لوگو هوشمندانه گوگل کاربران را به زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی تشویق می‌کند

پنج‌شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
موتور جست‌وجوگر گوگل به‌منظور تشویق کاربران برای رعایت نکات ایمنی و درنتیجه کاهش بیشتر ابتلا به بیماری کرونا، لوگو جالبی طراحی کرده است.
تبلیغات

درحال‌حاضر، بسیاری از مناطق دنیا همچنان درگیر با بیماری کرونا هستند. گزارش‌هایی نیز از ایالات متحده به‌گوش می‌رسد که مقام‌های این کشور از شهروندان خود می‌خواهند در اماکن عمومی از ماسک‌های تنفسی استفاده و فاصله‌ی اجتماعی را برای جلوگیری از دریافت یا انتقال بیماری کرونا رعایت کنند. بااین‌حال، هنوز برخی از افراد توصیه‌ها را جدی نمی‌گیرند و بدون زدن ماسک یا رعایت فاصله‌ی مناسب اجتماعی در اماکن عمومی حاضر می‌شوند. درحالی‌که دانشمندان و پزشکان از مردم می‌خواهند از ماسک‌های تنفسی در بیرون از خانه استفاده کنند، برخی از مردم عادی معتقدند اگر علائم بیماری را ندارند، به زدن ماسک نیازی نخواهند داشت.

در‌این‌بین، شرکت‌ها و رسانه‌ها و کسب‌وکارهای مختلف از روش‌های مختلف استفاده می‌کنند تا اهمیت رعایت نکات بهداشتی و ایمنی را به مردم گوشزد کنند. یکی از این شرکت‌ها گوگل است که لوگو خود را برای تشویق کاربران به استفاده از ماسک‌های تنفسی و رعایت فاصله اجتماعی تغییر داده است.

در لوگو که به‌صورت انیمیشن اجرا می‌شود، هریک از حروف عبارت Google ماسک تنفسی زده‌اند که اهمیت زدن ماسک را به کاربران نشان می‌دهد. سپس حروف از یکدیگر فاصله می‌گیرند تا رعایت فاصله‌ی اجتماعی را به کاربران گوشزد کنند.

درحالی‌که برخی از افراد رعایت نکات توصیه‌شده‌ی پزشکان و دانشمندان را نادیده می‌گیرند، از زمان انتشار اولین خبر از مبتلای انسان‌ها به ویروس COVID 19 تاکنون بیش از ۷۰۰،۰۰۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند. این موضوع در حالی است که سازمان جهانی بهداشت از احتمال وخامت بیشتر اوضاع خبر می‌دهد. 

در گذشته نیز، گوگل چنین اقداماتی را باتوجه‌به رویدادهای جهانی یا منطقه‌ای انجام داده است. از بزرگداشت تولد مشاهیر گرفته تا اشاره به جشن‌های بزرگ، طراحی‌هایی بوده‌‌اند که گوگل باتوجه‌به آن‌ها، لوگویی را در صفحه‌ی اصلی جست‌وجوگر خود به‌نمایش گذاشته است. درصورتی‌که لوگو متناسب با تشویق کاربران به رعایت نکات بهداشتی را مشاهده نکرده‌اید، ازطریق ویدئو زیر می‌توانید آن را تماشا کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات