نظاره‌گر مشخصات فنی کامل محصول باشید:

مشخصات فنی

پارامتر / نام محصول

I’m Back 35

پردازنده‌

Icatch V39

حسگر

پاناسونیک ۳۴۱۱۲

صفحه‌نمایش

پنل LCD با اندازه‌ی دو اینچ و وضوح ۲۴۰ در ۳۲۰ پیکسل

کیفیت فیلمبرداری

4K (معادل ۳،۸۴۰ در ۲،۱۶۰ پیکسل) با نرخ ۳۰ فریم‌بر‌ثانیه

۱،۹۲۰ در ۱،۰۸۰ پیکسل با نرخ ۶۰ فریم‌بر‌ثانیه

۱،۲۸۰ در ۷۲۰ پیکسل با نرخ ۱۲۰ فریم‌بر‌ثانیه

فرمت ویدئو

MOV

وضوح عکس

۱۴ مگاپیکسل / ۱۰ مگاپیکسل / ۸ مگاپیکسل / موارد دیگر

فرمت عکس

JPEG و COLOR RAW

اسلات کارت حافظه

میکرو SD کلاس ۱۰ با ظرفیت حداکثر ۱۲۸ گیگابایت

میکروفون و اسپیکر داخلی

دارد

فرکانس

۵۰ هرتز / ۶۰ هرتز

رابط برق

۷/۴ ولت - ۱ آمپر

باتری

لیتیومی ۷/۴ ولتی

درگاه‌ها

Type C و HDMI و کارت TF و MIC و جک ۳/۵ میلی‌متری هدفون

سیستم‌‌عامل‌های تحت پشتیبانی

ویندوز ۲۰۰۰ و ویندوز XP و ویندوز ویستا و ویندوز ۷ / macOS نسخه‌ی ۱۰/۳/۶ و نسخه‌های جدیدتر

I’m Back 35 به‌طورکلی محصولی جذاب است؛ اما نکته‌ای درباره‌ی آن وجود دارد که می‌تواند به مهم‌ترین دلیل برای عملکرد موفق در بازار تبدیل شود و آن هم، قیمتش است. برای کسانی که در پویش کیک‌استارتر شرکت کنند، I’m Back 35 با قیمت ۲۴۹ دلار عرضه می‌شود؛ اما پس از پایان کیک‌استارتر، این ابزار با قیمت ۳۴۹ دلار دردسترس قرار می‌گیرد. این یعنی با صرف هزینه‌ای ۲۵۰ دلاری می‌توانید به پنل پشتی دیجیتالی دسترسی پیدا کنید و ازطریق آن دوربین SLR آنالوگ خودتان را ارتقا دهید. اگر نگاهی به قیمت محصولات مشابه شرکت فیز وان (Phase One) بیندازید، متوجه می‌شوید ابزار I’m Back 35 قیمت بسیار مناسبی دارد. درست است محصولات فیز وان پیشرفته‌تر هستند و قابلیت‌های بیشتری دارند، درهرصورت قیمتشان نیز بسیار گران است.

برای کسب جزئیات بیشتر از I’m Back 35 می‌توانید وارد صفحه‌ی آن در کیک‌استارتر شوید. فراموش نکنید کیک‌استارتر فروشگاه آنلاین به‌شمار نمی‌آید و پلتفرمی برای ایجاد پویش‌های جدید به‌وسیله‌ی سازندگان محصولات نوآورانه به‌منظور دریافت حمایت مالی از افراد جامعه است. 

I’m Back 35
I’m Back 35
I’m Back 35
I’m Back 35

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی درباره‌ی این محصول دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات