اپل واچ‌ های جدید بدون آداپتور شارژر عرضه می‌شوند

سه‌شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۲
مطالعه 2 دقیقه
اپل واچ ۶ بدون آداپتور شارژر عرضه خواهد شد. با‌ این ‌تفاسیر، پیش‌بینی می‌شود آیفون ۱۲ نیز با همین سیاست وارد بازار شود.
تبلیغات

اپل امشب در رویداد خود اعلام کرد که آداپتور شارژر USB را از لوازم درون جعبه‌ی اپل واچ حذف کرده است. به‌گفته‌ی اپل، دلیل حذف آداپتور به نگرانی‌های محیط‌زیستی مربوط است. ماه آینده، اپل قصد دارد آیفون 12 را معرفی کند و با تأیید خبر حذف آداپتور شارژر از اپل واچ 6، احتمال حذف آن از آیفون نیز بیش‌ازپیش قوت گرفته است. همچنین بنابر شایعات، پیش‌بینی می‌شود که دیگر از هندزفری‌های باسیم EarPods درون جعبه‌ی آیفون ۱۲ خبری نخواهد بود.

لیسا جکسون، معاون واحد سیاست‌گذاری‌های محیط‌زیست اپل، اطلاعیه‌ی امروز این شرکت را در بین معرفی اپل واچ سری ۶ عنوان کرد. اپل قصد دارد مصرف‌کنندگان را به‌سمت ایده‌ی حذف لوازم جانبی بسته‌بندی‌شده در جعبه‌ی محصولات سوق دهد تا شاید بدین‌ترتیب، راه برای حذف آن‌ها از جعبه‌های آیفون ۱۲ نیز هموار شود. پیش‌از‌این، مارک گورمن، از بلومبرگ، تأکید کرد که حذف شارژر فقط در اپل واچ اتفاق نمی‌افتد و قطعاً این موضوع برای آیفون‌های جدید نیز روی خواهد داد.

حذف آداپتور شارژر از جعبه بدین‌معنا است دیگر شارژری که به پریز برق متصل می‌شود، به‌همراه دستگاه عرضه نمی‌شود؛ بلکه خریداران می‌توانند کابل شارژ سفارشی اپل واچ را تهیه کنند که به‌صورت بی‌سیم گجتشان را شارژ کند.

اپل مدعی است که حذف لوازم جانبی با هدف کاهش زباله‌ها انجام شده است تا به‌مرورِزمان از محیط‌زیست مراقبت شود؛ اما این رویکرد قطعاً باعث خواهد شد که منتقدان دلیل اصلی حذف لوازم‌های جانبی از اپل واچ یا سایر محصولات اپل را سودآوری بیشتر و فروش جداگانه‌ی آن‌ها و با حاشیه‌ی سود بیشتر قلمداد کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات