گوگل تولید گوشی پیکسل 4 را متوقف کرد

جمعه ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل در حالی تصمیم گرفته که به تولید پیکسل 4 خاتمه دهد که تنها ۹ ماه از زمان عرضه آن به بازار طول می‌کشد.
تبلیغات

چندی پیش بود که غول فناوری از پیکسل 4a رونمایی کرد و حال اخباری به گوش می‌رسد که گوگل در سکوت کامل خبری تولید دو گوشی هوشمند پیکسل ۴ و ۴ ایکس ال را متوقف ساخته است. چنین موضوعی در حالی رخ می‌دهد که محصولات پیشین گوگل حداقل عمری ۱۸ ماهه داشتند؛ اما از عرضه پیکسل ۴ به بازار تنها ۹ ماه مه‌گذرد.

گوگل گفته است که به‌زودی پیکسل ۵ را درکنار مدل ۵ جی پیکسل 4a روانه بازار می‌کند؛ اما باید گفت که سرنوشت تلخ سری پیکسل ۴ می‌تواند تأثیر بسیار بدی روی انتخاب کاربران برای خرید محصول تازه معرفی‌شده‌ی گوگل بگذارد. مقامات گوگل در پاسخ به رسانه تک‌کرانچ گفته‌اند که فروشگاه‌های فیزیکی و دیجیتالی گوگل موفق به فروش کامل دستگاه‌های پیکسل ۴ و ۴ ایکس ال موجود در انبارها شده‌اند:

برای کسانی که علاقه‌مند به خرید پیکسل ۴ یا ۴ ایکس ال هستند، امکان تهیه‌ی آن‌ها از خرده‌فروشان همچنان میسر است و تا زمانی‌که موجودی انبارهای خرده‌فروشان به اتمام برسد، امکان خرید آن‌ها را خواهند داشت. پیکسل ۴ و ۴ ایکس ال نیز مانند دیگر نسخه‌های سری پیکسل، آپدیت‌های جدید نرم‌افزاری را دریافت خواهند کرد و حداقل تا سه سال پس از عرضه اولین مدل از سری پیکسل ۴ به بازار ایالات متحده، پچ‌های امنیتی را دریافت خواهند کرد.

با وجود اینکه استقبال خوبی از پیکسل ۴ شد؛ اما وجود برخی مشکلات ازجمله عمر کم باتری و همچنین رقبایی با سخت‌افزار به‌مراتب بهتر باعث شدند که موفقیت سری پیکسل ۴ به‌شدت تحت تأثیر قرار بگیرد.

غول فناوری با معرفی پیکسل 4a و پیکسل ۵ نشان داده است که حداقل برای مدت زمان مشخصی علاقه‌ای به رقابت در بازار گوشی‌های هوشمندی با سخت‌افزار بالارده را ندارد و به بازار محصولات میان‌رده چشم دوخته است. نظر شما کاربران زومیت چیست؟ آیا به‌نظر شما گوگل در بازار محصولات میان‌رده موفقیت بیشتری کسب خواهد کرد یا باید پرچم‌داری تمام عیار معرفی کند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات