موستانگ النور با قدرت ۸۱۰ اسب بخار معرفی شد

دوشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت شلبی آمریکن، نسخه منحصربه‌فرد خودرو فورد موستانگ GT500 النور را با پیشرانه قدرتمند ۸۱۰ اسب بخاری و مجهز به بدنه تمام فیبر کربنی و قیمت ۲۹۸ هزار دلار معرفی کرد.
تبلیغات

پرداخت ۲۹۸ هزار دلار برای خرید خودرو شلبی GT500 با ظاهر کلاسیک و فناوری‌های مدرن ممکن است کمی منطقی به‌نظر نرسد؛ اما افرادی در آمریکا هستند که برای چنین محصولاتی حاضرند هر کاری انجام دهند. خودرو GT500CR Carbon Edition که با تیراژ تنها ۲۵ دستگاه و بهره‌گیری از بدنه فیبر کربنی تولید می‌شود، برای چنین افرادی یک جواهر واقعی است.  

نمای عقب خودرو کلاسیک فورد موستانگ النور / Ford Mustang Eleanor GT500CR با رنگ مشکی ومنظره غروب خورشید

شلبی ادعا می‌کند که این مدل ویژه فورد موستانگ، ۶۰۰ کیلوگرم سبک‌تر از نسخه معمولی GT500CR است. همچنین پیشرانه کایوت سوپرشارژ ۵ لیتری خورجینی هشت سیلندر در زیر کاپوت این خودرو وجود دارد که ۸۱۰ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. در عقب دیفرانسیل لغزش محدود وجود دارد و تعلیق کویل‌اور به آن کمک می‌کند تا هندلینگ بهتری داشته باشد. ترمزهای ویلوود قدرت توقف را فراهم می‌کنند و جعبه‌دنده ۶ سرعته دستی Tremec تنها گزینه برای سیستم انتقال قدرت است.

اما این بدنه خودرو است که توجه کامل ما را به خود جلب می‌کند. با نگاهی به تصاویر، متوجه شکوه و عظمت بدنه خواهید شد. تمام نسخه‌های این خودرو از روکش و جلای شفاف بهره می‌برند، اگرچه مالکان می‌توانند رنگ راه‌راه را سفارش دهند که با نشان ویژه شلبی آمریکن جلوه بی‌نظیری به موستانگ النور می‌دهد.

نمای داخل کابین و داشبورد و فرمان خودرو کلاسیک فورد موستانگ النور / Ford Mustang Eleanor GT500CR

شرکت SpeedKore کارهای مربوط به بدنه را انجام می‌دهد و Classic Recreations شرکتی است که به‌عنوان مسئول واقعی ساخت این خودرو شناخته می‌شود. شلبی آمریکن خود دخالتی در تولید این خودرو ندارد، اما نمایندگی این شرکت در لاس وگاس نسخه‌های موستانگ النور مجهز به بدنه فیبر کربنی را دریافت و بین مشتریان توزیع می‌کند. ظاهرا ساخت هر مدل بین ۱۲ تا ۱۸ ماه طول می‌کشد، بنابراین علاقه‌مندان از همین حالا می‌توانند سفارش خود را ثبت کنند و باید تا زمان تحویل خودرو صبور باشند.

قیمت یک خودروی کلاسیک با تیراژ محدود، پیشرانه قدرتمند و تجهیزات مدرن به‌همراه بدنه فیبر کربنی قطعا ارزان نیست و به‌نظر می‌رسد که برای علاقه‌مندان به خرید چنین محصولاتی، پرداخت حدود ۳۰۰ هزار دلار خیلی زیاد نباشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات