سامسونگ احتمالا برای دستگاه‌های بعدی گوگل تراشه می‌سازد

پنج‌شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شایعه‌های متعدد ادعا می‌کنند که گوگل ساخت تراشه برای محصول بعدی خود را به سامسونگ سپرده است تا همکاری با غول کره‌ای، وارد مرحله‌ی جدی‌تری شده باشد.
تبلیغات

برخی رسانه‌ها با بررسی برنامه‌های توسعه‌ی تولید سامسونگ از ارتباط احتمالی آن‌ها با محصولات بعدی گوگل خبر می‌دهند. آن‌ها ادعا می‌کنند که کره‌ای‌ها سفارش‌هایی از گوگل دریافت کرده‌اند که روی تولید چندین تراشه‌ی مخصوص دستگاه‌های آتی متمرکز است. از تراشه‌های سفارشی می‌توان به حسگر حرکت بدن اشاره کرد. منابع افشاکننده‌ی اخبار جدید تنها کلیاتی از این تراشه را دراختیار رسانه‌ها قرار داده‌اند و نام و کاربرد سفارش‌های دیگر، هنوز مشخص نیست.

در اخبار جدید، اشاره‌ای به مورد استفاده‌ی تراشه‌های ساخت سامسونگ در محصولات گوگل نمی‌شود. تنها اطلاعات مهم دیگر این است که احتمالا کره‌ای‌ها علاوه بر ساخت تراشه، در طراحی آن نیز با گوگل همکاری می‌کنند. سامسونگ هم در پاسخ به رسانه‌ها هیچ اظهارنظری نداشت. غول کره‌ای دنیای تراشه می‌گوید امکان به اشتراک‌گذاری اطلاعات پیرامون مشتریان را ندارد. منابع اخبار جدید هم هیچ زمان‌بندی مشخصی را برای دوره‌ی طراحی و ساخت تراشه‌های جدید اعلام نکردند.

گوگل برای به‌کارگیری تراشه‌های جدید، گزینه‌های متعددی در پیش‌رو دارد. اگرچه آن‌ها کمی پیش توسعه‌ی ساعت هوشمند را در زیرمجموعه‌های داخلی متوقف کردند، اما اگر قرارداد با فیت‌بیت با موفقیت به انجام برسد، احتمالا تراشه‌های جدید برای ساعت هوشمند کاربرد خواهند داشت. به‌هرحال حسگرهای حرکت بدن بیش از همه برای گجت‌های هوشمند پوشیدنی کاربرد دارند.

تراشه‌های دیگری که سامسونگ برای گوگل می‌سازد، احتمالا در دسته‌ی Application Processor هستند که انواع گوناگونی از آن‌‌ها در محصولات متنوع استفاده می‌شود. یکی از احتمال‌ها، ساخت پردازنده مخصوص برای گوشی‌های پیکسل سال ۲۰۲۱ است. ازطرفی گوگل سابقه‌ی استفاده از تراشه‌های سفارشی دیگر را هم در گوشی‌های پیکسل دارد. از تراشه‌های سفارشی می‌توان به Visual Core و Titan M اشاره کرد که هرکدام برای انجام وظایف خاصی طراحی شده‌اند. درنهایت تراشه‌های سفارشی سامسونگ می‌توانند گزینه‌ها و قابلیت‌های عملکردی بیشتری را به گوشی‌های پیکسل اضافه کنند که شاید با استفاده از پردازنده‌های مرسوم، قابل انجام نباشند.

گوگل انگیزه‌ی زیادی برای توسعه‌ی تراشه‌های اختصاصی سفارشی دارد. آن‌ها با غول‌هایی همچون اپل و هواوی وخود سامسونگ رقابت می‌کنند که همگی قابلیت‌های طراحی تراشه را دارند. اگرچه درنهایت شاید کارایی و بهره‌وری تراشه‌های سفارشی گوگل قابل مقایسه با رقبا نباشد، اما به‌هرحال به متمایز کردن آن‌ها کمک می‌کند. به‌هرحال گوگل به تراشه‌های سفارشی نیاز دارد تا تجربه‌‌ای منحصربه‌فرد را به کاربران خود ارائه کند. تجربه‌ای که دیگر سازنده‌های دستگاه هوشمند امکان ارائه‌ی آن را ندارند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات