ریلز اینستاگرام زومیت روی گوشی آیفون ۱۲ پرو

آموزش تصویری گذاشتن ریلز در اینستاگرام به‌همراه ترفندهای جدید

ریلز، رقیب مستقیم تیک‌تاک با تمرکز بر ویدئوهای کوتاه
یک‌شنبه ۱۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰مطالعه 12 دقیقه
ریلز یکی از قابلیت‌های هیجان‌انگیز اینستاگرام برای رقابت مستقیم با تیک‌تاک است که امکان تولید محتوای ویدئویی کوتاه را فراهم می‌کند.
تبلیغات

این مقاله در تاریخ ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ نوشته و در تاریخ ۱۳ فروردین ۱۴۰۲ به‌روزرسانی شده است.

تیک‌تاک شبکه‌ی اجتماعی بسیار محبوبی است که شرکتی چینی بایت‌دنس آن را اداره می‌کند و در سال‌های اخیر، رشدی انفجاری را تجربه کرده است. بریتانیا و هند و ایالات متحده ادعا می‌کنند بایت‌دنس ارتباطاتی تنگاتنگ با دولت چین دارد و داده‌هایی که تیک‌تاک جمع می‌کند، ممکن است برای اهداف جاسوسی استفاده شوند.

محبوبیت ویدئوهای کوتاه اینستاگرام را ترغیب کرد تا قابلیت جدیدی معرفی کند. کاربران بسیار زیادی به‌سرعت به ریلز (Reels) دست پیدا کردند و امروزه یکی از بخش‌های اصلی اینستاگرام محسوب می‌شود. کارکرد ریلز اینستاگرام مشابه تیک‌تاک است و در‌صورت مسدود‌شدن این شبکه‌ی اجتماعی چینی در آمریکا، احتمالاً با استقبال بیشتری مواجه خواهد شد.

فهرست مطالب

ریلز اینستاگرام چیست؟

ریلز اینستاگرام به کاربران امکان می‌دهد ویدئوهای کوتاه را ضبط و ویرایش و منتشر کنند تا سایر مردم وارد فید اپلیکیشن شوند و محتواها را ببینند. در ابتدا، ویدئوهای منتشرشده در ریلز حداکثر ۱۵ ثانیه زمان داشتند؛ اما اکنون می‌توانید ویدئوهای ۱۵، ۳۰، ۶۰ و ۹۰ ثانیه‌ای تولید کنید و کارهای مختلفی نظیر اضافه‌کردن جلوه‌های بصری نیز روی ویدئوها انجام دهید.

ریلز اینستاگرام پلتفرمی هیجا‌ن‌انگیز برای ویدئوهای کوتاه و سرگرم‌کننده است

آنچه گفتیم، ممکن است در ابتدا تا حدی شما را یاد بخش استوری بیندازد؛ بااین‌حال، بین ریلز و استوری تفاوت‌های مهمی دیده می‌شود. ریلز و استوری قابلیت‌های خاصی دارند که احتمال دارد باعث شوند یکی از آن‌ها را به دیگری ترجیح دهید.

ریلز در اپلیکیشن اینستاگرام صفحه‌ای اختصاصی دارد؛ اما می‌توانید ویدئوهای بخش ریلز را در صفحه‌ی اکسپلور نیز مشاهده کنید. این موضوع باعث می‌شود قابلیت دیده‌شدن ویدئوهای کوتاه افزایش پیدا کند و حتی کسانی که حساب‌ شما را دنیال نمی‌کنند، ویدئو را ازطریق الگوریتم نرم‌افزاری ببینند. اگر در ویدئو خود از محتوای صوتی اختصاصی استفاده کنید، آن محتوا به شما نسبت داده می‌شود و کاربران خواهند توانست از آن در ویدئوهای بخش ریلز بهره بگیرند.

آموزش تصویری نحوه‌ی گذاشتن ریلز در اینستاگرام

پست‌هایی که در بخش ریلز منتشر می‌کنید، اصطلاحاً «ریل» نامیده می‌شوند. برای ساخت ریل، کار سختی در پیش ندارید. اپلیکیشن اینستاگرام را باز کنید و روی آیکون «+» در نوار پایین صفحه ضربه بزنید.

صفحه اصلی اینستا در آیفون آی او اس

در صفحه‌ی جدید، روی گزینه‌ی REEL ضربه بزنید تا وارد محیط کاربری بخش ریلز شوید.

نحوه باز کردن بخش ریلز اینستاگرام

در محیط کاربری ریلز، به گزینه‌های زیادی دسترسی خواهید داشت. در‌صورت تمایل، می‌توانید موسیقی برای ویدئو خود برگزینید و از انواع جلوه‌های بصری استفاده یا در چالش‌های مختلفی شرکت کنید که در اینستاگرام به‌راه انداخته شده‌ است.

در بخش ریلزة می‌توانید سرعت پخش ویدئو را اصلاح کنید یا چینش تصویر را تغییر دهید یا حتی تایمر تعیین کنید. به‌علاوه، ریلز اینستاگرام از قابلیت Dual پشتیبانی می‌کند. این قابلیت به شما امکان می‌دهد هم‌زمان با دوربین پشتی و جلویی گوشی ویدئو ضبط کنید.

به‌منظور ضبط ویدئو برای بخش ریلز، انگشت خود را روی گزینه‌ی شاتر در پایین صفحه نگه دارید. پس از ضبط ویدئو، روی گزینه‌ی Next بزنید.

ضبط ویدیو ریلز اینستاگرام

در این مرحله، به ابزارهای مختلف برای ویرایش ویدئو دسترسی خواهید داشت که در‌ادامه، آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

آموزش ادیت ویدئوهای ریلز اینستاگرام

پس از ضبط ویدئو ازطریق ابزار داخلی اینستاگرام و ضربه روی گزینه‌ی Next، دسترسی به ابزارهای ویرایش ویدئو امکان‌پذیر می‌شود. به‌منظور ویرایش ویدئو، می‌توانید از نوار ابزار کنار صفحه استفاده کنید.

با ضربه روی آیکون ستاره، به انواع افکت‌ها دسترسی خواهید داشت. در بخش جست‌و‌جو، می‌توانید افکت‌های مدنظر خود را پیدا کنید.

استیکرها در ریلز اینستاگرام

همچون بخش استوری، در ریلز نیز می‌توانید از انواع استیکرها استفاده کنید و روی ویدئوی ریلز خود نظرسنجی و گیف و موسیقی بگذارید یا از آواتارهای مختلف بهره ببرید.

لیست افکت های ریلز اینستا

افزون‌براین، ریلز اینستاگرام میزبان ابزارهایی برای نوشتن با انواع قلم‌موها است. این ابزار به‌طورکامل در بخش استوری نیز پیاده شده است. ناگفته نماند که امکان نوشتن متن روی ویدئو نیز وجود دارد.

قلم مو در ریلز اینستاگرام

در پایین صفحه، گزینه‌ی Edit Clips به شما امکان می‌دهد بخش‌هایی از ویدئو ضبط‌شده‌ را حذف کنید. همچنین، چند ویدیو را می‌توانید پشت‌سرهم ضبط و آن‌ها را کنار‌هم قرار دهید. با ابزار اینستاگرام، می‌توانید جابه‌جایی در بین ویدئوها را با جلوه‌ی ویژه همراه کنید تا کاربر از تماشای آن لذت ببرد.

ویرایش کلیپ ها در ریلز اینستاگرام

پس از ویرایش ویدئو، روی گزینه‌ی Next بزنید تا به صفحه‌ی نهایی برسید. در این صفحه، می‌توانید همچون یوتیوب برای ویدئوهای خود کاور استفاد کنید.

مرحله انتشار ریلز اینستاگرام

همچنین، می‌توانید کپشن بنویسید یا افراد دیگر را تگ کنید یا لوکیشن به ویدئو بیفزایید. با ضربه روی گزینه‌ی Share، ریل منتشر می‌شود.

آموزش گذاشتن آهنگ روی ریلز اینستاگرام

در روزهای آغازین، ریلز سیستم سردرگم‌کننده‌ای برای اضافه‌کردن آهنگ داشت. برخی از کاربران به این قابلیت دسترسی داشتند و تعداد زیادی از کاربران اعلام کردند که نمی‌توانند آهنگ به ویدئوهای کوتاه خود اضافه کنند. نکته‌ی مهم دیگر اینکه برخی از آهنگ‌هایی که در تیک‌تاک به محبوبیت فراوانی رسیدند، در ریلز دردسترس نبودند. همچنین، در آن زمان نمی‌شد آهنگ‌ها را برای استفاده‌های بعدی ذخیره کرد.

با گذشت زمان، اینستاگرام ریلز را بهبود داده است تا این سرویس به رقیب بهتری برای تیک‌تاک تبدیل شود. در نسخه‌ی فعلی ریلز، می‌توانید فایل‌های صوتی را درون پوشه ذخیره و بعداً از آن برای ویدئوهای خود استفاده کنید. امکان اشتراک‌گذاری صفحه‌ی آهنگ‌ها ازطریق بخش دایرکت نیز فراهم است. همچنین، ازطریق ابزار جست‌و‌جو می‌توانید به‌دنبال آهنگ‌های دلخواهتان بگردید.

به‌منظور اضافه‌کردن آهنگ به ریلز، اینستاگرام را باز کنید و روی آیکون «+» بزنید.

صفحه اصلی اینستا در آیفون آی او اس

در این‌ بخش، وارد REEL شوید تا رابط کاربری ریلز برای شما باز شود.

نحوه باز کردن بخش ریلز اینستاگرام

در بالای صفحه، آیکون آهنگ را مشاهده می‌کنید. این آیکون برای تعدادی از حساب‌های کاربری فعال نیست.

آیکون آهنگ در ریلز اینستاگرام

اگر آیکون یادشده برای شما فعال بود، روی آن ضربه بزنید تا به فهرست موسیقی‌ها دسترسی داشته باشید. درصورتی‌که به این آیکون دسترسی ندارید، پس از ضبط ویدئو روی گزینه‌ی Next بزنید.

در این مرحله، نوتیفیکیشن شناور آهنگ‌های اینستاگرام روی صفحه ظاهر می‌شود. روی آن ضربه بزنید تا فهرست آهنگ‌ها بالا بیاید.

صفحه ویرایش ویدیو ریلز اینستا

در صفحه‌ی جدید، می‌توانید آهنگ‌ مدنظر خود را پیدا و به ویدئو اضافه کنید.

لیست آهنگ ها در ریلز اینستاگرام

با ضربه روی گزینه‌ی Import، می‌توانید آهنگ‌هایی که از ریل‌های دیگر ذخیره کرده‌اید، به ویدئو خود اضافه کنید.

آموزش فعال‌کردن ریلز اینستاگرام در اندروید و آیفون

ریلز اینستاگرام در ابتدا به‌عنوان قابلیتی محدود در‌دسترس قرار گرفت؛ اما با گذشت زمان به‌طورگسترده به کاربران ارائه شد. با وجود انتشار گسترده، همچنان شماری از کاربران نمی‌توانند صفحه‌ی مجزای ریلز اینستاگرام را ببینند.

در رابط کاربری قبلی اینستاگرام که همچنان برای برخی از کاربران فعال است، آیکون مجزایی برای ریلز وجود ندارد؛ اما در نسخه‌ی جدید، آیکون اختصاصی وارد نوار پایینی شده است. برای دسترسی به رابط کاربری جدید، راهکارهایی مثل استفاده از VPN آمریکا مطرح می‌شود؛ اما هیچ‌یک از آن‌ها قطعی نیست.

ناگفته نماند حتی در‌صورت استفاده از رابط کاربری قبلی اینستاگرام، برخی از پست‌های ریلز در اکسپلور نشان داده می‌شوند. با ضربه روی این پست‌ها، می‌توانید به فید اختصاصی ریلز دسترسی پیدا کنید.

برای فعال‌کردن ریلز اینستاگرام در اندروید و آیفون، همواره اپلیکیشن اینستاگرام را به جدیدترین نسخه به‌روزرسانی کنید. همچنین، توصیه می‌کنیم ضمن پاک‌کردن کش اپلیکیشن، از حساب خود خارج و با‌دیگر به آن وارد شوید.

تفاوت ریلز و پست اینستاگرام چیست؟

اینستاگرام از سال گذشته تمامی ویدئوهای زیر ۱۵ دقیقه را به‌طور‌خودکار در قالب ریل منتشر می‌کند. تا قبل از این تغییر، ویدئوهای عادی ظاهر مربعی داشتند و ریل‌ها تمام‌صفحه بودند؛ اما اکنون تمامی ویدئوها را در حالت تمام‌صفحه می‌بینید.

به‌طورکلی، اینستاگرام سه روش برای انتشار محتوا دارد: ۱. پست‌های عادی؛ ۲. استوری؛ ۳. ریلز. استوری‌ها پست‌هایی موقتی‌اند که رابط کاربری جداگانه‌ای دارند و ریلز و پست‌های عادی را در صفحات اختصاصی می‌توان مشاهده کرد.

پست‌ها قدیمی‌ترین روش برای انتشار محتوا در اینستاگرام محسوب می‌شوند

پست‌ها قدیمی‌ترین روش برای انتشار محتوا در اینستاگرام محسوب می‌شوند. این مطالب در فید دنبال‌کنندگان شما نمایش داده می‌شوند و درون آن‌ها می‌توانید از ۱۰ تصویر یا ویدئویی ۶۰ دقیقه‌ای استفاده کنید. امکان اضافه‌کردن فیلتر و تگ و لوکیشن به پست‌ها وجود دارد. مهم‌ترین مزیت پست‌ها این است که تمامی کاربران اینستاگرام با ساختار آن‌ها آشنا هستند. نکته‌ی منفی درباره‌ی پست‌ها این است که به‌سادگی در فید کاربر گم می‌شوند.

ویدئوهای بخش ریلز اینستاگرام به‌صورت تمام‌صفحه دیده می‌شوند و پیشرفته‌تر به‌نظر می‌رسند. ریلز مشابه پست‌ است؛ اما همان‌طور‌که توضیح دادیم، دسترسی به ابزارهای متنوعی را برای ویرایش ویدئو امکان‌پذیر می‌کند. ریلز اینستاگرام مخصوص کسانی است که می‌خواهند ویدئوهای سرگرم‌کننده بسازند.

ریلز اینستاگرام ابزاری مناسب برای کسب‌و‌کارها است تا سرویس‌ها و محصولات خودشان را در قالب ویدئویی کوتاه و هیجان‌انگیز به مخاطب معرفی کنند. ریلز بهترین روش برای دسترسی به کاربران جدید است. گاهی‌ اوقات ویدئوهای بخش ریلز در اینستاگرام وایرال می‌شوند؛ حتی اگر دنبال‌کنندگان زیادی نداشته باشید. برخی از حساب‌های کاربری با کمتر از ۱۰۰ هزار دنبال‌کننده، ریل‌هایی با بیش از یک‌میلیون بازدید دارند. متا، مالک اینستاگرام، گفته است که ریلز بیشتر از تمامی فرمت‌های دیگر این شبکه‌ی اجتماعی به رشد حساب‌های کاربری کمک می‌کند.

نکته‌ی منفی درباره‌ی ریلز اینستاگرام تمرکز ویژه بر ویدئو کوتاه است و برای انتشار ویدئوهایی با جزئیات فنی فراوان مناسب به‌نظر نمی‌رسد؛ البته آمار نشان می‌دهد امروزه مردم به ویدئوهای کوتاه علاقه‌ی بسیار بیشتری دارند.

چطور ریلز دیگران را در اینستاگرام ببینیم؟

برای مشاهده‌ی ریلز دیگران در اینستاگرام، سه راه کلی پیش روی شما است. همان‌طور‌که پیش‌تر اشاره کردیم، ویدئوهای بخش ریلز در اکسپلور اینستاگرام نمایش داده می‌شوند. راه دیگر برای دسترسی به آن‌ها، آیکون ریلز در صفحه‌ی اصلی اینستاگرام است.

آموزش باز کردن ریلز اینستاگرام آیفون

با ورود به صفحه‌ی اختصاصی ریلز اینستاگرام، به فیدی بی‌انتها دسترسی خواهید داشت. برای مشاهده‌ی ویدئوهای دیگر، فقط کافی است انگشت خود را به‌سمت بالا یا پایین بکشید.

دسترسی به ریلز اینستاگرام Instagram پیج زومیت

سومین راه برای مشاهده‌ی ریلز اینستاگرام، مراجعه به تب ویژه‌ی این ویدئوها در پروفایل کاربران است. پس از ورود به پروفایل، روی تب ریلز ضربه بزنید تا به تمام ویدئوها دسترسی پیدا کنید.

آموزش دانلود ریلز اینستاگرام

دانلود ریلز اینستاگرام با روش‌های مختلفی انجام می‌شود. اینستاگرام گزینه‌ی مستقیمی برای دانلود ریلز ندارد. این گفته برای بخش پست‌ها و استوری‌ها نیز صدق می‌کند.

بهترین سایت ها و برنامه های دانلود ریلز اینستاگرام در گوشی اندروید و آیفون
بهترین سایت ها و برنامه های دانلود ریلز اینستاگرام در گوشی اندروید و آیفون
مطالعه '13

به‌منظور دانلود ریلز اینستاگرام، باید از برخی وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها استفاده کنید. برای نمونه، وب‌سایت InDown دانلود ریلز اینستاگرام را به‌سادگی امکان‌پذیر می‌کند. برای اطلاع کامل از نحوه‌ی انجام این کار، می‌توانید مقاله‌ی آموزش دانلود ریلز اینستاگرام را در زومیت بخوانید.

دیگر ترفندهای جالب درباره‌ی Reels اینستاگرام

در سال‌های نه‌چندان دور، یوتیوب پادشاه بی‌چون‌وچرای صنعت ویدئو بود؛ اما با گذشت زمان، علاقه‌ی مردم به ویدئوهای کوتاهِ سرگرم‌کننده بسیار بیشتر شده است. تیک‌تاک با علم‌ به این موضوع توانست رشد انفجاری تجربه کند و زمان زیادی نگذشته بود که رقبای این شبکه‌ی اجتماعی فرمت ویدئوهای کوتاه را به پلتفرم خود اضافه کردند.

ریلز اینستاگرام بعد از تیک‌تاک محبوب‌ترین پلتفرم ویدئوهای کوتاه است. اگر در کار با ریلز به مهارت کافی برسید، صفحه‌ی اینستاگرام خود را می‌توانید بسیار محبوب‌تر از قبل کنید.

ویدئوهای کوتاه در زمانی اندک کاربر را سرگرم می‌کنند یا اطلاعات بیشتری به او می‌دهند؛ به‌همین‌دلیل، محبوبیت زیادی دارند. کاربران امروزی ترجیح می‌دهند به‌جای تماشای ویدئویی ۳۰ دقیقه‌ای، ۳۰ ویدئو یک‌دقیقه‌ای مشاهده کنند. در‌ادامه، نگاهی به برخی از ترفندهای ریلز اینستاگرام می‌اندازیم.

۱. افکت‌ها را روی تمامی کلیپ‌ها اِعمال کنید

یکی از ابزارهای ریلز متصل‌کردن کلیپ‌های ویدئویی کوتاه و تبدیل آن‌ها به یک ویدئو طولانی‌تر است. اگر قصد دارید چنین محتوایی بسازید، باید افکت‌ها و سرعت پخش و دیگر تنظیمات را روی تمامی کلیپ‌ها اِعمال کنید تا ویدئو حالت یکپارچه‌ی خود را حفظ کند. صدا یا آهنگی که روی کلیپ اول می‌گذارید، برای تمامی کلیپ‌ها اِعمال می‌شود؛ اما این گفته درباره‌ی افکت‌ها صدق نمی‌کند. بنابراین، دقت کنید که افکت‌ها روی تمام کلیپ‌ها اعمال شوند.

۲. متن را در بالا یا پایین ویدئو ریلز اینستاگرام قرار ندهید

پس از تهیه کلیپ و انتخاب افکت‌ها و آهنگ مناسب، در‌صورت تمایل می‌توانید استیکر و متن به ویدئو اضافه کنید تا خلاقانه‌تر شود. این ابزارها که بالاتر بررسی‌شان کردیم، همان ابزارهایی هستند که بخش استوری به شما ارائه می‌دهد؛ البته در ریلز اینستاگرام افزون‌بر ابزارهای استوری، به استیکرهای تعاملی نیز دسترسی خواهید داشت.

توصیه می‌کنیم در ویدئوهای بخش ریلز از متن نیز استفاده کنید. این ویدئوها کوتاه‌اند و شاید دست شما را برای ارائه‌ی توضیحات کافی ببندند؛ ازاین‌رو، متن می‌تواند برای توضیحات بیشتر استفاده شود. اگر به‌دنبال استفاده از متن هستید، هرگز متن را در پایین یا بالای صفحه قرار ندهید؛ چون این ناحیه‌ها را معمولاً گزینه‌های مختلف رابط کاربری می‌پوشانند.

بهترین ناحیه‌ برای اضافه‌کردن متن، بخش مرکزی یا کمی پایین‌تر از آن است. قبل از اضافه‌کردن متن، حالت آن را در فید اصلی یا صفحه‌ی اکسپلور یا صفحه‌ی ریلز تصور کنید. اگر متن را در جایگاه مناسبی قرار ندهید، ممکن است بخشی از آن دیده نشود.

۳. برای ویدئو خود کاور بسازید

پس از رسیدن به مرحله‌ی نهایی ساخت ریلز اینستاگرام، می‌توانید برای ویدئو کاور انتخاب کنید. کاور ویدئو اهمیت بسیار زیادی دارد و می‌تواند کاربران را به کلیک روی ویدئو ترغیب کند. اگر با فرایند طراحی کاور آشنا نیستید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله‌ی آموزش ساخت کاور را مطالعه کنید.

پس از انتشار ویدئوهای بخش ریلز، امکان ویرایش تصویر کاور وجود ندارد. بدین‌ترتیب قبل از انتشار ویدئو، حتماً کاور مناسب انتخاب کنید تا ارزش محتوای تولیدشده‌ بیشتر شود.

۴. ویدئوهای ریلز اینستاگرام را قبل از انتشار به‌صورت درفت ذخیره کنید

پس از انتشار ویدئوهای ریلز اینستاگرام، نمی‌توانید کلیپ‌ها را ویرایش کنید؛ بلکه فقط امکان ویرایش کپشن (توضیح متنی ویدئو) وجود دارد. این یعنی اگر ویدئو شما مشکل داشته باشد، تنها راه این است که حذفش کنید و ویدئوی ریلز اینستاگرام را از اول بسازید.

نکته‌ی دیگر اینکه در صفحه‌ی پایانی انتشار ریلز اینستاگرام، حتماً ویدئو را به‌صورت درفت (Draft) ذخیره کنید تا بعداً ویرایش آن بسیار ساده‌تر باشد و مجبور نشوید ویدئو را از اول بسازید.

۵. اهمیت هشتگ‌ها را فراموش نکنید

ویدئوهای بخش ریلز اینستاگرام را می‌توان در صفحه‌ی اکسپلور جست‌و‌جو کرد. بدین‌ترتیب، استفاده از هشتگ مناسب اهمیت بسیار زیادی دارد. سعی کنید از هشتگ‌های پرتعداد استفاده نکنید و صرفاً چند هشتگ مناسب برگزینید. با انتخاب هشتگ، احتمال دیده‌شدن ویدئوی خود را افزایش می‌دهید.

سوالات متداول زومیت

  • چرا اینستاگرام من ریلز ندارد؟

    فعال‌نبودن ریلز اینستاگرام دلایل مختلفی دارد؛ ازجمله متصل‌نبودن به سرور آمریکا. برای دسترسی به ریلز بهتر است از VPN آمریکا استفاده و صبر کنید تا رابط کاربری اینستاگرام شما به‌روزرسانی شود.

  • چطور در اینستاگرام ریلز بگذارم؟

    گذاشتن ریلز در اینستاگرام کار ساده‌ای است و در چند مرحله انجام می‌شود که در این مقاله، آن‌ها را به‌طور‌کامل توضیح‌ داده‌ایم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات